Negyvenből 12 ágynemű, pizsama gyártója kamuzott a pamutról

2020. 04. 15., 13:45

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Élelmiszer és Vegyipari Laboratóriuma 100 százalékban pamutként forgalmazott háztartási textíliákat, főként ágyneműket és alvóruhákat vizsgált; a 40 árucikk közül egy tucat gyártója helytelenül tájékoztatott az összetételről, akadt olyan „kamupamut” pizsama is, amelyik teljes egészében poliészterből készült – közölte az ITM szerdán.

A koronavírus-járvány okozta veszélyhelyzetben általános elvárás, hogy aki teheti, maradjon otthon. „Pizsamában dolgozni home officeból vagy tanulni a konyhaasztalnál, megtörölni a rendszeresen mosott kezünket is kényelmesebb, kellemesebb, ha jó minőségű termékeket használunk” – írták, és úgy vélték, hogy ezért különösen időszerű az ITM vizsgálata.

Az ellenőrzéseken 40 textilterméket, többek között ágyneműhuzatot, lepedőt, törölközőt, hálóingeket, férfi, női és gyermek pizsamát, egyrétegű bébi hálózsákot vizsgáltak. A korábbi tapasztalatok alapján a 100 százalékos pamut termékekkel kapcsolatos problémák a leggyakoribbak, ezért foglalkozott éppen ezekkel az árucikkekkel a labor.

A pamut természetes anyag, de előállítása drága, míg a műszálaké lényegesen olcsóbb, miközben a gyártás és a képződő hulladék jobban szennyezi a környezetet. A pamut viselése, használata kellemesebb a bőrnek, nedvszívó- és szellőzőképessége nagyobb, a poliészter ágyneműbe, pizsamába könnyebben beleizzadhat az ember - írta a minisztérium. Magasabb áruk ellenére ezért keresik sokan a tiszta pamutként kínált termékeket.

A vizsgálat célja a címkén, csomagoláson feltüntetett nyersanyag-összetételi adatok valódiságának felmérése volt az esetlegesen előforduló tisztességtelen és megtévesztő kereskedelmi gyakorlat feltárása, kiszűrése érdekében. A termékek nyersanyagának összetételét mikroszkópos szálfelismeréses vizsgálattal és vegyi módszerekkel állapította meg a labor.

Összesen 12 termék nem elégítette ki a rájuk vonatkozó követelményeket. Négy kifogásolt termék egyáltalán nem tartalmazott pamutot, másik nyolc pedig csak „mutatóba”, ezek döntő részben poliészterből készültek.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a közlemény szerint elmondta, a hatósági eljárások folyamatban vannak, a már lezárult ügyekben arra kötelezték a forgalmazót, hogy helyes címkével lássa el a termékeket, amelyek a megfelelő információk feltüntetése után forgalomban maradhatnak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS