5,9 százalékos volt az „uniós munkanélküliség” júniusban

2023. 08. 01., 11:10

2023 júniusában 5,9 százalék volt az átlagos munkanélküliségi ráta az EU-ban, ugyanakkora, mint májusban és 0,2 százalékponttal alacsonyabb, mint egy évvel korábban – tájékoztatott az Eurostat.

Az Eurostat becslése szerint 2023 júniusában 12,802 millió munkanélküli volt az EU-ban; a munkanélküliek száma 2023 májusához képest 2 ezerrel, 2022 júniusához képest 387 ezerrel csökkent. A nők munkanélküliségi rátája 6,1 százalék, a férfiaké 5,7 százalék volt, az előző havival megegyező.

A fiatal (25 év alatti) munkanélküliek száma 2023 júniusában 2,739 millió volt; ami 14,1 százalékos „ifjúsági munkanélküliségi rátát” jelent (májusban ez a mutató 14,0 százalék volt). A fiatal munkanélküliek száma egy hónap alatt 28 ezerrel nőtt, de így is 16 ezerrel elmarad a 2022. júniusitól.

A legalacsonyabb, 2,6 százalékos júniusi munkanélküliséggel Málta dicsekedhet, majd az egyaránt 2,7 százalékos cseh és lengyel ráta következik. Kétszámjegyű munkanélküliséget csak Spanyolországban (11,7 százalék) és Görögországban (11,1 százalék) regisztráltak.

Magyarország 3,9 százalékos mutatója kereken 2 százalékponttal volt az uniós átlag alatt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 05., 10:05
Nagyon viszik a lakossági hiteleket az ügyfelek a bankoktól. A személyi kölcsönöknél az idei év mindenképpen rekordot hoz, de a lakáshiteleknél is nagy esély van erre. A babaváró támogatás iránti kereslet is megugrott hirtelen, hajrázhatnak azok, akiknek jövőre már nem jár ebből a nulla százalékos hitelből – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS