Koronázatlan hősök lettek a mentősök

2021. 08. 31., 21:00

Kommunikációs támogatás is jár az 5 millió forintos pénzadomány mellé a CIB Bank idén alapított díjával. A Koronázatlan Hősök elismerést elsőként az Országos Mentőszolgálat kapja a világjárvány idején nyújtott áldozatos munkájáért.

Koronázatlan Hősök elnevezéssel alapított díjat a CIB Bank olyan szervezetek támogatására, amelyek önzetlenül segítenek az arra rászoruló embertársaiknak, közösségüknek. Az ötmillió forintos pénzjutalommal és kommunikációs támogatással járó elismerést idén az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) kapja, amelynek dolgozói a pandémia idején kiemelten fontos szerepet töltöttek be az emberek segítésében, és erőn felül teljesítettek.

A Koronázatlan Hősök díjat ez alkalommal még kiválasztás útján ítélte oda a pénzintézet, de fontolóra veszik a jövőben azt a lehetőséget is, hogy szavazás útján lehessen majd döntést hozni az elismerésben részesülő szervezetekről, kezdeményezésekről.

Az a heroikus munka, amit a mentőegységek, a mentésirányítók és az OMSZ teljes szervezete végzett a járványhullámok alatt, számokban is kifejezhető: a járvány alatt a szokásos életmentő- betegszállító és más egészségügyi feladatokon túl a covid-betegek kórházba szállításáért és a tesztelésért is feleltek, amely azt jelentette, hogy közel duplájára emelkedett az esetszámuk, azaz a szervezet munkaterhelése.

Ez a teljesítmény vívta ki a CIB Bank elismerését, amelynek jeléül a pénzintézet dolgozói egy filmben köszönték meg a mentők helytállását, a CIB Bank pedig gondoskodik arról, hogy a social media felületein minél több emberhez eljusson a videó. 

„Korábban én is dolgoztam önkéntes mentőként, így különösen nagy öröm és megtiszteltetés számomra, hogy elsőként az Országos Mentőszolgálatnak adhatom át a Koronázatlan Hősök díjat. A CIB Bank valamennyi munkatársa nevében köszönöm a közösségért végzett munkájukat, amelyet bankunk is igyekszik a saját anyagi és kommunikációs eszközeivel támogatni” – nyilatkozta Simák Pál, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója.

„A koronavírus járvány elleni küzdelemben a frontvonalban dolgozunk. Bajtársaink eddig több mint 160 ezer fertőzésgyanús, vagy igazoltan koronavírus fertőzött betegnek nyújtottak segítséget, és több mint 1,3 millió ember járványügyi mintavételét végezték el. Ebben az időszakban a mentők különösen áldozatos munkát végeznek, amit a lakosság is érez.  A CIB Bank díja a munkánk elismerését is megtestesíti, ami erőt ad nekünk ahhoz, hogy azt töretlen elkötelezettséggel folytassuk” – köszönte meg a díjat Győrfi Pál.

Az Országos Mentőszolgálat szóvivője hozzátette: „Külön öröm a bajtársak számára, hogy a CIB Bank koronázatlan hősökként tekint rájuk, és hogy jelentős pénzadománnyal is támogatják a mentők munkáját.”

A CIB Bank már tavaly, a világjárvány kitörésekor elindította a Koronázatlan Hősök kampányát, amelynek keretében hét önzetlenül indított, nemes társadalmi célt szolgáló kezdeményezést segített a pénzintézet a pandémia idején.

A támogatott szervezetek (Zselici Rózsakert Idősek Otthonának dolgozói, Lépjünk, hogy léphessenek! Egyesület, Szülők Háza Digitális Bölcsőde, Oktondi – Egyetemisták az Online Közoktatásért csoporthoz, Call For Help, Egyesített Vészhelyzeti Állatvédelmi RendszerEtesd a dokit!) programonként 500 ezer forintos pénzadományban részesültek, miközben jelentős publicitást is kaptak, hiszen a bank segítségével készült és saját Facebook oldalán megosztott bemutatkozó videók többszázezer emberhez jutottak el.

(A CIB Bank fotóján Simák Pál és Győrfi Pál)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS