Külföldi piacszerzésben is segíti a magyarországi startupokat a Microsoft

2022. 05. 31., 18:26

Technológiát, értékesítési és együttműködési platformot, szakmai tanácsadást és a világ egyik legnagyobb partnerhálózatához való hozzáférést nyújtja a hazai startupoknak a Microsoft. A cég megbízásából elkészült kutatás, a Hungarian Startup Report szerint a magyar startupok közel kétharmada az értékesítést és az ügyfélszerzést tartja a legnagyobb kihívásnak, amellyel manapság szembesül. A legsikeresebb startupok árbevételük zömét külföldön realizálják.

A hazai startup ökoszisztéma mintegy 25 százaléka, 212 vállalkozás nyilatkozott az immár másodjára elkészült és a Microsoft Magyarország által támogatott Hungarian Startup Report felmérésben, ezért ez tekinthető a ma elérhető legátfogóbb kutatásnak erről, a hazai gazdaság versenyképessége szempontjából kiemelt fontossággal bíró szektorról. A jelentés egyik fontos megállapítása, hogy a fejlődésük kezdeti stádiumában lévő startupok közel kétharmada, 61 százaléka az előttük álló legnagyobb kihívásnak az értékesítést és az ügyfélszerzést tartja. Ezt követi a szakemberhiány (43 százalék) és az ügyfelek megközelíthetőségének nehézségei (44 százalék), továbbá a tőkehiány (41 százalék).

A Microsoft for Startups program épp ezeken a területeken kínál támogatást Magyarország feltörekvő, innovatív vállalkozásainak. A szakértői tanácsadás mellett, akár ingyenes hozzáférést is biztosít a Microsoft az Azure felhőjéhez és számítási kapacitásaihoz, rendelkezésre bocsátja a legújabb technológiai megoldásait, és – ami talán a legértékesebb a startupok szemében – partnerhálózatán, értékesítési platformjain keresztül segít a vállalkozásoknak betörni a nagy nemzetközi piacokra, vagy kockázati tőke befektetők révén pénzügyi forrásokhoz juttatja őket. A Microsoft hozzáférést biztosít a startupoknak a világ egyik legnagyobb partnerhálózatához.

A Microsoft for Startups program számos sikeres vállalkozásnak segített megvetni a lábát külföldi piacokon. Ilyen például a Talk-a-bot, amelynek applikációja, a Cheq a Microsoft App Store-ban is elérhető. A közép-európai startup szektor legutóbbi seregszemléjén, a Microsoft CEE Startup Awards versenyen három magyar vállalkozás került be a legjobb 10 közé, majd a fenntarthatóság kategóriában a Volteum, a fintech kategóriában pedig a FintechX Technologies el is vitte a fődíjat. A Microsoft co-sell programjába is bekerült startupok gyorsan bővülő, új piacokon voltak képesek vonzó, úttörőnek számító innovációkat felmutatni, nagymértékben támaszkodnak a legújabb technológiákra, és az is közös bennük, hogy szeretnének a régiós vagy akár azon túli piacokra is belépni a termékeikkel.

„Azok a vállalkozások az igazán sikeresek, amelyek már a működésük kezdetén megcélozzák a külpiacokat” – emelte ki a Szabó Péter, a Microsoft Magyarország partnerkapcsolati üzletág igazgatója a kutatásból, rámutatva arra, hogy a felmérés legsikeresebb vállalkozásai, amelyek átlagosan több mint 80 ezer euró forgalmat érnek el havonta, többnyire a nemzetközi piacon keresik meg a bevételeik zömét.

„Ebben, a külpiaci pozíciószerzésben szeretnénk támogatni a vállalkozásokat úgy, hogy ezek ne kényszerüljenek arra, hogy külföldre tegyék át vállalkozásaik székhelyét” – mondta Szabó Péter. Hozzátette: „nagyon kevés a B2C szektorban tevékenykedő hazai startup, pedig a Microsoft által nyújtott marketing támogatással, akár itt is sikeresek lehetnének.”

A Hungarian Startup Report szerint a hazai vállalkozások 55 százaléka kötött stratégiai együttműködést valamilyen nagyvállalattal, és 25 százalékuk fejleszt velünk közösen valamilyen innovatív terméket, továbbá 26 százalékuk használja ki a partnerséget az értékesítésben is. A felmérésbe bevont vállalkozások 12 százaléka csatlakozott a Microsoft co-sell vagy Microsoft for Startup-hoz hasonló programokhoz, 11 százalékuk pénzügy támogatásban is részesült nagyvállalati partnereitől. A válaszadók fele ítélte jónak, 33 százaléka pedig nagyon jónak értékelte ezeket az együttműködéseket.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 06. 02., 14:30
A Z generáció tudatosan, de rendkívül élménycentrikusan költ – derül ki egy generációról készült átfogó kutatásból. A riport készítésében közreműködött a Diverzum, hazánk legnagyobb diákkedvezményeket kínáló platformja is, amelynek a partnerségi vezetőjével, Takács Péterrel beszélgettünk a Cégkassza Podcast legújabb adásában. A szakértő megosztotta gondolatait a Diverzum indulásáról, valamint a fiatalok fogyasztási szokásairól és digitális életmódjáról is.
2025. 06. 13., 12:05
A szezonálisan kiigazított adatok szerint az egy hónappal korábbihoz képest 1,8 százalékkal csökkent az ipai termelés volumene az Európai Unióban 2025. áprilisban, az egy évvel korábbit ugyanakkor így is meghaladta 0,6 százalékkal.
2025. 06. 12., 11:05
Májusban országos szinten 0,8 százalékkal nőttek a lakbérek áprilishoz képest, ugyanakkor a fővárosban enyhe csökkenés történt: Budapesten 0,2 százalékkal estek vissza az albérletárak. Éves összevetésben továbbra is drágulás látható: országosan 7,9 százalékkal, Budapesten pedig 7 százalékkal emelkedtek a bérleti díjak az elmúlt egy év során – derül ki a KSH-ingatlan.com májusi lakbérindexéből.

  Rovathírek: HIPA

A magyar gazdaság ismét egy stratégiai ágazatban, az orvostechnikai és gyógyszeripari szektort érintő fejlesztésekkel erősödik – szögezte le Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, a SCHOTT Hungary Kft. tisztatérrel felszerelt gyártócsarnokának alapkőletételén, Lukácsházán. A gyógyszeripari üveg csomagolóanyagok gyártásával foglalkozó vállalat egy időben három új beruházást indított el összesen közel 100 milliárd forint értékben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.
Már minden tízedik magyar dolgozott külföldön, főleg Németországban, az Egyesült Királyságban, Ausztriában vagy Franciaországban, és a legfőbb motiváció a pénzkereseti lehetőség, de közben sokakat vonz a nyelvi, kulturális tapasztalat és a szakmai fejlődés is – mondta el a Profession.hu felmérésének eredményei alapján Dencső Blanka. Az állásportál piackutatási és üzletfejlesztési szakértője ebben az epizódban bemutatja, milyen érdekes trendek alakultak ki a magyarok külföldi munkavállalási kedve kapcsán, illetve mennyien és hogyan küzdöttek meg a honvággyal és a nyelvi nehézségekkel, vagy milyen módon kamatoztatják itthon a külföldön szerzett tapasztalatokat.
2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS