Mennyibe kerül a Mol Campus? Ez ma még üzleti titok

2019. 06. 26., 17:45

A Mol Campus kivitelezésének fővállalkozóját a tervek szerint szeptemberig kiválasztják. Ez lesz a legnagyobb szerződés a Mol-csoport 28 emeletes, 120 méter magas új székházának építésénél – mondta Ratatics Péter, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten.

A fővállalkozói kivitelezési tender tavaly novemberben indult el, a zártkörű pályázatra négy társaságot hívtak meg; egy teljesen magyar tulajdonút, két magyarországi tevékenységet is folytató nemzetközi hátterűt, és egy olyan nemzetközi céget, amelynek még nem volt magyarországi projektje, de már sok magasépületet épített.

Két pályázat van még versenyben, a nyertessel várhatóan szeptemberben megkötik a szerződést, amely a beruházás teljes költségének nagy részét lefedi – közölte az ügyvezető igazgató.

Ratatics Péter úgy fogalmazott, költségbecslések vannak arról, mennyibe kerül majd az épület, de ezt egyelőre nem kívánják nyilvánosságra hozni. A Mol-csoport teljesen saját forrásból építi meg az új székházat.

Az ügyvezető igazgató felidézte, hogy a Mol munkatársai jelenleg öt budapesti kerületben, kilenc különböző épületben dolgoznak. A főváros XI. kerületében, a Kopaszi-gát mellett épülő 86 ezer négyzetméteres irodaház lehetőséget teremt arra, hogy a munkatársak egy épületben kapjanak helyet.

A Mol új központja 2500 munkavállalónak biztosít majd korszerű munkakörnyezetet, várhatóan 2022-től.

Az egyedi megoldások eredményeképpen speciális irodaterek jönnek létre, az üvegfelületek lehetővé teszik, hogy a munkaterületek 90 százaléka természetes fényt kapjon. Az épület teljes energiaigényének több mint negyedét megújuló energiából biztosítják, és az üzemeltetésnél többféle innovatív, illetve fenntartható megoldást alkalmaznak majd.

A talajszint alatt négyszintes garázsrendszer épül csaknem 900 parkolóhellyel, valamint külön parkolókat alakítanak ki a motoroknak és kerékpároknak.

A panorámalifttel megközelíthető, legfelső emeleten lévő kilátóterasz nyilvános lesz, a belépődíjról még nincs döntés.

A Mol Campus tervezője a londoni építészcég, a Foster + Partners, az építésziroda magyarországi partnere a FintaStúdió. A belsőépítészeti terveket a berlini székhelyű belsőépítész cég, a Kinzo készíti, magyarországi partnerük a Minusplus tervező és designer iroda.

A belsőépítészeti terveket szerdán közzétették a projekt weboldalán.

Az épület jogerős építési engedéllyel rendelkezik, a hivatalos örökségvédelmi zónán kívül van. Nem számítanak arra, hogy az UNESCO múlt héten közzétett kifogásai miatt változtatni kell a terveken. (MTI)

Fotó: MTI/Illyés Tibor

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS