Negyvenből 12 ágynemű, pizsama gyártója kamuzott a pamutról

2020. 04. 15., 13:45

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Élelmiszer és Vegyipari Laboratóriuma 100 százalékban pamutként forgalmazott háztartási textíliákat, főként ágyneműket és alvóruhákat vizsgált; a 40 árucikk közül egy tucat gyártója helytelenül tájékoztatott az összetételről, akadt olyan „kamupamut” pizsama is, amelyik teljes egészében poliészterből készült – közölte az ITM szerdán.

A koronavírus-járvány okozta veszélyhelyzetben általános elvárás, hogy aki teheti, maradjon otthon. „Pizsamában dolgozni home officeból vagy tanulni a konyhaasztalnál, megtörölni a rendszeresen mosott kezünket is kényelmesebb, kellemesebb, ha jó minőségű termékeket használunk” – írták, és úgy vélték, hogy ezért különösen időszerű az ITM vizsgálata.

Az ellenőrzéseken 40 textilterméket, többek között ágyneműhuzatot, lepedőt, törölközőt, hálóingeket, férfi, női és gyermek pizsamát, egyrétegű bébi hálózsákot vizsgáltak. A korábbi tapasztalatok alapján a 100 százalékos pamut termékekkel kapcsolatos problémák a leggyakoribbak, ezért foglalkozott éppen ezekkel az árucikkekkel a labor.

A pamut természetes anyag, de előállítása drága, míg a műszálaké lényegesen olcsóbb, miközben a gyártás és a képződő hulladék jobban szennyezi a környezetet. A pamut viselése, használata kellemesebb a bőrnek, nedvszívó- és szellőzőképessége nagyobb, a poliészter ágyneműbe, pizsamába könnyebben beleizzadhat az ember - írta a minisztérium. Magasabb áruk ellenére ezért keresik sokan a tiszta pamutként kínált termékeket.

A vizsgálat célja a címkén, csomagoláson feltüntetett nyersanyag-összetételi adatok valódiságának felmérése volt az esetlegesen előforduló tisztességtelen és megtévesztő kereskedelmi gyakorlat feltárása, kiszűrése érdekében. A termékek nyersanyagának összetételét mikroszkópos szálfelismeréses vizsgálattal és vegyi módszerekkel állapította meg a labor.

Összesen 12 termék nem elégítette ki a rájuk vonatkozó követelményeket. Négy kifogásolt termék egyáltalán nem tartalmazott pamutot, másik nyolc pedig csak „mutatóba”, ezek döntő részben poliészterből készültek.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár a közlemény szerint elmondta, a hatósági eljárások folyamatban vannak, a már lezárult ügyekben arra kötelezték a forgalmazót, hogy helyes címkével lássa el a termékeket, amelyek a megfelelő információk feltüntetése után forgalomban maradhatnak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS