Pályakezdőknek indít tehetségprogramot a Lufthansa Systems Hungária

2021. 05. 13., 11:30

A Lufthansa Systems Hungária, a légiközlekedési informatika egyik piacvezetője idén is elindítja tehetséggondozó IT Young Professional Programját. A vállalat szakemberei több száz légitársaság és repülőtér mindennapi biztonságos és hatékony működését segítik Budapestről és Szegedről. A pályakezdő fiatalok ebbe a különleges iparágba kapcsolódhatnak be a program során.

Az IT Young Professional Programot először 2012-ben hirdette meg a Lufthansa Systems Hungária azzal a céllal, hogy olyan tanulási időszakot biztosítsanak a pályakezdőknek, amely projektfeladatokon keresztül vezeti át őket az elméleti alapoktól a tényleges munkafolyamatokba. 2021-ben 10-14 fiatal próbálhatja ki magát a folyamatosan megújuló és egyre gyorsabban fejlődő légiközlekedési informatika területén. A cég június 1-ig várja az általános szoftverfejlesztési tudással és magabiztos angol nyelvismerettel rendelkezők jelentkezését.

„Az új érkezők minden évben friss tudást, új gondolatokat és lendületet hoznak a mindennapjainkba. Olyan pályakezdőket vagy pályamódosítókat várunk, akiknek fontos a folyamatos fejlődés, és színvonalas szakmai munkára vágynak" – mondta Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője, majd hozzátette: „A program indulása óta több mint 80 fiatal vett részt a képzésben, és többségük ma is velünk dolgozik. Ez mutatja a program sikerességét, és azt, hogy a légiközlekedési informatika egy olyan izgalmas terület, ami hosszú távon is vonzó perspektívát nyújt a fiatal tehetségek számára.”

(Az Üzletem interjút készített Georginával a 12 kérdés – 12 válasz sorozatban, amelyet IDE KATTINTVA ismét elolvashat.)

A projektorientált gyakorlati oktatás júliusban kezdődik, szeptembertől pedig már éles környezetben, a cég ügyfeleivel és rendszereivel foglalkozhatnak a fiatalok. A napi több millió utas kényelmét és biztonságát támogató rendszerek tervezésén és működtetésén túl a résztvevők betekintést nyerhetnek a magyarországi központ innovációs projektjeibe is. A tanulás nem a megszokott, tantermi módszert követi, hanem egy demó projekt kidolgozásán keresztül, tapasztalati úton, agilis szemlélettel zajlik.

Az irányított csapatmunkát prezentációk, a belső ügyféllel való egyeztetés, egyéni coaching és különböző tréningek egészítik ki, a technikai tudás elsajátítását, fejlesztését pedig szakmai mentorok és kiváló trénerek segítik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-07 18:07:00
A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat. A nyertesek az Effekteam október 7-én megrendezett ESG konferenciájának keretében vehették át a szakmai elismeréseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS