2022 első két hónapjában 22 481 import használt személyautó kapott hazai rendszámot a DataHouse ladatai szerint, 10 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi hasonló időszakban. Eközben új autóból mindössze 17 537-et regisztráltak, ami 11 százalékkal marad el a tavaly ugyanekkor mért hasonló értéktől.
„A chiphiány miatt lecsökkent újautó-kínálat miatt mára jelentősen nőtt a használt autók súlya a frissen forgalomba helyezett személyautók körében – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Tavaly az év első két hónapjában a forgalmit kapó autók 49 százalékát adták az új autók, idén ez az arány 44 százalék alá esett. Ennek hatására várhatóan idén is tovább öregszik a hazai személyautó-állomány, amelynek átlagéletkora tavaly év végére már elérte a 15 évet, ami szomorú rekordot jelent.”
A JóAutók.hu múlt hónapban végzett felmérése szerint az újautó-forgalmazó cégeknek csupán a harmada számít arra, hogy az iparágat érintő félvezetőhiány hatásai még az idén megszűnhetnek. Így az újautó-eladások szintje jó esetben is a tavalyi 122 ezerhez hasonló mértékű lehet.
A használtautó-import aktivitása – részben az újautó-piacról áthúzódó pótlólagos kereslet miatt is – egész évben magas szinten stabilizálódhat: a tavalyi 132 ezret követően idén akár 140 ezerre is nőhet a behozott használt autók száma.
A rangos listán a 67. helyen szerepel.
A Paksi Atomerőmű üzemanyag-ellátásáról létrejött szerződés fontos lépés Magyarország számára ellátásbiztonsági szempontból – mondta Steiner Attila, az Energiaügyi Minisztérium energetikáért és klímapolitikáért felelős államtitkára.