Itt találod az összes cikket a „cégautó” témában!
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.
Az elektromos autókhoz kapcsolódó adókedvezmények a gazdasági társaságok esetében is ösztönzik az e-autók vásárlását. Nincs gépjárműadó, regisztrációs adó, cégautóadó és mentes a visszterhes vagyonátruházási illeték alól ez a vásárlás, ugyanakkor a zöld rendszámmal járó előnyöket élvezhetik az autók használói – hívja fel a figyelmet az RSM Hungary.
2019. január 1-jétől a személygépkocsik bérbevételére jutó áfa 50 százaléka levonható abban az esetben is, ha erről az adóalany nem vezet tételes útnyilvántartást. Az első pillantásra egyszerűnek tűnő szabályozás azonban a gyakorlati életben ennél bonyolultabb és akár a korábbinál kedvezőtlenebb eredményű is lehet – hívja fel a figyelmet Vizer József, az RSM Hungary adóigazgatója.
A német kormány az elektromos cégautók után járó adókedvezmények meghosszabbítását tervezi.
A cégautókkal rendelkező társaságok jó részét érinti a januárban életbe lépett új szabály.
A gazdasági és magáncélra egyaránt használt személygépkocsi bérbevételt terhelő előzetesen felszámított áfa kezelésére vonatkozó, 2019. január 1-jétől hatályba lépő szabályokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókra a Pénzügyminisztérium és a NAV szakemberei foglalták össze.
A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.
A tagállamok atomenergiával kapcsolatos terveinek megvalósításához jelentős, 2050-ig mintegy 241 milliárd euró összegű beruházásra lesz szükség, amiből részben a meglévő reaktorok élettartamát hosszabbíthatják meg, részben pedig új nagyméretű reaktorokat építhetnek – állapította meg az Európai Bizottság.