Rontotta az okostelefonok idei kiszállítására vonatkozó előrejelzését az IDC

2022. 09. 02., 10:19

Jelentősen rontotta az okostelefonok idei globális kiszállításával kapcsolatos előrejelzését az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.

Az okostelefonok globális szállítása 6,5 százalékkal, 1,27 milliárd darabra csökkenhet az idén. Három hónappal korábban még kisebb, 3,5 százalékos eséssel számolt a piackutató.

Az IDC elemzése szerint a visszaesés „a rekord inflációnak, a geopolitikai feszültségeknek és más makrogazdasági kihívásoknak a következménye, amelyek jelentősen visszavetették a fogyasztói keresletet.” Az idei visszaesést jövőre azonban már 5,2 százalékos növekedés követi – véli a cég.

Az IDC szakértői az okostelefon-kiszállítások 4,5 százalékos csökkenését várják az ázsiai és csendes-óceáni térségben (Kína és Japán nélkül), míg a korábbi előrejelzésben még 3 százalékos növekedés szerepelt. Kínában 12,5 százalékos esést becsülnek.

Az okostelefon-kiszállítások idei legnagyobb csökkenése Közép- és Kelet-Európában lesz, 17,4 százalékkal az előrejelzés szerint.

Az Egyesült Államokban 0,3 százalékkal, Kanadában pedig 3,2 százalékkal nőhet, míg Nyugat-Európában 0,7 százalékos csökkenhet idén a kiszállítás tavalyhoz képest.

Az IDC szerint az 5G kommunikációs hálózatokat támogató okostelefonok kiszállítása várhatóan 23,6 százalékkal nő az idén. A teljes kiszállítás több mint felét, 54 százalékát teszik majd ki, ami mintegy 688 millió darabnak felel meg, az átlagáruk pedig 616 dollár lesz.

Az IDC hosszabb távon azzal számol, hogy 2026-ban az 5G modellek adják majd a kiszállítások 79 százalékát, amikor az átlagár 444 dollárra csökken.

A 4G modellek átlagos ára idén várhatóan 176 dollár lesz, 2026-ban pedig 106 dollár. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS