Már csak 121-119-re vezet Amerika Kína előtt

2019. 07. 23., 18:30

A világ legnagyobb forgalmú vállalatainak Fortuna Global 500-as listáján idén már csaknem annyi a kínai, mint az amerikai cég.

Az ötszázas ranglistán a kínai cégek száma egy év alatt 111-ről 119-re nőtt, az amerikai vállalatoké pedig 126-ról 121-re csökkent. Két évtizede az ötszázas listán a kínai cégek száma még a tízet sem érte el.

A szűkebb, 150-es listán 39 kínai vállalat szerepel, öt kivételével mindegyik állami tulajdonban van.

A nagy kínai technológiai cégek gyors ütemben javították helyezéseiket, így például az Alibaba Group Holding 118 hellyel, a Tencent Holdings pedig 94 hellyel a 182., illetve 237. helyre lépett elő. A hongkongi tőzsdén jegyzett Xiaomi először került fel a listára, a 468. helyet szerezte meg.

A tízes listát továbbra is az amerikai kiskereskedelmi Walmart vezeti. A tavalyi harmadik helyről a másodikra lépett előre a kínai Sinopec, miközben a második helyről a harmadikra csúszott vissza a Royal Dutch Shell.

A negyedik és az ötödik helyen kínai cégek állnak, a China National Petroleum és a State Grid, amelyeket a hatodik helyen a Saudi Aramco követ.

A hetedik helyen a BP, a nyolcadikon az Exxon Mobil, a kilencediken a Volkswagen, a tízediken pedig a Toyota Motor áll.

A Global 500 listáján szereplő cégek bevételének a 25,6 százalékát adták a kínai vállalatok, és 28,8 százalékát az amerikaiak.

Az ötszáz cég együttes bevétele 32,7 ezer milliárd dollár volt tavaly, 2,15 ezer milliárd dollár profit mellett. Az ötszázas listán szereplő cégek 69,3 millió embert foglalkoztattak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS