A magyarok közel fele szívesen használna okos zárat otthonában

2020. 12. 10., 13:00

A Yale összekapcsolt biztonság- és zártechnikai megoldásokat gyártó világmárka reprezentatív kutatást készített a magyar fogyasztók körében a kulcsnélküli okos zárak általános megítéléséről. A felmérés szerint a magyar internetezők közel 40 százaléka ismeri az okos zárak alapfunkcióit, legfontosabb előnyének pedig azt tartják, hogy mobiltelefon segítségével bárhonnan ellenőrizhető, hogy távozás után bezárták-e otthonukat.

Az intelligens ajtózárak globális piaca folyamatosan növekszik, a Verified Market Research adatai alapján a globális piac értéke 2019-ben 1,74 milliárd dollár volt, és 13.25 százalékos átlagos éves növekedési ütemmel (CAGR) számolva 2027-ra elérheti a 4,41 milliárd dollárt.
A szakértők szerint a gyors növekedés elsősorban az új generációs eszközök megjelenésének, és ezzel párhuzamosan az alapfunkciókkal kapcsolatos ismeretek szélesebb körben való elterjedésének tudható be. A Yale megbízásából a Gemius piackutató által készített felmérés arra kereste a választ, hogy a magyar fogyasztók körében milyen ismertsége van a technológiának.

Az okos zár fogalmának általános ismerete

A kutatás szerint a magyar fogyasztók 38 százaléka ismeri az internethez kapcsolódó, kulcs nélkül használható intelligens ajtózárak fogalmát és annak legfontosabb előnyeit. Ezen belül a válaszadók 10 százaléka mondta magáról, hogy kifejezetten jól ismeri az okos zárakat, 28 százalék pedig tisztában van az alapfunkciókkal. A válaszadók 62 százaléka ugyanakkor semmilyen vagy nagyon kevés ismerettel rendelkezik az okos zárakról. Az adatok szerint a legfiatalabb korosztályban (15-23 évesek) kiemelkedő az okos zárak ismerete (79 százalék).

Az okos zárak funkciói

A magyarok számára az okos zárak legmeggyőzőbb funkciója, hogy a mobiltelefonos vezérlésnek köszönhetően a felhasználónak távollétében nem kell többet aggódnia, hogy bezárta-e az ajtót. A megkérdezettek 47 százaléka ezt nagyon fontosnak tartotta.
A másik, szintén fontos tulajdonságot, miszerint, hogy távolról vezérelhetők a jogosultságok (például adhatunk virtuális kulcsot/ideiglenes hozzáférést vendégeknek, családtagoknak, barátoknak, szomszédoknak, babysitternek, olyan szakembereknek, akiket ismerünk és megbízunk bennük), a válaszadók 31 százaléka értékelte nagyon fontosnak.

Ugyancsak praktikus funkciók, hogy az okos zár segítségével a tulajdonos távollétében is lehetőség nyílik csomagok átvételére (23 százalék számára nagyon fontos), vagy, hogy az ingatlan kiadható hosszabb-rövidebb időre anélkül, hogy kulcsokat kellene adni a bérlőnek (22 százalék számára nagyon fontos).

„Az okos zárak – mint például vállalatunk egyik legújabb terméke – olyan vagyonvédelmi és zártechnikai megoldások, amelyek felszerelés után lehetővé teszik az ajtók kulcs nélküli működtetését, és az ajtó Android és iOS készülék segítségével történő irányíthatóságát. Az okos zárak legkézenfekvőbb előnyei, hogy a zár állapota bármikor és bárhonnan ellenőrizhetővé válik, valamint, hogy virtuális kulccsal a távollétünkben is beengedhetjük az érkező vendégeket, a takarítót vagy akár egy futárt is” – mondta el a kutatási eredményekhez kapcsolódóan Kertész László, a Yale Home Magyarország üzletágvezetője.

Nyitottság a technológiára

A válaszadók 45 százaléka mutatkozott nyitottnak arra, hogy okos zárat használjon az otthonában, 22 százalék volt bizonytalan és csupán a megkérdezettek harmada volt elutasító. Nyitottság terén eltérések figyelhetők meg az egyes szociodemográfiai csoportokban: míg a fiatalok (59 százalék) és a férfiak (52 százalék) nyitottabbak, addig az alacsony iskolai végzettségűek (48 százalék) és a megyeszékhelyen (43 százalék) élők elutasítóbbak. A bizonytanok csoportjába jellemzően az idősek (28 százalék) és a nők (26 százalék) tartoznak.

Visszatartó erők

A kutatás arra is kitér, hogy mi tarthatja vissza a fogyasztókat attól, hogy intelligens ajtózárat vásároljanak. Az eredmények szerint a legerősebb visszatartó erők a feltörhetőségtől való félelem (58 százalék), az eszköz ára (51 százalék), vagy az aggodalom, hogy lemerül a telefonkészülék (40 százalék).

A fővárosban az ár nem akkora visszatartó erő (40 százalék), itt többen is rendelkeznek már okos zárral vagy terveznek vásárolni (15 százalék). A 15-23 évesek nagyobb arányban rendelkeznek vele vagy terveznek a jövőben okos zárat vásárolni (17 százalék), ők a feltörhetőség (57 százalék) mellett a telefon lemerülésétől (51 százalék) tartanak legjobban.

„Az ajtók kulcs nélküli működtetését az olyan prémium kategóriás termékeknél, mint a Yale Linus® Smart Lock ma már a banki azonosítás során is alkalmazott, kétfaktoros hitelesítés védi, ami azt jelenti, hogy a felhasználóknak e-mail vagy telefonszám segítségével kell igazolniuk személyazonosságukat. Ha a felhasználó elveszíti telefonját, bármikor letilthatja az összes virtuális kulcsot a zár vezérlésére használt alkalmazáson keresztül. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a digitális záregységtől függetlenül az ajtó bármikor nyitható és zárható az eredeti kulcsokkal” – kommentálta a kutatás eredményeit Kertész László.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024-09-08 10:57:21
Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

Ruprecht Lászlóval, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnökével beszélgettünk egyebek között arról, miért érdemes ellátogatni szeptember 14-15-én Tatára, a SVÉT legnagyobb rendezvényére.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS