Az utolsó napokra hagyjuk az utasbiztosítás megkötését

2023. 09. 07., 10:22

Végig vezetve hatalmas fölénnyel nyerte az egész nyarat Horvátország a magyarok körében a legnépszerűbb úti célok között. Az olasz és görög tengerpartot is sokan választották, az utazók zöme Európán belül ment nyaralni, majdnem felük valamelyik szomszédos országba – derül ki a Bank360.hu utasbiztosítást kötők adatai alapján készült összesítéséből. A statisztika szerint a biztosításkötést jellemzően az utolsó napokra hagyjuk, de ezt már könnyen meg is tehetjük.

A Bank360.hu oldalán június és szeptember között megkötött utasbiztosítások alapján Horvátországot a külföldre utazók 33 százaléka választotta idén a nyári hónapokban, vagyis többen utaztak ide, mint a második és a harmadik legnépszerűbb országokba összesen. A második helyen az egész évben népszerű Olaszország végzett 14 százalékkal, a harmadikon pedig Görögország, 9 százalékkal.

A nyár tengerparti bajnokait a negyedik helyen Ausztria követi, majd egy újabb főleg tengeri úti cél, Spanyolország következik az ötödik helyen. A legnépszerűbb Európán kívüli ország az Amerikai Egyesült Államok volt, de az első húszba nem fért be. Ezekbe az államokba az elmúlt három hónapban biztosítást kötők 87 százaléka utazott.

Kétharmad a tengerpartra vágyott

Az utazók közel kétharmada (65 százalék) tengerparti nyaralásra kötött biztosítást. A városnézést 25 százalék választotta programként, a fennmaradó 10 százalék pedig megoszlott az üzleti útra induló és az extrém sportolók között.

A nyári hónapokban a többség autóval utazott, 55 százalék így közelítette meg az úticélt. Figyelembe véve, hogy az utazók 46 százaléka valamelyik szomszédos országba ment, ez az arány érthető. Repülővel az utasbiztosítást kötők 32 százaléka utazott, vonattal vagy busszal 10 százalék, motorral pedig 2 százalék vágott neki az útnak.

Párban és egyedül utazunk legtöbben

A legtöbb utasbiztosítást egy vagy két főre kötötték meg az utazók: 35 százaléknak a kötvénye két főre szólt, 25 százalék viszont egyedüli utasként szerződött. Három vagy négy főre összesen az utasbiztosítások 33 százaléka szólt.

A legtöbb biztosítást több mint egy hétre, nyolc napra kötötték meg, ez minden ötödik kötvényre igaz volt a nyári hónapokban. Ennél rövidebb, ötnapos utakra az utazók 14 százaléka szerződött. A rövidebb, egy-két napos utazásokra az elmúlt három hónapban mindössze 5 százalék kötött utasbiztosítást. Az utazók többsége (51 százaléka) legalább hét napos utazásra kötött szerződést.

Nem kapkodják el

A biztosítás megkötése és az elutazás időpontja között átlagosan 4,5 nap telt el a nyári hónapokban, vagyis a többség az utolsó napokra hagyta a biztosítás megkötését. Egy nappal az utazás előtt az utazók 34 százaléka intézte el a szerződést, 18 százalékuk pedig az utazás előtt közvetlenül, már az indulás napján. Összességében háromból két biztosítást legfeljebb két nappal az elutazás előtt kötöttek meg az utazók a Bank360.hu oldalán.

Akár 150 ezer forintot is megér a biztonság

A legdrágább biztosítást csaknem 180 ezer forintért több személyre nevére kötötték egy extrém sportolási célú, tíz napos dél-afrikai utazásra. Az Amerikai Egyesült Államokba számos százezer forint feletti szerződés jött létre, ezek több hetes vagy hónapos, fele-fele arányban üzleti vagy városnézős utazások.

A legolcsóbb biztosításokat 599 forintért egynapos ausztriai utakra igényelték buszos vagy vonatos közlekedéssel. Az utasbiztosítások átlagos díja 12 074 forint, az egy főre eső napidíj pedig 740 forint volt.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-10 22:10:00
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS