Az Indotek érdekeltségébe kerül a fuvarozó vállalkozás

2020. 10. 19., 14:30

A Mid Europa Partners megállapodást kötött a Trevelin Holding Zrt.-vel, az Indotek csoport tagjával a Waberer's International Nyrt. részvényei 24 százalékának eladásáról, valamint arról, hogy vételi opciót biztosít az Indotek számára a fennmaradó 47,99 százalékos tulajdonrészének megvásárlására – közölték hétfőn.

A Budapesti Értéktőzsde honlapján a Waberer's közölte, hogy a tranzakció a szokásos versenytilalmi eljárás tárgyát képezi, és várhatóan 2021 első negyedévének végéig zárul le.

A közlemény idézi Erdélyi Barnát, a Waberer's vezérigazgatóját, aki szerint a tranzakcióval elismerik a Waberer's vezető pozícióját, mint stratégiai fontosságú fuvarozási, raktározási és biztosítási szolgáltató Magyarországon és Európában.

„Bizakodva várjuk az Indotek Csoport támogatását a restrukturálási program befejezésében és a hosszú távú építkezésben. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy a társaság továbbra is a magyar ellátási lánc gerince és az európai piac vezető FTL szállítási szolgáltatója maradjon” – mondta a vezérigazgató.

A magyar-amerikai tulajdonban működő Indotek Group májusban az Appenin ingatlanalapban szerzett meghatározó tulajdonrészt, előtte pedig a Budapesti Gellért szálló megvásárlását jelentette be.

A csoport, amelynek vezérigazgatója és többségi tulajdonosa Jellinek Dániel, piacvezető a B és C kategóriás kereskedelmi ingatlanok magyarországi piacán – közölték korábban.

Tájékoztatásuk szerint mintegy 240 főt foglalkoztat a cégcsoport, több mint 300 ingatlannal rendelkezik. A beépített és bérbe adható ingatlanterület nagysága meghaladja az 1,3 millió négyzetmétert, amelyen több mint 2500 bérlő osztozik. Ingatlanportfóliójába tartozik több mint 20 irodaház, például az EMKE irodaház vagy a Dohány utcai Focus Point Irodaház, 14 vidéki bevásárlóközpont, szállodák, valamint számos raktárépület és iparterület. Az Indotek Group több saját fejlesztésű lakóparkprojekttel jelen van a lakossági ingatlanpiacon is.

Ugyancsak nemrég megjelent, megerősített sajtóértesülés szerint a csoport szeretné megszerezni a Budapest Airportot is, bár a ferihegyi repülőteret üzemeltető cég tulajdonosai egyelőre azt nyilatkozták, hogy nem kívánnak megválni befektetésüktől.

Az idei második negyedévben 33,1 százalékkal 115,5 millió euróra csökkent a Waberer's International Nyrt. bevétele, rendszeres nettó vesztesége pedig a tavalyi 9,1 millió euróról 14,6 millió euróra nőtt - közölte a cég a (BÉT) honlapján augusztus elején. A nemzetközi pénzügyi szabványok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi jelentés szerint a féléves nettó veszteség a tavalyi 13,6 millió euróról 17,2 millió euróra nőtt. A bevétel eközben 354,9 millió euróról 289,3 millió euróra csökkent, 18,5 százalékkal esett vissza.

A visszaesést a Waberer's részben a járvány hatásaival magyarázta. A jelentés szerint Erdélyi Barna vezérigazgató a társaság egyik legnehezebb időszakának nevezte az idei második negyedévet. A korlátozó intézkedések miatt a közúti fuvarozás iránti kereslet már az első negyedév végére 30-40 százalékkal csökkent, és még mindig messze elmarad a válság előtti szintektől.

A rendkívüli helyzet miatt a Waberer's csökkentette a költségeit, és megváltoztatta az üzleti modelljét a nemzetközi fuvarozásban. A cég menedzsmentje arra számít, hogy a hosszú távú fuvarozás volumene lassan tér csak vissza a válság előtti szintre. A belföldi visszaesés mérsékeltebb volt, de a kereslet itt is visszafogott marad a következő negyedévekben.

A Waberer's International Nyrt. részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. Árfolyamuk 1120 forinton zárt pénteken. Egy éven belüli legmagasabb értékük 1360 forint, a legalacsonyabb 562 forint volt. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 02., 09:05
2025. januárban a nettó átlagkereset Romániában 5328 lej volt, ami a hónap végi lej/forint árfolyammal számolva 436 900 forintot ért; Magyarországon ugyanebben a hónapban a (kedvezmények nélkül számolt) nettó átlagbér 444 300 forint volt.
2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.
2025-04-01 12:05:00
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS