Ezeket az adókat fizetheti be bankkártyával, interneten

2019. 06. 09., 10:10

2019. június 5-étől a gazdálkodók és a képviseletükben eljáró természetes személyek is számára is elérhetővé vált az internetes bankkártyás fizetési lehetőség (az ún. virtuális POS, VPOS) – tájékoztatott az adóhivatal.

A hatályos jogszabályi rendelkezések alapján [465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 58. § (4) bekezdése] a VPOS szolgáltatás használata a nem természetes személy adózók (gazdálkodók) számára kizárólag az alábbi adónemeket érintően biztosított:

  • 219 adókártya kiadáshoz kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díj
  • 221 eljárási illetékhez kapcsolódó befizetések
  • 239 egyszerűsített fogl-ból eredő közteher befizetés
  • 302 háztartási alkalmazott utáni regisztrációs díj
  • 521 illetékek
  • 902 importtermék általános forgalmi adó
  • 910 uniós vámbevételek
  • 914 regisztrációs adó
  • 956 import jövedéki és energia adó
  • 957 közigazgatási bírság

Az új fizetési lehetőség alkalmazását az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) teszi lehetővé, és eBEV szolgáltatáskéntműködik. A rendszer használatához ügyfélkapus regisztráció és megfelelő jogosultság szükséges [EGYKE – Egységes képviseleti adatlapon a gazdálkodóra vonatkozóan legalább az EGYKE-2 lap F. blokk 11. pontja szerinti „Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszeren (EFER) keresztül átutalással történő fizetéshez szükséges rendelkezés összeállítása, és internetes felületen történő bankkártyás fizetés (VPOS) indítása” jog].

Az új fizetési megoldás ötvözi a személyes bankkártyás (POS terminál útján történő) és az internetes házibankos (EFER-en keresztüli átutalással teljesített) fizetés előnyeit, hiszen az interneten keresztül indítható fizetési mód (nem igényel személyes megjelenést), a fent felsorolt adónemeken mutatkozó fizetési kötelezettségek egy összegben (egyetlen tranzakcióba összevonva) indíthatók el, és a kapcsolódó tranzakciós költségek nem az adózót terhelik.

Az új VPOS szolgáltatás bevezetése az alábbi 2 eljáráshoz kapcsolódóan történt meg:

  1. az eBEV portálon keresztül az EFER/Megbízási csomagok menüpont alatt történő VPOS fizetési mód (ún. „üres VPOS rögzítő”), amelynél a megfelelő jogosultsággal rendelkező természetes személyek a képviselt gazdálkodóra vonatkozóan összeállíthatják a fent felsorolt adónemekben fennálló fizetési kötelezettségek kiegyenlítésére irányuló VPOS megbízási csomagokat és elindíthatják a hozzájuk kapcsolódó bankkártyás fizetési tranzakciót.
  2. az eBEV portálon keresztül a SZOLGÁLTATÁSOK/Adószámla és pótlékadatok/Adószámlamenüpont alatt történő adószámla lekérdezéshez kapcsolódó VPOS fizetés lehetősége (ún. „CEF lekérdezéshez kapcsolódó VPOS fizetés”), amelynél a megfelelő jogosultsággal rendelkező természetes személyek a képviselt gazdálkodóra vonatkozóan a fent felsorolt adónemekben fennálló adószámla hátralékaik kiegyenlítésére a Fizetési adatok megtekintését követően elindíthatják a hozzájuk kapcsolódó bankkártyás fizetési tranzakciót.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-10 22:10:00
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS