Túl kevés cég használja ezt az ingyenes marketingesztközt

2020. 10. 13., 15:15

Létezik egy ingyenesen elérhető felület, ami óriási hasznot hozhatna a magyar kisvállalkozásoknak – a legtöbben egyelőre mégsem használják ki. Langmár Zsuzsa kommunikációs szakértő szerint a koronavírus idején különösen fontos, hogy éljünk ezzel a lehetőséggel.

A Google Cégem a Google által biztosított felület, ahol a cégek röviden jellemezhetik a tevékenységüket és bemutatkozhatnak az interneten keresők számára. Hogy miért lenne kiemelten fontos a helyes alkalmazása? Mert sokak számára ez lehet az első pont, ahol találkoznak a vállalkozásunkkal – mondja Langmár Zsuzsa, akinek cége, a Langmár Kommunikáció nemrég felmérést tett közzé a Google Cégem hazai kihasználtságáról. Az eredmény megdöbbentő: a magyar vállalkozók zöme a létezéséről sem tud.

Csak 20 százalék használja profin

„10 vállalkozóból csak 2 használja profin ezt a kommunikációs csatornát. További 2-nél látható valamilyen kezdeményezés, ám 6-nál általában egyáltalán nincs kitöltve, így nem jelenik meg jól a vállalkozás a Google Térképen. Pedig ezáltal nagyon sok cég tudná fejleszteni a kommunikációját, megismertetni a szolgáltatásait. Elmondhatjuk: ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani!" – emeli ki a kommunikációs szakember.

A kérdés nem is lehetne aktuálisabb, hiszen az őszi időszakban joggal tarthatunk a vírus miatti újabb korlátozásoktól. Tavasszal már átéltük, mennyi bonyodalmat okoz, ha a vevők még azt sem tudják, mely üzletek tartanak nyitva. Kulcsfontosságú lehet, hogy a legkönnyebben elérhető felületeken adjunk tájékoztatást a helyzetünkről.

„Rengeteg a kommunikációs csatorna a magyar piacon, de nagy a zavar azt illetően, melyeket érdemes valóban kihasználni. A Covid-őrületben azoknak sikerült talpon maradniuk, akik kommunikáltak. Az ügyfeleinknek abban tudtunk segíteni, hogy folyamatosan kommunikáljanak a nyitvatartásról, a kínálatról, a felkészülésről és az elővigyázatossági lépésekről. A legfontosabb, hogy ezek az infók a weboldalon frissüljenek, hiszen minden más felületről ide tereljük a forgalmat” – mondja Zsuzsa.

Akkor mégis miért ilyen fontos a Google Cégem használata? 

„Ma már az emberek 90 százaléka a Google-ben keresi a megoldást az aktuális problémájára. Ráadásul a legtöbben azonnali megoldást keresnek, nem akarnak várni. Ezért is játszhat a kezünkre, hogy legyen szó akár bicikliszervizről, masszőrről vagy étteremről, a Google mindig a legközelebbi, legkönnyebben elérhető lehetőségeket tárja elénk. Ha regisztrálunk a Google Cégembe, akkor az a találati lista elején dobja fel az adatainkat, így a keresőket közvetlenül az üzletünk, szolgáltatásunk felé irányítja” – magyarázza Langmár Zsuzsa. 

A szakember hozzáteszi: a telefonunk a legtöbb esetben hozzáfér a kereső helyadataihoz, és szem előtt tartja a keresési szokásait is. Így minden adott hozzá, hogy megszerezzük ezeket az ügyfeleket. Különösen fontos ez azoknak a vállalkozásoknak, akik lokális vevőkörrel rendelkeznek: egy fodrász, egy körmös vagy egy autószerviz számára nehéz gazdasági helyzetben is fellendülést hozhat, ha profin tölti ki a Google Cégem felületet.

„Maga a Google Cégem szolgáltatás ingyenes, és sok információ fenn van az interneten, de ha elakadunk, akkor az adatlap kitöltését egy kommunikációs cégre is bízhatjuk. A profi cégek megadott kritériumok szerint, rendszeresen frissítik a tartalmát, így ügyfeleket szereznek. Készítettünk erről egy ingyenes tanulmányt, hogy a fejlődni vágyó vállalkozóknak összegyűjtsük az adatokat, hiszen a holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával. Reméljük, a felmérésünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy a magyar cégvezetők is megismerjék a Google Cégemben rejlő üzleti potenciált” – összegzi Langmár Zsuzsa.

Az Üzletem.hu Langmár Zsuzsával korábban készített interjúját IDE KATTINTVA olvashatja.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 12., 21:45
Ki választhatja, milyen nyomtatványon, milyen határidővel? Kell-e arányosítani, hogyan áll át a pénztárgép, mi a teendő a már kiállított számlákkal, nyugtákkal? A NAV honlapján már elérhetők a válaszok a legtöbbeket érintő kérdésekre, jó néhány speciális eset megvilágításával egyetemben.
2025. 02. 12., 13:20
2025. január 2-től jelentős változás lépett életbe a személyi jövedelemadótól mentes juttatások köre tekintetében. A módosítás a sérelemdíjak adómentességét érinti, szigorodtak a feltételek az adómentes kifizetésekre vonatkozóan – hívták fel a figyelmet a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners Ügyvédi Iroda szakértői.
2025-02-13 16:10:00
Már az import hajtja a magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését – derül ki a PwC Digitális Kereskedelmi Körkép riportjának legújabb kiadásából.

  Rovathírek: HIPA

A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS