Hiába olcsóbb Dubaj, az emberek a magyar tengert választották

2021. 08. 27., 19:00

Már-már ott tartunk, hogy külföldre olcsóbb elutazni egy hétre, mint a Balatonra, de a koronavírus-járvány okozta egészségügyi kockázatok miatt mégis sokan választották ezen a nyáron is a belföldi nyaralást. Mindez az ingatlanpiacra is érezhető hatással van, a jó fekvésű nyaralókat ugyanis pillanatok alatt elkapkodják akár egymillió forint feletti négyzetméteráron is. Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa úgy látja, ugyan augusztus elején beütött az ilyenkor megszokott megtorpanás, de az elkövetkező hónapokban nem számít komolyabb visszaesésre.

A koronavírus-járvány árnyékában nem mindenki merészkedett még ezen a nyáron külföldre, így ahogy tavaly, úgy idén is rengetegen utaztak a Balatonra, a Velencei-tóra vagy a Tisza-tóra, függetlenül attól, hogy az árak az egekbe szöktek. A vendéglátásban éppen ezért a rövid szezon is visszahozza szinte az egész éves számokat, ami talán kissé meglepő módon az ingatlanpiacra is hatást gyakorol.

Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa elmondta, a jó fekvésű, partmenti nyaralók rendkívül gyorsan elkelnek akár egymillió forintos vagy afeletti négyzetméteráron is, de a kicsit távolabb eső, nem frekventált helyen található házakért is élénk a kereslet.

„Tömegek töltötték az idei nyáron is a szabadságukat a magyar tengernél, de sokan ráeszméltek arra: miért béreljenek apartmant, ha venni is tudnának? Az emberek nagy része még mindig home office-ban dolgozik és a pandémia alatt sokan elgondolkoztak rajta, hogy emiatt akár a Balaton, akár a Velencei-tó, akár a Tisza-tó partjainál vásárolnak ingatlant akár magáncélra, akár befektetési jelleggel. A Balatonnál soha nem voltak ilyen drágák a lakások, és bár tetőzik az ingatlanpiac, ez nem egyenlő azzal, hogy visszaesés következne” – magyarázta.



A kereslet pumpálta fel az árakat

Gadanecz Zoltán szerint kis túlzással azt lehet mondani, hogy olcsóbb most elrepülni Dubajba, mint lemenni a Balatonra enni egy lángost. De pont a sokszor egyik napról a másikra változó és esetenként átláthatatlan járványügyi szabályozások miatt a legtöbben még a biztonságosnak mondható szomszédos országokba se mertek elmenni.

„Mindenki kiéhezett már a nyaralásra, a magyar turisztikai célállomások megteltek, itthon költötték el a pénzüket az emberek még úgy is, hogy esetenként akár 20 százalékos áremelkedés van tavalyhoz képest. Biztonságosabbnak érezték, hogy a határon belül vannak” – folytatta a szakértő.

Az is lendített a vízpartok ingatlanpiacán, hogy egyelőre nem tudni, mit hoz a jövő járványügyi szempontból. Nem tudni, mikor lehet újra korlátozások nélkül utazni bárhova, a Balaton viszont mindig itt lesz, és ingatlanbefektetésként jó üzletet is lehet belőle csinálni.

Végezetül tendenciaként említette, hogy a Balaton kevésbé központi, kieső részeihez is képesek elmenni a vásárlók, hogy 200 ezer forinttal olcsóbb négyzetméteráron juthassanak ingatlanhoz, amennyiben könnyen megközelíthető az adott település. Inkább utaznak 50 kilométerrel többet naponta, ha spórolni tudnak, ezzel viszont a teljes régióban nyomják fel az árakat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS