Otthon Centrum: csökkent a garázsok átlagára

Otthon Centrum: csökkent a garázsok átlagára
2024. 06. 06., 15:40

Fáziskéséssel követik a garázsárak az ingatlanpiaci trendeket, a gépkocsitárolók ára jelenleg csökkenő tendenciát mutat, noha az utóbbi fél évben igencsak élénkült a kereslet – írják az Otthon Centrum szakértői.

Az Otthon Centrum közreműködésével értékesített garázsok országos átlagára az utóbbi fél évben 4,9 százalékkal mérséklődött, így a gépjármű tulajdonosok átlagosan 6,5 millió forintot fizettek egy parkolóért. Ezzel párhuzamosan viszont a gépkocsitárolók iránti kereslet másfélszeresére nőtt, vagyis a piac szabályai szerint az árcsökkenéssel járó trend várhatóan megfordul – ismertette az Otthon Centrum elemzési vezetője a garázspiaci felmérés eredményeit. Soóki-Tóth Gábor elmondta, a budai kerületekben 6-7 millió forint közötti átlagár az irányadó, de a többi városrész sem marad el sokkal ettől a szinttől. A belvárosban 6 millió forint körüli garázsárak a jellemzőek, míg a XIII. kerületben átlagosan 5,7, a IX. kerületben 6,3 millió forintot fizettek egy gépkocsitárolóért. A külső pesti kerületek valamivel olcsóbbak, de mindenhol meghaladták az 5 millió forintos határt.

A budapesti árak esetében a korábbi éveket jellemző markáns különbségek mára kiegyenlítődtek; ugyanakkor az átlagosnál nagyobb alapterületű garázsok akár több millió forinttal is drágábbak lehetnek, csakúgy, mint azok, amelyek tárolóval kombináltak. A garázsárak a fővárosban az országos átlaggal megegyező mértékben csökkentek: a III. kerületben 4,3, IX. kerületben 5,5, míg a XIII. kerületben 1,9 százalékkal olcsóbb most, mint fél évvel ezelőtt.

„Az elhelyezkedésen kívül a garázsok mérete és jellege is árbefolyásoló tényező. Egy nagyobb méretű, önálló garázs mindig átlag feletti áron kel el. Ugyanakkor a keresletet nagyban meghatározza, hogy a környéken mennyire sűrű a beépítettség, és milyen a közterületi parkolási lehetőség” – árnyalta a folyamatokat a szakember.

A vidéki megyei jogú városokban a kereslet valamivel mérsékeltebb, hiszen több hely van az autók tárolására. Csakhogy a fővárosinál visszafogottabb kereslet nem jelenik meg automatikusan az árakban, ugyanis a garázsok alapterülete jellemzően több négyzetméterrel nagyobb a fővárosi átlagnál. Ráadásul több az egyedi garázs és kevesebb a több tucat autó tárolására épült teremgarázs. Ezért nem is annyira meglepő, hogy Kecskeméten 7 millió forint az átlagár, csakúgy, mint Debrecenben. A kisebb városokban ennél mérsékeltebb az árszint: Nagykanizsán 5,5, Várpalotán 4,5 millió forint a középérték. A vidéki városokban az utóbbi fél évben nem változtak számottevően az árak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 03. 28., 12:35
2024-ben is magas volt a szabadalmi aktivitás, közel 200 ezer szabadalmi bejelentést tettek az Európai Szabadalmi Hivatalhoz.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS