15 éves lett „az átlag magyar” személyautó

2022. 03. 03., 20:11

2022 első két hónapjában 22 481 import használt személyautó kapott hazai rendszámot a DataHouse ladatai szerint, 10 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi hasonló időszakban. Eközben új autóból mindössze 17 537-et regisztráltak, ami 11 százalékkal marad el a tavaly ugyanekkor mért hasonló értéktől.

„A chiphiány miatt lecsökkent újautó-kínálat miatt mára jelentősen nőtt a használt autók súlya a frissen forgalomba helyezett személyautók körében – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Tavaly az év első két hónapjában a forgalmit kapó autók 49 százalékát adták az új autók, idén ez az arány 44 százalék alá esett. Ennek hatására várhatóan idén is tovább öregszik a hazai személyautó-állomány, amelynek átlagéletkora tavaly év végére már elérte a 15 évet, ami szomorú rekordot jelent.”

A JóAutók.hu múlt hónapban végzett felmérése szerint az újautó-forgalmazó cégeknek csupán a harmada számít arra, hogy az iparágat érintő félvezetőhiány hatásai még az idén megszűnhetnek. Így az újautó-eladások szintje jó esetben is a tavalyi 122 ezerhez hasonló mértékű lehet.

A használtautó-import aktivitása – részben az újautó-piacról áthúzódó pótlólagos kereslet miatt is – egész évben magas szinten stabilizálódhat: a tavalyi 132 ezret követően idén akár 140 ezerre is nőhet a behozott használt autók száma.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Már régóta túl sok olasz, ázsiai, fúziós és akármilyen szakácskönyv van a piacon, miközben a modern időknek és vásárlói igényeknek megfelelő, a magyar konyhát maximális szakmaisággal megközelítőből meg alig.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS