Túl kevés cég használja ezt az ingyenes marketingesztközt

2020. 10. 13., 15:15

Létezik egy ingyenesen elérhető felület, ami óriási hasznot hozhatna a magyar kisvállalkozásoknak – a legtöbben egyelőre mégsem használják ki. Langmár Zsuzsa kommunikációs szakértő szerint a koronavírus idején különösen fontos, hogy éljünk ezzel a lehetőséggel.

A Google Cégem a Google által biztosított felület, ahol a cégek röviden jellemezhetik a tevékenységüket és bemutatkozhatnak az interneten keresők számára. Hogy miért lenne kiemelten fontos a helyes alkalmazása? Mert sokak számára ez lehet az első pont, ahol találkoznak a vállalkozásunkkal – mondja Langmár Zsuzsa, akinek cége, a Langmár Kommunikáció nemrég felmérést tett közzé a Google Cégem hazai kihasználtságáról. Az eredmény megdöbbentő: a magyar vállalkozók zöme a létezéséről sem tud.

Csak 20 százalék használja profin

„10 vállalkozóból csak 2 használja profin ezt a kommunikációs csatornát. További 2-nél látható valamilyen kezdeményezés, ám 6-nál általában egyáltalán nincs kitöltve, így nem jelenik meg jól a vállalkozás a Google Térképen. Pedig ezáltal nagyon sok cég tudná fejleszteni a kommunikációját, megismertetni a szolgáltatásait. Elmondhatjuk: ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani!" – emeli ki a kommunikációs szakember.

A kérdés nem is lehetne aktuálisabb, hiszen az őszi időszakban joggal tarthatunk a vírus miatti újabb korlátozásoktól. Tavasszal már átéltük, mennyi bonyodalmat okoz, ha a vevők még azt sem tudják, mely üzletek tartanak nyitva. Kulcsfontosságú lehet, hogy a legkönnyebben elérhető felületeken adjunk tájékoztatást a helyzetünkről.

„Rengeteg a kommunikációs csatorna a magyar piacon, de nagy a zavar azt illetően, melyeket érdemes valóban kihasználni. A Covid-őrületben azoknak sikerült talpon maradniuk, akik kommunikáltak. Az ügyfeleinknek abban tudtunk segíteni, hogy folyamatosan kommunikáljanak a nyitvatartásról, a kínálatról, a felkészülésről és az elővigyázatossági lépésekről. A legfontosabb, hogy ezek az infók a weboldalon frissüljenek, hiszen minden más felületről ide tereljük a forgalmat” – mondja Zsuzsa.

Akkor mégis miért ilyen fontos a Google Cégem használata? 

„Ma már az emberek 90 százaléka a Google-ben keresi a megoldást az aktuális problémájára. Ráadásul a legtöbben azonnali megoldást keresnek, nem akarnak várni. Ezért is játszhat a kezünkre, hogy legyen szó akár bicikliszervizről, masszőrről vagy étteremről, a Google mindig a legközelebbi, legkönnyebben elérhető lehetőségeket tárja elénk. Ha regisztrálunk a Google Cégembe, akkor az a találati lista elején dobja fel az adatainkat, így a keresőket közvetlenül az üzletünk, szolgáltatásunk felé irányítja” – magyarázza Langmár Zsuzsa. 

A szakember hozzáteszi: a telefonunk a legtöbb esetben hozzáfér a kereső helyadataihoz, és szem előtt tartja a keresési szokásait is. Így minden adott hozzá, hogy megszerezzük ezeket az ügyfeleket. Különösen fontos ez azoknak a vállalkozásoknak, akik lokális vevőkörrel rendelkeznek: egy fodrász, egy körmös vagy egy autószerviz számára nehéz gazdasági helyzetben is fellendülést hozhat, ha profin tölti ki a Google Cégem felületet.

„Maga a Google Cégem szolgáltatás ingyenes, és sok információ fenn van az interneten, de ha elakadunk, akkor az adatlap kitöltését egy kommunikációs cégre is bízhatjuk. A profi cégek megadott kritériumok szerint, rendszeresen frissítik a tartalmát, így ügyfeleket szereznek. Készítettünk erről egy ingyenes tanulmányt, hogy a fejlődni vágyó vállalkozóknak összegyűjtsük az adatokat, hiszen a holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával. Reméljük, a felmérésünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy a magyar cégvezetők is megismerjék a Google Cégemben rejlő üzleti potenciált” – összegzi Langmár Zsuzsa.

Az Üzletem.hu Langmár Zsuzsával korábban készített interjúját IDE KATTINTVA olvashatja.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS