Folytatja áruházfelújítási programját a Praktiker

2021. 01. 14., 14:00

A Praktiker várakozással tekint 2021 első negyedévére a kormányzat által bejelentett otthonfelújítási program miatt, amely szerint épp azok a termékcsoportok után lesz visszaigényelhető a támogatás, amire a Praktiker kínálata épül.

Átépítette Budapest, Bécsi úti áruházát a Praktiker mintegy 200 millió forintos beruházás keretében, ezzel is folytatva áruházmodernizációs programját. A III. kerületi üzletegység 20 éve nyitotta meg kapuit, azóta a környék lakberendezési és barkács központjává nőtte ki magát, jelenleg 100 embernek ad munkát. A felújításnak köszönhetően a barkácsáruház eladótere tágasabb lett, megújult a belső arculata, illetve mivel több területen megváltozott a Praktiker kínálata, a berendezéstechnikai eszközöket is bővíteni, cserélni kellett.

„Belvárosi áruház lévén nagyobb látogatottsággal bír a Bécsi úti üzletünk, mint a külső területeken elhelyezkedő áruházak. Évről évre növekvő vásárlási kedvet tapasztalunk Budán, ahol komoly érdeklődés van az exkluzív termék iránt is, így jelentős forgalmat bonyolítunk az egyedi vevőrendeléses termékekkel. A Praktiker áruházai nem csak a barkácsolásban, hanem a renoválásban, az otthonok legújabb trendek szerinti berendezésében is segítenek, ennek megfelelően változtattunk az összes osztály felépítésén, sőt, áruházon belül több osztály helyet is cserélt” – mondta Németh Gyula, a Praktiker értékesítési igazgatóhelyettese.

Hozzátette: a Bécsi úton az árucsoportos forgalom alapvetően tükrözi az összes Praktiker áruház szortimentjének forgalmát, de az átlagnál erősebb az elektromos felszereléssel kapcsolatos termékkörök forgalma, mint például világítás és kiegészítői. Jelentős részaránnyal bírnak a fürdőszobával kapcsolatos témakörök csaptelepek, kiegészítők, valamint viszonylag magas a festéssel, tapétázással kapcsolatos árucsoportok forgalma is.

A Praktiker várakozással tekint 2021 első negyedévére a kormányzat által bejelentett otthonfelújítási program miatt, amely szerint épp azok a termékcsoportok után lesz visszaigényelhető a támogatás, amire a Praktiker kínálata épül, legyen szó energetikai korszerűsítésről, vagy fürdőszoba, konyha és önálló otthon felújításáról.

A Praktikerben hagyományosan a felújító és a belső ipari munkákhoz kapcsolódó áruköröket keresi a lakosság országszerte, de egyre hangsúlyosabbak a szortimentben az otthonszépítéssel és lakberendezéssel kapcsolatos termékek is. A Praktikernél összesen mintegy 30 ezer féle árucikk érhető el a polcokon, illetve a webshopban. 

Nettó 67,88 milliárd forintos árbevételt ért el a Praktiker 2019-ben. A Praktiker 20 áruházzal rendelkezik Magyarországon, mintegy 130.000 négyzetméternyi értékesítési területet működtet, s csaknem 1600 embernek ad munkát. Az 1998-as hazai piacra lépése óta a 2019-es volt a legeredményesebb üzleti év a Praktiker számára. A nettó 190 milliárd forintosra becsült barkácspiacon a Praktiker 33 százalékos részesedéssel a második legnagyobb szereplő. A Praktiker mintegy 340 beszállítóval dolgozik, a magyar beszállítók aránya meghaladja a 80 százalékot.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-13 18:50:00
A klímagázokról szóló 2024. évi LXXXVII. törvényben foglalt módosítások hatálybalépésével megváltozik az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer. Az energiahatékonyságról szóló törvény módosításai az EKR kötelezettjei számára megemelik a végső felhasználók körében elérendő megtakarítás mértékét, érintik az energetikai auditra kötelezettek körét és előírják a hitelesített energia-megtakarítások közzététel előtti, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal általi előzetes ellenőrzését is. A vállalatokat érintő legfontosabb változásokat a Deloitte Legal ügyvédjei vették számba.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS