Már mobilalkalmazáson keresztül is lehet számlát nyitni a CIB Banknál

2021. 05. 26., 11:30

Már okostelefon-alkalmazáson keresztül is lehet lakossági folyószámlát nyitni a CIB Banknál. A gyorsan és egyszerűen működő CIB Szelfi Számlanyitás bevezetésétől a pénzintézet az online csatornán számlát nyitó ügyfelek arányának további emelkedését várja – tavaly az új számlát nyitó lakossági ügyfelek 27 százaléka digitálisan igényelt számlát a bank weboldalán keresztül, ahol 2018 óta van erre lehetőség.

CIB Szelfi Számlanyitás néven új, okostelefonos appon keresztül elérhető számlanyitási lehetőséget vezetett be lakossági ügyfeleinek a CIB Bank. Az új szolgáltatás egyszerű, bármikor elindítható és gyors számlanyitást biztosít. A folyamat csak egyszeri emberi közbeavatkozást igényel, amikor a bank elvégzi a kötelező ellenőrzéseket. Természetesen, ha az ügyfeleknek segítségre van szüksége, a pénzintézet lehetőséget biztosít a chat és a telefonos ügyfélszolgálat igénybevételére is. A CIB Bank a CIB ECO, a CIB ECO Plusz Bankszámla és a CIB ECO ForYou diákszámla esetén biztosítja az appon keresztüli számlanyitás lehetőségét.

Miben más az appos számlanyitás, mint a weboldalon elérhető változat?

A CIB 2018 óta biztosít lehetőséget a teljesen online számlanyitásra honlapján keresztül. A CIB Szelfi Számlanyitás több elemében hasonlít a weboldalon keresztül elérhető verzióra, ám több szempontból el is tér attól. A legfontosabb különbség, hogy az applikáció használatánál közvetett ügyfél-azonosítás történik, miközben a weblapon keresztüli számlanyitásnál videóbankár közreműködése is szükséges, mivel közvetlen azonosításról van szó. Az okostelefonos megoldás előnyei jórészt ebből erednek: miközben a weblapon keresztüli azonosítás a videóbankárok munkaidejében, azaz hétköznapokon 8:30-19:00 óra között oldható meg, az applikáció használatával bármikor elindítható a folyamat, és – ha a következő nap munkanap – a számlanyitás jóváhagyása legkésőbb 24 órán belül megtörténik. A teljesen digitalizált lépések nyomán pedig a CIB Szelfi Számlanyitásnál akár 20 perc alatt is eljuthat a folyamat végéig az ügyfél, miközben a honlapon keresztül ez jellemzően minimum 30 percet vesz igénybe.

Maga a számlanyitás pedig egyszerű lépésekből épül fel: a CIB Bank applikációt az alkalmazásáruházakból letöltve a „Számlát nyitok” gombra kattintva indítható el a folyamat. Az azonosítás a CIB ECO és a CIB ECO Plusz Bankszámlák esetében a személyi igazolvány és a lakcímkártya befotózásával és egy szelfi készítésével történik meg, a CIB ECO ForYou diákszámla nyitásakor pedig a diákigazolvány kártyaszámának megadásával egészül ki a folyamat, a szerződés aláírásánál minősített elektronikus aláírást alkalmaz a pénzintézet. Ahogy a számlanyitás megtörténik, az ügyfél regisztrálhat is a CIB Bank Mobilalkalmazásra, amelyen keresztül már bankolhat is.

A CIB Bank a Szelfi Számlanyitás bevezetése révén arra számít, hogy jelentősen növekszik az online számlanyitások aránya, amely egyébként már tavaly is 27 százalékot ért ela pénzintézetnél. Ez az arány a CIB Bank tapasztalatai szerint a fiatalabb korosztályok esetében még magasabb volt a tavalyi évben: 2020-ban a 18-24 éves ügyfelek 34 százaléka már online csatornán keresztül nyitotta meg a folyószámláját a banknál. Ezzel együtt a pénzintézet szakértői úgy látják, hogy a CIB Szelfi Számlanyitás minden digitális affinitással rendelkező ügyfél számára vonzó lehetőség lehet.

Az online nyitott számlák korlátozásai:

Fontos kiemelni, hogy a közvetett ügyfél-azonosítással nyitott bankszámlák használatára vonatkoznak bizonyos jogszabályi korlátozások:

- Az így nyitott számlák tulajdonosai maximum havi háromszázezer forint értékben vehetnek fel készpénzt.

- A tranzakciók egyszeri értékhatára nem érheti el vagy haladhatja meg a tízmillió forintot.

- EU-n kívüli tranzakciókat nem hajthatnak végre, azaz EU-n kívüli online vásárlást sem.

E jogszabályi korlátok a pénzmosás elleni küzdelem jegyében kerültek meghatározásra, ám az online számlák még ezekkel együtt is lefedik az ügyfelek átlagos banki igényeit. Ha az ügyfél az online számlanyitást követően ellátogat a CIB Bank egy fiókjába, azonosítást követően a korlátozások feloldásra kerülnek.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS