A magyarok közel fele szívesen használna okos zárat otthonában

2020. 12. 10., 13:00

A Yale összekapcsolt biztonság- és zártechnikai megoldásokat gyártó világmárka reprezentatív kutatást készített a magyar fogyasztók körében a kulcsnélküli okos zárak általános megítéléséről. A felmérés szerint a magyar internetezők közel 40 százaléka ismeri az okos zárak alapfunkcióit, legfontosabb előnyének pedig azt tartják, hogy mobiltelefon segítségével bárhonnan ellenőrizhető, hogy távozás után bezárták-e otthonukat.

Az intelligens ajtózárak globális piaca folyamatosan növekszik, a Verified Market Research adatai alapján a globális piac értéke 2019-ben 1,74 milliárd dollár volt, és 13.25 százalékos átlagos éves növekedési ütemmel (CAGR) számolva 2027-ra elérheti a 4,41 milliárd dollárt.
A szakértők szerint a gyors növekedés elsősorban az új generációs eszközök megjelenésének, és ezzel párhuzamosan az alapfunkciókkal kapcsolatos ismeretek szélesebb körben való elterjedésének tudható be. A Yale megbízásából a Gemius piackutató által készített felmérés arra kereste a választ, hogy a magyar fogyasztók körében milyen ismertsége van a technológiának.

Az okos zár fogalmának általános ismerete

A kutatás szerint a magyar fogyasztók 38 százaléka ismeri az internethez kapcsolódó, kulcs nélkül használható intelligens ajtózárak fogalmát és annak legfontosabb előnyeit. Ezen belül a válaszadók 10 százaléka mondta magáról, hogy kifejezetten jól ismeri az okos zárakat, 28 százalék pedig tisztában van az alapfunkciókkal. A válaszadók 62 százaléka ugyanakkor semmilyen vagy nagyon kevés ismerettel rendelkezik az okos zárakról. Az adatok szerint a legfiatalabb korosztályban (15-23 évesek) kiemelkedő az okos zárak ismerete (79 százalék).

Az okos zárak funkciói

A magyarok számára az okos zárak legmeggyőzőbb funkciója, hogy a mobiltelefonos vezérlésnek köszönhetően a felhasználónak távollétében nem kell többet aggódnia, hogy bezárta-e az ajtót. A megkérdezettek 47 százaléka ezt nagyon fontosnak tartotta.
A másik, szintén fontos tulajdonságot, miszerint, hogy távolról vezérelhetők a jogosultságok (például adhatunk virtuális kulcsot/ideiglenes hozzáférést vendégeknek, családtagoknak, barátoknak, szomszédoknak, babysitternek, olyan szakembereknek, akiket ismerünk és megbízunk bennük), a válaszadók 31 százaléka értékelte nagyon fontosnak.

Ugyancsak praktikus funkciók, hogy az okos zár segítségével a tulajdonos távollétében is lehetőség nyílik csomagok átvételére (23 százalék számára nagyon fontos), vagy, hogy az ingatlan kiadható hosszabb-rövidebb időre anélkül, hogy kulcsokat kellene adni a bérlőnek (22 százalék számára nagyon fontos).

„Az okos zárak – mint például vállalatunk egyik legújabb terméke – olyan vagyonvédelmi és zártechnikai megoldások, amelyek felszerelés után lehetővé teszik az ajtók kulcs nélküli működtetését, és az ajtó Android és iOS készülék segítségével történő irányíthatóságát. Az okos zárak legkézenfekvőbb előnyei, hogy a zár állapota bármikor és bárhonnan ellenőrizhetővé válik, valamint, hogy virtuális kulccsal a távollétünkben is beengedhetjük az érkező vendégeket, a takarítót vagy akár egy futárt is” – mondta el a kutatási eredményekhez kapcsolódóan Kertész László, a Yale Home Magyarország üzletágvezetője.

Nyitottság a technológiára

A válaszadók 45 százaléka mutatkozott nyitottnak arra, hogy okos zárat használjon az otthonában, 22 százalék volt bizonytalan és csupán a megkérdezettek harmada volt elutasító. Nyitottság terén eltérések figyelhetők meg az egyes szociodemográfiai csoportokban: míg a fiatalok (59 százalék) és a férfiak (52 százalék) nyitottabbak, addig az alacsony iskolai végzettségűek (48 százalék) és a megyeszékhelyen (43 százalék) élők elutasítóbbak. A bizonytanok csoportjába jellemzően az idősek (28 százalék) és a nők (26 százalék) tartoznak.

Visszatartó erők

A kutatás arra is kitér, hogy mi tarthatja vissza a fogyasztókat attól, hogy intelligens ajtózárat vásároljanak. Az eredmények szerint a legerősebb visszatartó erők a feltörhetőségtől való félelem (58 százalék), az eszköz ára (51 százalék), vagy az aggodalom, hogy lemerül a telefonkészülék (40 százalék).

A fővárosban az ár nem akkora visszatartó erő (40 százalék), itt többen is rendelkeznek már okos zárral vagy terveznek vásárolni (15 százalék). A 15-23 évesek nagyobb arányban rendelkeznek vele vagy terveznek a jövőben okos zárat vásárolni (17 százalék), ők a feltörhetőség (57 százalék) mellett a telefon lemerülésétől (51 százalék) tartanak legjobban.

„Az ajtók kulcs nélküli működtetését az olyan prémium kategóriás termékeknél, mint a Yale Linus® Smart Lock ma már a banki azonosítás során is alkalmazott, kétfaktoros hitelesítés védi, ami azt jelenti, hogy a felhasználóknak e-mail vagy telefonszám segítségével kell igazolniuk személyazonosságukat. Ha a felhasználó elveszíti telefonját, bármikor letilthatja az összes virtuális kulcsot a zár vezérlésére használt alkalmazáson keresztül. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a digitális záregységtől függetlenül az ajtó bármikor nyitható és zárható az eredeti kulcsokkal” – kommentálta a kutatás eredményeit Kertész László.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-01-13 20:10:00
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-13 18:50:00
A klímagázokról szóló 2024. évi LXXXVII. törvényben foglalt módosítások hatálybalépésével megváltozik az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer. Az energiahatékonyságról szóló törvény módosításai az EKR kötelezettjei számára megemelik a végső felhasználók körében elérendő megtakarítás mértékét, érintik az energetikai auditra kötelezettek körét és előírják a hitelesített energia-megtakarítások közzététel előtti, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal általi előzetes ellenőrzését is. A vállalatokat érintő legfontosabb változásokat a Deloitte Legal ügyvédjei vették számba.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS