Az üzleti utazók szórakozni is szeretnének

2019. 01. 09., 16:15

A nemzetközi turizmusban alapjaiban változtak meg az utazási módok. Az előrejelzések szerint az üzleti utazás mind nagyobb súlyt képvisel majd a jövőben, és folyamatosan bővül.

Egy nemzetközi elemzés szerint 2022-ig a multinacionális vállalatok 1,7 billió (!) dollárt költenek munkavállalóik utaztatására – írja a turizmus.com.

Az is egyre jellemzőbb, hogy összemosódik a business és a leisure. Ennek részeként egyre inkább előtérbe kerül az üzleti utazó jólléte, egészsége, jó közérzete és hangulata is.

Az Amadeus adatai szerint 2018-ban az üzleti utazók 44 százaléka hagyta ott az állását a nem megfelelő utazási céges szabályzat miatt, míg 50 százalék nyilatkozott úgy, hogy ezek az irányelvek számítanak egy állással kapcsolatos döntés meghozatalában.

Az egyéni fogyasztói igények kiszolgálása változatlanul a turizmus egyik kiemelt trendje marad. Legyen szó légitársaságokról, hotelekről, tour operatorokról vagy utazási irodákról, a siker egyik kulcsa biztosan az lesz 2019-ben is, hogy ki hogyan tudja minél személyre szabottabb módon kiszolgálni az utast.

Az iparágban új szemlélet honosodott meg mind az értékesítés, mind a technológiák sztenderdjeit tekintve, így az is egyre fontosabb, hogy az értékesítést megfelelő mennyiségű és minőségű tartalommal szolgáljuk ki.

Az idei év az NDC (New Distribution Capability) térhódításáé lesz, a légitársaságok és az utazási irodák is jelentősen növelhetik eladásaikat. Ehhez az is szükséges, hogy rendelkezésre álljon minél több tartalom és információ, minél több csatornán és forrásból.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS