Magánegészségügy: ők lettek az Év Betegbarát Szolgáltatói

Magánegészségügy: ők lettek az Év Betegbarát Szolgáltatói
2023. 06. 09., 18:23

Bár egyre többen veszik rendszeresen igénybe a magánegészségügyi rendszert, a betegek szerint fontos, úgynevezett betegbarát szempontok alapján még van tér a fejlődésre. Ezért jött létre a betegbarát projekt, amely az idén először választotta meg az Év Betegbarát Szolgáltatóit. A díjat azok a magánegészségügyi szolgáltatók nyerték el, amelyek Magyarországon 2023-ban a legjobb betegközpontú ellátást nyújtják. 2023-ban 12 kategóriában 34 szolgáltató érdemelte ki ezt a címet.

A magyarok több mint 80 százaléka igénybe vette már a magánegészségügyi rendszert, 10-ből 6-an az elmúlt egy évben fordultak meg a magánellátásban, a 30 év alattiak között pedig ennél jóval többen választották ezt az utat. A betegek szerint fontosnak tartott tényezők alapján azonban már nem teljesített túl jól a szektor. Holott azok a szolgáltatók, amelyeket a betegek betegbarátnak tartanak, lényegesen jobb eséllyel szereznek ügyfeleket – derült ki a betegbarát projekt kutatásából. Többek között ez hívta létre a kezdeményezést.

Azzal szembesítik a szolgáltatókat, hogy a betegek döntéseihez nem elég a kiváló orvosi ellátás. Ennél többet, betegközpontú, a betegekre odafigyelő, kényelmes, sokszor személyre szabott szolgáltatást várnak.

„A betegbarát projekt szakmai hátterét többek között a rendszeres reprezentatív kutatások és visszamérések biztosítják majd. A magánegészségügyi szolgáltatóknak pedig éves versenyt is rendezünk, az Év Betegbarát Szolgáltatója címért folyó versenyen a zsűri számos szempont alapján minősíti az egészségügyi szolgáltatók betegközpontú kezdeményezéseit. Ezzel visszajelzést kíván adni arról, hol tartanak a betegközpontú ellátásban. Fontos tehát, hogy a betegbarát projekt nem az egészségügyi ellátó tevékenység orvosszakmai színvonalát méri” – mondta Vaszary Ádám, a betegbarát projekt alapítója.

16 kategóriában versenghettek a szolgálatók

Az első megmérettetés idén tavasszal indult, az eredményhirdetésre pedig június 8-án került sor. A versenyen a szolgáltatók 16 kategóriában – a bőrgyógyászattól kezdve a fogászaton át a szemészetig - mérhették össze erejüket. Az egyes kategóriákban pedig arany, ezüst és bronz díjat ítél oda a tizenhárom tagú zsűri sokoldalú pontozás alapján. Ezek mellett egy fődíjat is kiosztottak.

A pályázatra 99 regisztráció érkezett, melyből a döntőbe 40 szolgáltató 50 pályázata került be. Vaszary Ádám hozzátette: „A döntőbe jutott pályázatok esetében érezhető, hogy megvan a szándék és az akarat a bizonyításra, a betegközpontú ellátás megszervezésére, de a szolgáltatóknak – csakúgy, mint az ügyfeleknek – még eligazodási pontokra van szükségük. Ugyanakkor vannak már most is kiemelkedő megoldások, melyeket mindenképp el kell ismernünk és büszkék vagyunk arra, hogy ezek már az idei versenyben is megmutatkoztak”.

Ezek a legbetegbarátabb szolgáltatások

Idén a legmagasabb, arany fokozatot a Geomedical Orvosi Kft., a Laborpont Kft. és a Da Vinci Magánklinika kapta, az Oxymed Grand Prix díjatpedig szintén a Geomedical Orvosi Kft. vitte el. A cég számos kényelmi szolgáltatást nyújt a pácienseknek, olyan extra szolgáltatások is elérhetőek, mint az okosóra-konzultáció vagy a pacemaker-ambulancia.

A szakemberekből álló zsűri egyébként két fő szempontcsoport alapján döntött. Az egyik az úgynevezett „Patient Experience” szempontok csoportja. Ebben értékelik, hogy az egyes szolgáltatók milyen színvonalú környezetben fogadják az ügyfeleiket. A laikusok számára érthetően, türelmesen magyarázzák-e el a betegségeket és a kezeléseket. Mennyire nyújtanak személyre szabott szolgáltatásokat, foglalkoznak-e betegeik utógondozásával. A másik, úgynevezett „Eredmények és célok” szempontcsoportban a versenyzők piaci teljesítményét vizsgálják.

Vaszary Ádám hozzátette, hogy a betegbarát projekt célja hosszú távon egyébként egy olyan minősítési rendszer kialakítása, amellyel a betegek számára fontos paraméterek mentén lehet értékelni a magánegészségügyi szolgáltatókat. Azaz betegbarát szempontok alapján segít eligazodni a betegeknek a szolgáltatók között.

2023-as díjazottak:

Oxymed Grand Prix díj

Geomedical Orvosi Kft.

Arany fokozat

Da Vinci Magánklinika

Geomedical Orvosi Kft.

Laborpont Kft.

Ezüst fokozat

Diaverum Hungary Kft.

Doktor24

Menta Egészségközpont Kft.

MindentMent Kft.

Poncz Dental Kft.

Prima Medica Egészségközpont

RMC Clinics (Magánkórház kategóriában)

T&G Health Kft.

Bronz fokozat
Albadent Fogászati Kft.

Budai Szemészeti Központ

Doktor Plusz Medical Kft.

Dr. Bánfalvi Aranyér Központ

Dr. Nyirády Tamás

Endomedix Kft.

HQ-Lab Kft.

Kastélypark Klinika Kft.

Medios Egészségügyi Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.

Mediteam Szeged Zrt.

Nádor Dental Kft.

Neomedical Ambulance Service Kft.

RMC Clinics (Magánorvosi cég kategóriában)

VP-MED Kft.

Kisvállalkozói nevezések:

Budai Szemészeti Központ

Doktor Plusz Medical Kft.

IdealMed Orvos-Esztétikai Centrum

Laborpont Kft.

Nádor Dental Kft.

Poncz Dental Kft.

Tisza Medical Group Kft.

UD youMED Nonprofit Kft

Végtagmentő Applikáció Kft.

A felvételen: Vaszary Ádám, dr. Horváth Zsófia, dr. Gulyás Zalán és Bacskó Bernadett.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-18 20:10:44
Megszűnt az újraengedélyezési eljárás, és automatikusan határozatlan idejűvé vált az engedély minden olyan termésnövelő anyag esetében, amely 2024. január 1-én érvényes engedélyokirattal rendelkezett. Lényeges változás továbbá, hogy az idei évben gyártott tételeken már nem kötelező feltüntetni az engedély hatályát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS