2022 első két hónapjában 22 481 import használt személyautó kapott hazai rendszámot a DataHouse ladatai szerint, 10 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi hasonló időszakban. Eközben új autóból mindössze 17 537-et regisztráltak, ami 11 százalékkal marad el a tavaly ugyanekkor mért hasonló értéktől.
„A chiphiány miatt lecsökkent újautó-kínálat miatt mára jelentősen nőtt a használt autók súlya a frissen forgalomba helyezett személyautók körében – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Tavaly az év első két hónapjában a forgalmit kapó autók 49 százalékát adták az új autók, idén ez az arány 44 százalék alá esett. Ennek hatására várhatóan idén is tovább öregszik a hazai személyautó-állomány, amelynek átlagéletkora tavaly év végére már elérte a 15 évet, ami szomorú rekordot jelent.”
A JóAutók.hu múlt hónapban végzett felmérése szerint az újautó-forgalmazó cégeknek csupán a harmada számít arra, hogy az iparágat érintő félvezetőhiány hatásai még az idén megszűnhetnek. Így az újautó-eladások szintje jó esetben is a tavalyi 122 ezerhez hasonló mértékű lehet.
A használtautó-import aktivitása – részben az újautó-piacról áthúzódó pótlólagos kereslet miatt is – egész évben magas szinten stabilizálódhat: a tavalyi 132 ezret követően idén akár 140 ezerre is nőhet a behozott használt autók száma.
Magyarországi leányvállalatának 2021-es megalapítása után újabb K+F projekttel bővíti budapesti központját a Tulip Interfaces. Az amerikai gyártástechnológiai vállalkozás csapata a befektetés után 26 mérnökkel bővül, akiknek feladata a „no-code platform” fejlesztésének támogatása lesz. Az 5,8 millió euró értékű K+F beruházással a cég tovább erősíti befolyását az európai tech piacon.
A Paks II. Zrt. elnök-vezérigazgatója a TelePaks Kistérségi Televízió stúdiójában értékelte az elmúlt időszakot.