Az utolsó napokra hagyjuk az utasbiztosítás megkötését

2023. 09. 07., 10:22

Végig vezetve hatalmas fölénnyel nyerte az egész nyarat Horvátország a magyarok körében a legnépszerűbb úti célok között. Az olasz és görög tengerpartot is sokan választották, az utazók zöme Európán belül ment nyaralni, majdnem felük valamelyik szomszédos országba – derül ki a Bank360.hu utasbiztosítást kötők adatai alapján készült összesítéséből. A statisztika szerint a biztosításkötést jellemzően az utolsó napokra hagyjuk, de ezt már könnyen meg is tehetjük.

A Bank360.hu oldalán június és szeptember között megkötött utasbiztosítások alapján Horvátországot a külföldre utazók 33 százaléka választotta idén a nyári hónapokban, vagyis többen utaztak ide, mint a második és a harmadik legnépszerűbb országokba összesen. A második helyen az egész évben népszerű Olaszország végzett 14 százalékkal, a harmadikon pedig Görögország, 9 százalékkal.

A nyár tengerparti bajnokait a negyedik helyen Ausztria követi, majd egy újabb főleg tengeri úti cél, Spanyolország következik az ötödik helyen. A legnépszerűbb Európán kívüli ország az Amerikai Egyesült Államok volt, de az első húszba nem fért be. Ezekbe az államokba az elmúlt három hónapban biztosítást kötők 87 százaléka utazott.

Kétharmad a tengerpartra vágyott

Az utazók közel kétharmada (65 százalék) tengerparti nyaralásra kötött biztosítást. A városnézést 25 százalék választotta programként, a fennmaradó 10 százalék pedig megoszlott az üzleti útra induló és az extrém sportolók között.

A nyári hónapokban a többség autóval utazott, 55 százalék így közelítette meg az úticélt. Figyelembe véve, hogy az utazók 46 százaléka valamelyik szomszédos országba ment, ez az arány érthető. Repülővel az utasbiztosítást kötők 32 százaléka utazott, vonattal vagy busszal 10 százalék, motorral pedig 2 százalék vágott neki az útnak.

Párban és egyedül utazunk legtöbben

A legtöbb utasbiztosítást egy vagy két főre kötötték meg az utazók: 35 százaléknak a kötvénye két főre szólt, 25 százalék viszont egyedüli utasként szerződött. Három vagy négy főre összesen az utasbiztosítások 33 százaléka szólt.

A legtöbb biztosítást több mint egy hétre, nyolc napra kötötték meg, ez minden ötödik kötvényre igaz volt a nyári hónapokban. Ennél rövidebb, ötnapos utakra az utazók 14 százaléka szerződött. A rövidebb, egy-két napos utazásokra az elmúlt három hónapban mindössze 5 százalék kötött utasbiztosítást. Az utazók többsége (51 százaléka) legalább hét napos utazásra kötött szerződést.

Nem kapkodják el

A biztosítás megkötése és az elutazás időpontja között átlagosan 4,5 nap telt el a nyári hónapokban, vagyis a többség az utolsó napokra hagyta a biztosítás megkötését. Egy nappal az utazás előtt az utazók 34 százaléka intézte el a szerződést, 18 százalékuk pedig az utazás előtt közvetlenül, már az indulás napján. Összességében háromból két biztosítást legfeljebb két nappal az elutazás előtt kötöttek meg az utazók a Bank360.hu oldalán.

Akár 150 ezer forintot is megér a biztonság

A legdrágább biztosítást csaknem 180 ezer forintért több személyre nevére kötötték egy extrém sportolási célú, tíz napos dél-afrikai utazásra. Az Amerikai Egyesült Államokba számos százezer forint feletti szerződés jött létre, ezek több hetes vagy hónapos, fele-fele arányban üzleti vagy városnézős utazások.

A legolcsóbb biztosításokat 599 forintért egynapos ausztriai utakra igényelték buszos vagy vonatos közlekedéssel. Az utasbiztosítások átlagos díja 12 074 forint, az egy főre eső napidíj pedig 740 forint volt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS