Lakossági hitelezés: gyülekeznek a fellegek?

2021. 08. 11., 13:00

Eddigi legalacsonyabb értékét Bank360 Lakossági Hitelkeresleti Index,vette fel júliusban a Bank360 Lakossági Hitelkeresleti Index, amely a nagyobb lakossági hiteltípusok iránti online keresletet méri. Bár a babaváró kölcsön és a lakáshitelek iránti online érdeklődés nőtt, a személyi kölcsönök iránti kereslet gyengülése a mélybe rántotta a mutatót.

58,1 százalékos értéket vett fel 2021 júliusában a Bank360 Lakossági Hitelkeresleti Index, ami a főbb lakossági hiteltípusok iránti internetes érdeklődése alapján jellemzi az online hitelkereslet intenzitását. A júliusi érték közel 5 százalékpontos csökkenést jelent havi összehasonlításban, éves összevetésben pedig a 27 százalékot is meghaladja a zsugorodás.

A mutató a hazai lakosság online keresési tevékenysége, tehát a főbb keresési kulcsszavak és kifejezések keresési gyakorisága alapján havonta mutatja be a főbb lakossági hiteltípusok, azaz a lakáshitelek, a személyi kölcsönök és a babaváró hitel iránt támasztott internetes keresleti szintet. A mutató bázisa a járványhelyzet előtti hitelpiaci aktivitás, vagyis az index 2020. januári érték esetén veszi fel a 100 százalékos szintet.

A mutató három alindexből áll, melyek külön-külön mutatják be a lakáshitelek, a személyi kölcsönök és a babaváró hitel iránti érdeklődést. A lakáshitel alindex júliusban 56,7 százalékon állt, ami több mint másfél százalékos emelkedést jelent a júniusi 55 százalékos értékhez képest. A babaváró alindex hasonló pályát írt le az elmúlt hónapban, a júliusi 61,7 százalékos érték ugyanis szintén meghaladta a júniusi 55,5 százalékos szintet.

Velük ellentétben a személyi kölcsönök iránti online kereslet egy hónap alatt majdnem a felére esett vissza, és 58,3 százalékos értéket vett fel júliusban, annak ellenére, hogy az elmúlt hónapokban már kényelmesen meghaladta a járvány előtti szintet.

A folyósítási számok erőteljesebb hitelpiacra utalnak

A gyér online érdeklődés ugyanakkor még nem nyomta rá a bélyegét a júniusi folyósítási adatokra. A lakáshitelek kihelyezése minden eddigi rekordot megdöntött, a személyi kölcsönökből most először folyósítottak többet, mint a járvány előtti utolsó hónapban, 2020 februárjában, a babaváró folyósítása pedig idén csupán másodszor haladta meg az 50 milliárd forintot.

„A lakáshitelekért elindult roham már túlmutathat a válságból való kilábaláson, a korábbi visszaesést ugyanis már bőven kompenzálhatták a közelmúltbeli kihelyezések” – mondta el Varga Zsombor, a Bank360 elemzője. Hozzátette: bár a jelenlegi számokon még nem látszik, de a csökkenő netes keresések, valamint az emelkedő kamatok is lehetséges, hogy a jövőben lassítják majd a hitelezési folyamatokat Magyarországon.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS