Robbanás előtt az online építőanyag kereskedelem

2021. 02. 01., 12:15

Az online kiskereskedelem robbanásszerű, 35 százalékos növekedést ért el a koronavírus hatására tavaly. Forgalma a várakozások szerint 2020-ban meghaladta az 1000 milliárd forintot. Eközben az otthonteremtési támogatások hatására élénkül a kereslet az építőanyagok iránt. E két hatás együttesen felpörgeti az online építőanyag kereskedelmet, új kihívások elé állítva a kereskedéseket – hangzott el az Évindító Mapei Kereskedő Konferencián.

„Mindennapossá vált a vevők online tájékozódása vásárlás előtt. Információkat szereznek a kivitelezés folyamatáról, építőanyagokról, lehetséges alternatívákról. Ez kihívás elé állítja a kereskedőket, szaktudásra és bizonyított kompetenciára van szükség, hogy meg tudják válaszolni a vevők kérdéseit és segíteni tudják a megfelelő megoldás megtalálását. Ma már nem elég szakértőnek tűnni, annak is kell lenni” – mondta Tóth Csaba a Mapei Kft. értékesítési osztályának vezetője.

Az online megrendezett, egész napos szakmai rendezvényen több mint 300 fő építőanyag kereskedő, illetve kereskedés tulajdonos vett részt. A nap programjában stratégiai, vezetési, marketing és szakmai témájú előadások szerepeltek.

Fordulóponton az építőanyag kereskedelem

Kulcsár István Róbert, a Shoprenter.hu egyik alapítója, vezető tanácsadójának előadásában elmondta, hogy jelenleg mintegy 15 ezer webáruház létezik Magyarországon, azonban a számuk egyre nő. Ma már szinte nincs olyan termék vagy szolgáltatás, amit ne lehetne értékesíteni az interneten. Az építőanyag kereskedelem digitalizálódása elkezdődött, aki nem vesz benne részt, versenyhátrányt szerez.

Aki sikeresen meg tudja oldani az építőanyag szállítási problémákat, valamint innovatív szolgáltatásokat ad a termékekhez, például elviszi a sittet, vagy gépet ad bérbe, az versenyelőnyhöz juthat.

A szakember szerint a webáruház indításánál elsőként fel kell állítani a stratégiát, melynek keretében meg kell fogalmazni, hogy milyen értéket kínál a webshop, majd értékelni kell, hogy amit adunk, érdekli-e a piacot.

Ma már a webshop informatikai háttere könnyen megteremthető. Hacsak nincs valamilyen egyedi igénye a vállalkozásnak, akkor a bérelhető webshop rendszerek hatékony megoldást nyújtanak. A siker érdekében kiemelten fontos a logisztikai folyamatok hatékonysága, az IT rendszerek költséghatékonysága, valamint a jó konverziós ráta.

Ez utóbbi azt jelenti, hogy a webshop látogatói közül hányan vásárolnak. Mivel a látogatók szerzése pénzbe kerül, minél többen vásárolnak annál hatékonyabb a webshop. Ezt a megfelelő információval lehet a legjobban segíteni. Kulcsár István Róbert tapasztalatai szerint egy webshopban azért nem vásárolnak a látogatók, mert valamilyen kérdésükre nem kaptak választ. Az információszerzést segítik a jó termékleírások és termékfotók.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-24 11:05:00
A munkavállaló rendszerint a munkaidejében köteles a munkáltató rendelkezésére állni. Lehetséges azonban, hogy a munkáltató munkaidőn kívüli rendelkezésre állást írjon elő, amelynek egyik formája a készenlét. Dr. Szabó Gergely ügyvéd összefoglalója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS