Újabb, 67 milliárd forint értékű ipari parki fejlesztés valósulhat meg Nyíregyházán, a javaslatot a kormány februárban tárgyalja meg – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter.
Az M3-as autópálya két oldalán fekvő, mintegy 640 hektár nagyságú park kialakítása jelenleg is zajlik; az idén májusig tartó első ütemben a város 40 milliárdot forintot fordított az infrastruktúra kiépítésére, amelyet a második ütemben további 67 milliárdos fejlesztés követhet, majd a körülbelül 30-40 milliárd forint értékű harmadik ütem munkálatai az ezután betelepülő gyárak alapkiszolgálását biztosítják – mondta el a miniszter.
Jelenleg öt nagy gyárépítés zajlik az ipari területen, ezek egy része már 2025-ben, másik része pedig 2026-ban fogja elindítani a termelést, a beruházásoknak és az új gyárak hatásainak köszönhetően Nyíregyháza 15 milliárd forintos iparűzési adója néhány éven belül a duplájára, 30 milliárd forintra emelkedhet.
Az első ütemben mintegy tizennégy kilométernyi út és tíz kilométer közinfrastruktúra valósul meg, a második ütemben újabb utak épülnek, tovább bővítik a szennyvíz- és a vízhálózatokat, illetve újabb energiaforrások állnak majd rendelkezésére az ipari parkban.
„Ezt a kormány februárban megtárgyalja, és biztos vagyok benne, hogy támogatni is fogja, hiszen ezek a fejlesztések minimálisan szükségesek ahhoz, hogy a most épülő gyárak teljes kapacitáskihasználtsága esetén kiszolgálásra kerülhessenek” – mondta Lázár.
Arról is döntött a kormány, hogy mintegy 200 milliárd forint értékben 47 kilométer hosszan felújítják a Debrecen és Nyíregyháza közötti vasútvonalat. A kiviteli tervekre 3,2 milliárd forintot költöttek, ez készen van, az idei év végén vagy jövő év elején megkezdődhet a három évig tartó kiviteli munka, amelynek eredményeképpen 2027-2028-ra óránkénti 160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok a két keleti megyeszékhely között – számolt be a miniszter.
Tervezik a 4-es főút 35 kilométer hosszú négysávosítását; az útszakasz kétharmadában új nyomvonalat fognak kijelölni, egyharmadában a régi nyomvonalon halad majd a Nyíregyházát és Debrecent összekötő főút. (MTI)
Történetének egyik legnagyobb szabású fejlesztésével megduplázta kapacitását a magyar műanyagipar hagyományos szereplője, a Start Plast.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.