KSH: júliusban 9,6 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma

2021. 09. 09., 12:15

2021. júliusában a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 9,6 százalékkal nőtt a múlt év azonos hónapjához viszonyítva, de 36,1 százalékkal kevesebb volt a járvány kitörése előtti év, 2019 júliusához képest – közölte csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal.

A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 8,1 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de 11,1 százalékkal elmaradt 2019 júliusitól. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 16,2 százalékkal emelkedett, 2019 azonos időszakához viszonyítva 70,0 százalékkal csökkent.

Az előző hónaphoz képest a belföldi vendégéjszakák száma 1,2 millióval, a külföldieké 350 ezerrel volt magasabb. Az összes vendégéjszaka 80 százalékát a belföldi vendégek töltötték el.

A belföldi vendégek az éjszakák 59 százalékát szállodákban töltötték, ahol a növekedés mértéke 7,6 százalékos volt. A panziókban a tavalyival közel megegyező számú, ugyanakkor az üdülőháztelepeken és a kempingekben 2,0, illetve 6,6 százalékkal kevesebb éjszakát regisztráltak. A közösségi szálláshelyeken a táboroztatások újraindulása miatt a forgalom négyötödével, 81,0 százalékkal nőtt. A legnépszerűbb turisztikai régió a Balaton volt, ahol a belföldi vendégéjszakák több mint harmadát regisztrálták.

A külföldi vendégek nagy része szállodában szállt meg, az ott eltöltött éjszakák száma csaknem harmadával, 32,1 százalékkal emelkedett tavaly júliushoz képest. A növekedés Budapesten volt a legnagyobb, 85,9 százalékos.

Az év első hét hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek 29,1 százalékkal kevesebb, összesen 5,6 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek 14,1, a külföldiek 56,9 százalékkal kevesebb vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken, mint a múlt év azonos időszakában.

A kereskedelmi szálláshelyek összes bevétele 25,3 százalékkal múlta felül a tavaly júliusit és elérte 47,524 milliárd forintot, ugyanakkor az első hét hónapban 27,9 százalékkal csökkent a múlt év azonos időszakához képest és 100,558 milliárd forint tett ki. Ezen belül a szállásdíjbevételek júliusban 25,2 százalékkal, 28,908 milliárd forintra nőttek, de a január-júliusi 57,879 milliárd forint 24,7 százalékkal kevesebb a tavalyinál. A vendéglátásból származó bevételek 23,2 százalékkal, 11,106 milliárd forintra emelkedtek júliusban, a héthavi 26,406 milliárd forint viszont 30,7 százalékkal kevesebb a tavaly január-júliusinál. (KSH)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 09:05
2024-ben a mezőgazdaság teljes kibocsátása 4,0 ezer milliárd forint felett alakult, az előző évitől 8,0 százalékkal maradt el; a növénytermesztés volumene 11 százalékkal kisebb, az állattenyésztésé 4,9 százalékkal nagyobb volt – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
2024. 12. 05., 10:05
Nagyon viszik a lakossági hiteleket az ügyfelek a bankoktól. A személyi kölcsönöknél az idei év mindenképpen rekordot hoz, de a lakáshiteleknél is nagy esély van erre. A babaváró támogatás iránti kereslet is megugrott hirtelen, hajrázhatnak azok, akiknek jövőre már nem jár ebből a nulla százalékos hitelből – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.
2024-12-05 21:05:00
A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek.
2024-12-05 15:05:00
A 2025-re vonatkozó kilátásaikat tekintve a munkáltatók inkább optimisták, de egyelőre óvatosan nyilatkoznak a létszámbővítési terveikről. A legnagyobb kihívásuk jelenleg megtalálni azokat a szakmailag megfelelő jelölteket, akik beillenek a cégkultúrába, miközben meg kell birkózniuk a jelentkezők magas bérigényeivel is – derült ki a Profession.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS