20 focipálya méretű a JYSK ecseri elosztóközpontja

20 focipálya méretű a JYSK ecseri elosztóközpontja
2022. 11. 05., 10:15

Októberben munkába álltak a több mint 40 méteres magasraktárak is a JYSK üzletlánc új ecseri elosztóközpontjában.

A teljesen automatizált tornyokban egyelőre 13 ezer raklapnyi áru kapott helyet, de több mint 200 ezer palettát bírnak el. A központba hetente 150 kamion gördül be, ez a szám pár hónap múlva a duplájára nő. A 200 millió eurós beruházásból létrejött logisztikai bázis az ország legnagyobb ilyen létesítménye. Ősztől a magyar üzletek mellett már Horvátország, Szlovákia és Szlovénia üzleteit is innen látják el, jövőre pedig az online rendeléseket is Ecserről szolgálják ki.

 

Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a JYSK ecseri, régiós elosztóközpontja: a 2020-ban elindult beruházásnál októberben üzembe helyezték a két 43 méter magas, teljesen automatizált magasraktárat is. Ezekbe egyelőre 13 ezer raklapnyi áru került be, de összesen 209 ezer paletta áru tárolására képes. A 143 ezer négyzetméteres – közel 20 focipálya nagyságú – magyarországi elosztóközpontba jelenleg hetente 150 kamionnyi és konténernyi áru érkezik, de a szállítmányok száma folyamatosan emelkedik: a következő hónapokban már 300 kamion futhat be hetente. A JYSK új ecseri központja ezzel az ország legnagyobb egyterű elosztóközpontja – derült ki a logisztikai bázis november 4-ei ünnepélyes megnyitóján.

A létesítmény áruátvevő és árukiadó rampákat, valamint irodaépületet is magába foglal egy 560 ezer négyzetméteres telken. Az elosztóközpont maga 800 méter széles, 189 kamion fogadására alkalmas kapuja van, és csak az anyagmozgató rendszer 2,5 kilométer hosszú. A telken pedig elegendő hely van, hogy akár még két magasraktár is felépüljön, ezzel pedig meg lehetne duplázni a tárolási kapacitást.

A 200 millió eurós beruházás a HIPA támogatásával jött létre, az eseményen pedig jelen volt Magyar Levente külgazdasági és külügyminiszter-helyettes is. Magyar Levente megköszönte a JYSK-nek a bizalmat, és hozzátette, a logisztika nagy szerepet játszik Magyarország gazdaságában, az idei első félévben a logisztikai ágazat adja a szolgáltatások exportjának a harmadát. A külföldi partnerek bíznak az országban: a JYSK sokadik azoknak a vállalatoknak a sorában, amelyek Magyarországot választották regionális központjuknak. Ráadásul a JYSK hatalmas fejlesztése energetikai szempontból is példaértékű módon valósult meg, számos zöld megoldás működik a központban is, amelyek a jelenlegi helyzetben különösen fontos.

Négy ország több mint 200 áruháza

„A magasraktárak beindulásával fontos mérföldkőhöz értünk el, ugyanis régiós szinten is meghatározó része lett a JYSK európai logisztikájának az Ecseren épült elosztóközpont. Az új bázis négy ország több mint 200 áruházát látja el áruval. Júliusban Horvátország, ősszel pedig Szlovénia és Szlovákia is bekapcsolódott, azaz ezentúl Magyarországról érkeznek a termékek ezeknek az országoknak a JYSK áruházaiba is. A high-tech elosztóközpont a vállalat folyamatos növekedése miatt jött létre, nagy öröm számunkra, hogy ez a jelentős beruházás Magyarországon valósulhatott meg” – mondta Jaroslaw Sobczyk, a JYSK ecseri logisztikai központjának vezetője.

Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Ausztriáért és Görögországért felelős country managere hozzátette, hogy az ecseri központból jelenleg összesen 220 egységet látnak el: 92 magyar üzletet, 53 horvát, 50 szlovák és 25 szlovén üzletet. Jelenleg 700 különböző terméktípus van raktáron, azonban ezeknek a száma naponta nő, a cél egyébként a 6 ezer különböző termék elérése. Éves szinten egyébként annyi raklapot mozgatnak, amiből összefüggő utat lehetne építeni Budapest és a Brabrandban található dán központ között.

Ecserről mennek az online rendelések is

A beruházás jelentős munkahelyteremtéssel is jár: eddig 200 dolgozó csatlakozott az ecseri csapathoz, de 2023 tavaszára már 300 főnél tartanak majd, a végső létszám pedig elérheti az 500 főt is. A logisztikai bázison dolgozó munkatársak legnagyobb része egyébként az üzleteknek készíti össze a termékeket, de egyre többen foglalkoznak az online rendelések összekészítésével is. A netes megrendeléseket (házhoz szállítás és az üzletben történő átvétel) az ecseri központ indulása előtt az adott üzletben rakták össze, a központ beindulása óta a magyar megrendelések már Ecserről mennek. 2023 első negyedévétől pedig mind a négy országból befutó összes online rendelést Magyarországon készítik össze és indítják útjára.

Mínusz 3600 tonna szén-dioxid évente

A központ a JYSK fenntarthatósági céljainak eléréséhez is hozzájárul. Kiskereskedelmi cégként ugyanis a kibocsátás nagy része a termékeket előállító gyárakból, valamint a szállításból származik. Az ecseri létesítmény beindításával a JYSK évi 4,5 millió kilométer közúti teherfuvarozást tud megspórolni, ez évente nagyjából 3600 tonna szén-dioxidot jelent. Emellett magában a központban is több zöld megoldást alkalmaznak: a tetőn hatezer négyzetméteren telepítettek napelemeket, a melegvíz-ellátást napkollektorokkal támogatják, a fűtési igényt hőszivattyúval csökkentik. Az elosztóközpontban csak elektromos targoncák vannak, a parkolóban pedig elektromosautó-töltők várják a JYSK dolgozóit.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-13 18:50:00
A klímagázokról szóló 2024. évi LXXXVII. törvényben foglalt módosítások hatálybalépésével megváltozik az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer. Az energiahatékonyságról szóló törvény módosításai az EKR kötelezettjei számára megemelik a végső felhasználók körében elérendő megtakarítás mértékét, érintik az energetikai auditra kötelezettek körét és előírják a hitelesített energia-megtakarítások közzététel előtti, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal általi előzetes ellenőrzését is. A vállalatokat érintő legfontosabb változásokat a Deloitte Legal ügyvédjei vették számba.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS