Mennyibe kerül a Mol Campus? Ez ma még üzleti titok

2019. 06. 26., 17:45

A Mol Campus kivitelezésének fővállalkozóját a tervek szerint szeptemberig kiválasztják. Ez lesz a legnagyobb szerződés a Mol-csoport 28 emeletes, 120 méter magas új székházának építésénél – mondta Ratatics Péter, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten.

A fővállalkozói kivitelezési tender tavaly novemberben indult el, a zártkörű pályázatra négy társaságot hívtak meg; egy teljesen magyar tulajdonút, két magyarországi tevékenységet is folytató nemzetközi hátterűt, és egy olyan nemzetközi céget, amelynek még nem volt magyarországi projektje, de már sok magasépületet épített.

Két pályázat van még versenyben, a nyertessel várhatóan szeptemberben megkötik a szerződést, amely a beruházás teljes költségének nagy részét lefedi – közölte az ügyvezető igazgató.

Ratatics Péter úgy fogalmazott, költségbecslések vannak arról, mennyibe kerül majd az épület, de ezt egyelőre nem kívánják nyilvánosságra hozni. A Mol-csoport teljesen saját forrásból építi meg az új székházat.

Az ügyvezető igazgató felidézte, hogy a Mol munkatársai jelenleg öt budapesti kerületben, kilenc különböző épületben dolgoznak. A főváros XI. kerületében, a Kopaszi-gát mellett épülő 86 ezer négyzetméteres irodaház lehetőséget teremt arra, hogy a munkatársak egy épületben kapjanak helyet.

A Mol új központja 2500 munkavállalónak biztosít majd korszerű munkakörnyezetet, várhatóan 2022-től.

Az egyedi megoldások eredményeképpen speciális irodaterek jönnek létre, az üvegfelületek lehetővé teszik, hogy a munkaterületek 90 százaléka természetes fényt kapjon. Az épület teljes energiaigényének több mint negyedét megújuló energiából biztosítják, és az üzemeltetésnél többféle innovatív, illetve fenntartható megoldást alkalmaznak majd.

A talajszint alatt négyszintes garázsrendszer épül csaknem 900 parkolóhellyel, valamint külön parkolókat alakítanak ki a motoroknak és kerékpároknak.

A panorámalifttel megközelíthető, legfelső emeleten lévő kilátóterasz nyilvános lesz, a belépődíjról még nincs döntés.

A Mol Campus tervezője a londoni építészcég, a Foster + Partners, az építésziroda magyarországi partnere a FintaStúdió. A belsőépítészeti terveket a berlini székhelyű belsőépítész cég, a Kinzo készíti, magyarországi partnerük a Minusplus tervező és designer iroda.

A belsőépítészeti terveket szerdán közzétették a projekt weboldalán.

Az épület jogerős építési engedéllyel rendelkezik, a hivatalos örökségvédelmi zónán kívül van. Nem számítanak arra, hogy az UNESCO múlt héten közzétett kifogásai miatt változtatni kell a terveken. (MTI)

Fotó: MTI/Illyés Tibor

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS