Június végéig lehet jelentkezni a Budapest Design Weekre

Június végéig lehet jelentkezni a Budapest Design Weekre
2021. 06. 17., 12:00

2021-ben 18. alkalommal rendezi meg a Budapest Design Weeket a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a Magyar Formatervezési Tanács. A rendezvénysorozat, amelynek központi témája a New Standards lesz, október 8. és 17 között hibrid formában valósul meg. A korábbi évekhez hasonlóan a Budapest Design Week idén is lehetőséget nyújt a programsorozathoz való kapcsolódásra.

A Budapest Design Week központi témája 2021-ben a New Standards lesz. A világjárvány utáni new normal, azaz szép új világ, amelynek formálásában döntő szerepet kapnak a designerek, és melynek tekintetében még nagyobb szükségünk van a közös fellépésre és az összefogásra, mint korábban bármikor.

Az utóbbi egy évben ennek megfelelően a design kevésbé hagyományos területei kerültek előtérbe: a társadalom aktuális kihívásaira válaszokat kínáló social design, a szolgáltatások és folyamatok szervezésében kulcsfontosságú service design, vagy akár a különböző online és digitális termékek tervezésére fókuszáló UX/UI design.

Az idei Budapest Design Week számos olyan jelenséget, inspiratív esettanulmányt és megoldási lehetőséget fog bemutatni a design e friss területeiről, amely működőképes és hathatós válaszokat tudnak adni a pandémia utáni társadalom aktuális kérdéseire.

„A Budapest Design Week lényege a sokszínűség – ennek létrejöttében pedig fontos szerepet játszanak azok a designstúdiók, üzletek, galériák, múzeumok, intézmények, melyek saját programjaikkal, saját helyszíneikkel csatlakoznak a rendezvényhez. Kapcsolódásuk révén nemcsak a műfaji változatosságot tudjuk biztosítani, de azt is be tudjuk mutatni a látogatóinknak, hogy a design a közvetlen környezetünk számos pontján, karnyújtásnyira elérhető” – emelte ki Osvárt Judit, a Budapest Design Week kurátora.

„A jelenlegi helyzet kivételes lehetőséget biztosít arra, hogy a jövőt emberközpontúbbá, emberléptékűbbé tegyük, ebben a folyamatban pedig kiemelkedően fontos szerep jut a kreatívipari ágazatoknak és szakembereknek. Emellett fontos, hogy segítséget nyújtsunk a hazai kreatívipari szereplőknek. A Budapest Design Week az egyik legjobb lehetőség arra, hogy felületet adjunk, segítsünk az ágazatnak” – tette hozzá Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) és a Magyar Formatervezési Tanács (MFT) elnöke.

A jelentkezők közül a Magyar Formatervezési Tanács tagjaiból álló szakmai grémium választja ki a részvételre jogosultakat. A zsűri az újszerűség, az exkluzivitás, az egyediség, a kreativitás, relevancia és szakmai minőség szempontjait figyelembe véve választja ki azokat a jelentkezőket, akiknek a programja szerepelhet 2021-ben a Budapest Design Week-en. A szervezők a zsűrizés során kiemelten előnyben részesítik a kifejezetten online formátumokra (pl. élő bejelentkezés, webinar) kifejlesztett programokat. Fontos feltétel, hogy a csatlakozni kívánó programnak a Budapest Design Week időtartama alatt kell megvalósulnia.

A szervezők számára kiemelt fontossággal bír a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások támogatása. Tekintettel a koronavírus-járványra, a védnök és a szervező a 2021-es évben a részvételhez kapcsolódó díj megfizetésétől eltekintenek, ezáltal is hozzájárulva a hazai designvállalkozások bemutatkozásának elősegítéséhez, valamint a kreatívipar és a gazdaság élénkítéséhez.

A jelentkezéseket „Budapest Design Week jelentkezés” tárgyú e-mailben 2021. június 30-ig várják a designhet@designhet.hu címre, a tervezett program vázlatos leírásával.

A részletes pályázati felhívás IDE KATTINTVA olvasható. 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS