Még 50 ezer autós válthat kötelezőt a héten

2019. 11. 27., 14:04

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) váltani szándékozó autósoknak legkésőbb november 29-ig kell eljuttatniuk biztosítójukhoz szerződésük személyes vagy levélben történő felmondását, mivel a december 1-jei határidő idén vasárnapra esik – közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége.

A közlemény idézi Papp Lajost, a FBAMSZ gépjárműszekciójának elnökét, aki szerint az év végi szerződésváltások mintegy 40 százaléka az utolsó héten zajlik, vagyis az előzetesen becsült 130 ezer biztosítás-váltóból 50 ezer gépjármű-üzemeltető várhatóan a következő napokban fog lépni.

Hozzátette: az elektronikus úton történő felmondásra még az utolsó, hétvégi napokon is lesz lehetőség, az erre vonatkozó határidőkről az adott felületeket üzemeltető alkuszok vagy biztosítók adnak tájékoztatást.

A független alkuszok előzetes visszajelzései szerint idén az év végi kampányban a szerződések felét három biztosító, a K&H, a Genertel és a Groupama köti. Az idei évben is tízből kilenc szerződésváltás már a független alkuszokon keresztül zajlik.

A kötelező kampány november 2-i kezdete óta nyilatkozó piaci szereplők az idei időszakra 10-15 százalékos átlagos díjnövekedésről számoltak be.

A Netrisk.hu biztosításközvetítő MTI-hez elküldött közleménye szerint a novemberben zajló év végi kgfb-kampány első felében az érintett ügyfelek 25 000 forint körüli éves átlagdíjon kötik meg új szerződéseiket.

A forgalomban lévő hazai gépjárműállomány több mint 20 százalékát jelenlegi tulajdonosa 2010 előtt vásárolta: ezeknek a járműveknek a kgfb-szerződése cserélhető le január elsejével.

Ennek feltétele az, hogy az érintett szerződést az évforduló előtt minimum 30 nappal, tehát legkésőbb december elseje éjfélig felmondják. Az új biztosítás kiválasztására ugyanakkor december 31-ig van lehetőség. (MTI)

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS