Idén 741 milliárd dollárt költhetnek reklámra a világon

Idén 741 milliárd dollárt költhetnek reklámra a világon
2023. 01. 28., 12:13

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt, ami 3,8 százalékos bővülést jelent az előző évi 713,6 milliárd dollárral szemben – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ közel 60 országára kiterjedő előrejelzésében.

A dentsu Global Ad Spend Forecasts című elemzésének adatai azt mutatják, hogy a covid első hullámait követő évek erőteljes növekedése idén mérsékeltebb ütemben folytatódik: a tavaly tapasztalt 8 százalékos növekedés helyett idén feleakkora mértékű lesz a globális reklámpiac bővülése. A visszafogottabb várakozásokat számos tényező magyarázza: a magas inflációs ráta, a piaci recessziós félelmek, valamint a magas kamatszint mind negatívan befolyásolják a vállalati és fogyasztói költéseket.

A reklámköltések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a korábbi évek trendjét folytatva 2023-ban is dinamikusan növekszik a digitális reklámok részaránya: ebben a szegmensben várhatóan 422,8 milliárd dollár lesz a hirdetések összértéke, ami 57,1 százalékos részesedést jelent a teljes reklámpiacból. Mindez főként a videotartalmaknak (+7 százalék), valamint a közösségi platformokon (+13,5 százalék), a kiskereskedelmi felületeken, (+22 százalék), illetve a keresőplatformokon (+7,2 százalék) elhelyezett reklámok további térhódításának köszönhető.

A második legnagyobb részaránnyal rendelkező, a reklámköltések negyedét kitevő televíziós hirdetések értéke 0,2 százalékkal fog nőni, miközben köztéri hirdetésekre, illetve rádióreklámokra egyaránt 2-2 százalékkal, mozireklámokra pedig 6,1 százalékkal fognak többet költeni a hirdetők. Egyedül a nyomtatott felületek reklámpiaca csökken majd 3,6 százalékkal: a napilapok és magazinok hirdetési piacának trendszerű, erőteljes zsugorodása idén is folytatódni fog, immár csupán 6,7 százalékát téve ki a teljes reklámpiaci tortának.

„A hazai reklámköltések idén nagyjából a nemzetközi várakozásoknak megfelelően alakulnak majd. Míg a televízióban és más klasszikus médiatípusokban (a print kivételével) visszafogott, néhány százalékos bővülés várható, digitális területeken (főként a social, online display és online video szegmensekben) a reklámpiaci átlag másfél-kétszerese is lehet a növekedési ütem” – mondta Turóczi András, a dentsu Media vezetője.

„A reklámra fordított összegek növekedése itthon is jelentős részben az inflációs hatásnak köszönhető, ami főként a televíziós, a közterületi és az online videós reklámok szegmenseiben érezteti majd hatását.”

A következő években várhatóan ismét erősebb növekedés jellemzi majd a globális reklámpiacot: a dentsu elemzése 2024-re 4,8 százalékos míg 2025-re 4,5 százalékos növekedési ütemet jelez előre a reklámpiacon – ez a növekedési ütem nagyjából egyezik a pandémia előtti években tapasztalt mértékkel. A digitális média egyre inkább domináns szegmense lesz a reklámpiacnak, költési részaránya 2025-ben már elérheti a 60 százalékos szintet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-04-16 14:10:00
A Miniszterelnökség Monitoring és Értékelési Főosztálya megbízásából elkészült a „Zöldinfrastruktúra útmutató”, amelynek célja, hogy segítséget nyújtson a támogatást igénylőknek (elsősorban önkormányzatoknak) a területükön jelentkező környezeti és klímakockázatok azonosításában, és a problémák természetalapú, zöld és kékinfrastruktúra létrehozásával történő megoldásában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS