Magánegészségügy: ők lettek az Év Betegbarát Szolgáltatói

Magánegészségügy: ők lettek az Év Betegbarát Szolgáltatói
2023. 06. 09., 18:23

Bár egyre többen veszik rendszeresen igénybe a magánegészségügyi rendszert, a betegek szerint fontos, úgynevezett betegbarát szempontok alapján még van tér a fejlődésre. Ezért jött létre a betegbarát projekt, amely az idén először választotta meg az Év Betegbarát Szolgáltatóit. A díjat azok a magánegészségügyi szolgáltatók nyerték el, amelyek Magyarországon 2023-ban a legjobb betegközpontú ellátást nyújtják. 2023-ban 12 kategóriában 34 szolgáltató érdemelte ki ezt a címet.

A magyarok több mint 80 százaléka igénybe vette már a magánegészségügyi rendszert, 10-ből 6-an az elmúlt egy évben fordultak meg a magánellátásban, a 30 év alattiak között pedig ennél jóval többen választották ezt az utat. A betegek szerint fontosnak tartott tényezők alapján azonban már nem teljesített túl jól a szektor. Holott azok a szolgáltatók, amelyeket a betegek betegbarátnak tartanak, lényegesen jobb eséllyel szereznek ügyfeleket – derült ki a betegbarát projekt kutatásából. Többek között ez hívta létre a kezdeményezést.

Azzal szembesítik a szolgáltatókat, hogy a betegek döntéseihez nem elég a kiváló orvosi ellátás. Ennél többet, betegközpontú, a betegekre odafigyelő, kényelmes, sokszor személyre szabott szolgáltatást várnak.

„A betegbarát projekt szakmai hátterét többek között a rendszeres reprezentatív kutatások és visszamérések biztosítják majd. A magánegészségügyi szolgáltatóknak pedig éves versenyt is rendezünk, az Év Betegbarát Szolgáltatója címért folyó versenyen a zsűri számos szempont alapján minősíti az egészségügyi szolgáltatók betegközpontú kezdeményezéseit. Ezzel visszajelzést kíván adni arról, hol tartanak a betegközpontú ellátásban. Fontos tehát, hogy a betegbarát projekt nem az egészségügyi ellátó tevékenység orvosszakmai színvonalát méri” – mondta Vaszary Ádám, a betegbarát projekt alapítója.

16 kategóriában versenghettek a szolgálatók

Az első megmérettetés idén tavasszal indult, az eredményhirdetésre pedig június 8-án került sor. A versenyen a szolgáltatók 16 kategóriában – a bőrgyógyászattól kezdve a fogászaton át a szemészetig - mérhették össze erejüket. Az egyes kategóriákban pedig arany, ezüst és bronz díjat ítél oda a tizenhárom tagú zsűri sokoldalú pontozás alapján. Ezek mellett egy fődíjat is kiosztottak.

A pályázatra 99 regisztráció érkezett, melyből a döntőbe 40 szolgáltató 50 pályázata került be. Vaszary Ádám hozzátette: „A döntőbe jutott pályázatok esetében érezhető, hogy megvan a szándék és az akarat a bizonyításra, a betegközpontú ellátás megszervezésére, de a szolgáltatóknak – csakúgy, mint az ügyfeleknek – még eligazodási pontokra van szükségük. Ugyanakkor vannak már most is kiemelkedő megoldások, melyeket mindenképp el kell ismernünk és büszkék vagyunk arra, hogy ezek már az idei versenyben is megmutatkoztak”.

Ezek a legbetegbarátabb szolgáltatások

Idén a legmagasabb, arany fokozatot a Geomedical Orvosi Kft., a Laborpont Kft. és a Da Vinci Magánklinika kapta, az Oxymed Grand Prix díjatpedig szintén a Geomedical Orvosi Kft. vitte el. A cég számos kényelmi szolgáltatást nyújt a pácienseknek, olyan extra szolgáltatások is elérhetőek, mint az okosóra-konzultáció vagy a pacemaker-ambulancia.

A szakemberekből álló zsűri egyébként két fő szempontcsoport alapján döntött. Az egyik az úgynevezett „Patient Experience” szempontok csoportja. Ebben értékelik, hogy az egyes szolgáltatók milyen színvonalú környezetben fogadják az ügyfeleiket. A laikusok számára érthetően, türelmesen magyarázzák-e el a betegségeket és a kezeléseket. Mennyire nyújtanak személyre szabott szolgáltatásokat, foglalkoznak-e betegeik utógondozásával. A másik, úgynevezett „Eredmények és célok” szempontcsoportban a versenyzők piaci teljesítményét vizsgálják.

Vaszary Ádám hozzátette, hogy a betegbarát projekt célja hosszú távon egyébként egy olyan minősítési rendszer kialakítása, amellyel a betegek számára fontos paraméterek mentén lehet értékelni a magánegészségügyi szolgáltatókat. Azaz betegbarát szempontok alapján segít eligazodni a betegeknek a szolgáltatók között.

2023-as díjazottak:

Oxymed Grand Prix díj

Geomedical Orvosi Kft.

Arany fokozat

Da Vinci Magánklinika

Geomedical Orvosi Kft.

Laborpont Kft.

Ezüst fokozat

Diaverum Hungary Kft.

Doktor24

Menta Egészségközpont Kft.

MindentMent Kft.

Poncz Dental Kft.

Prima Medica Egészségközpont

RMC Clinics (Magánkórház kategóriában)

T&G Health Kft.

Bronz fokozat
Albadent Fogászati Kft.

Budai Szemészeti Központ

Doktor Plusz Medical Kft.

Dr. Bánfalvi Aranyér Központ

Dr. Nyirády Tamás

Endomedix Kft.

HQ-Lab Kft.

Kastélypark Klinika Kft.

Medios Egészségügyi Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.

Mediteam Szeged Zrt.

Nádor Dental Kft.

Neomedical Ambulance Service Kft.

RMC Clinics (Magánorvosi cég kategóriában)

VP-MED Kft.

Kisvállalkozói nevezések:

Budai Szemészeti Központ

Doktor Plusz Medical Kft.

IdealMed Orvos-Esztétikai Centrum

Laborpont Kft.

Nádor Dental Kft.

Poncz Dental Kft.

Tisza Medical Group Kft.

UD youMED Nonprofit Kft

Végtagmentő Applikáció Kft.

A felvételen: Vaszary Ádám, dr. Horváth Zsófia, dr. Gulyás Zalán és Bacskó Bernadett.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-09-22 09:22:25
A fiatalok 54 százaléka részesíti előnyben az elektronikus fizetést az üzletekben. Ötödük 50-99 ezer forintért vásárol egy hónapban bankkártyával, de szintén 21 százalékuk több mint 200 ezer forintot költ el egy hónapban a K&H ifjúsági index szerint.
2023-09-21 21:51:00
Budapest után Siófok, Hajdúszoboszló, Hévíz, Balatonfüred, Bük, Zalakaros, Gyula, Sárvár, Szeged, Eger voltak a legnépszerűbb fürdővárosok az NTAK első féléves adata alapján – írja a turizmus.com.
2023-09-21 20:21:00
A debreceni lakáspiacon is jellemző a túlkínálat és a csökkenő forgalom, ezért a ténylegesen fizetni tudó vevők határozzák meg a piacot, azok az eladók tudják sikeresen értékesíteni a lakásukat, akik hajlandók az alkura, amely jelenleg elérheti akár a 10–15 százalékot is – mondta el Dupka Melinda, a Melinda Ingatlan tulajdonosa az ingatlan.com-nak.
2023-09-21 12:51:42
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége delegációt szervez az őszi Kantoni import-export vásárra. A világ legnagyobb vásárát idén már 134. alkalommal rendezik meg 35 000 kiállító részvételével, akik 74 000 standon, 1,55 millió négyzetméternyi területen állítják ki termékeiket 2023. október 15. és november 4. között a Guangzhou Kantoni Vásárkomplexumában.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 09. 04., 12:00
epizód: 2023 / 13   |   hossz: 27:16
Az epizódban cégvezető- és szervezetfejlesztésről, a munkahelyi kommunikáció gyógyításáról és csapatok összehangolásáról beszélgetünk Szopkó Beatrixszal. Az [eureka] consulting üzletágvezetője 20 év szakmai tapasztalattal rendezi vállalatok működési struktúráját és konfliktushelyzeteit, vagy hozza helyre a döntések lehetséges negatív következményeit.
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS