Hogyan tovább a digitális átalakítás útján?

2021. 03. 18., 11:30

A magyarországi gazdaság legtöbb szereplője a felhőtechnológia és az erre épülő digitális megoldások segítségével képes volt alkalmazkodni 2020 megváltozott körülményeihez. De vajon hogyan változtatta ez meg a működési modelljeiket, jövőbeli terveiket és küldetésüket? Mi a következő feladat és kihívás a technológiaváltás terén? Mesterséges intelligencia, gépitanulás, kevert valóság, gyártóipari adatmodellek törik maguknak az utat a hazai gazdaságban. A Microsoft Envision Forum 2021 résztvevői, vállalatvezetők és iparági szakértők osztják meg a tapasztalataikat az új technológiák alkalmazásáról és azok jövőbeli szerepéről a szervezetek életében.

2021. március 24-én és 25-én, kilencedik alkalommal rendezi meg a Microsoft Magyarország az iparági szakértők és vállalatvezetők egyik legnépszerűbb konferenciáját, a Microsoft Envision Forumot.

A konferencia a népszerűségét annak köszönheti, hogy az itt előadó vállalatvezetők és szakértők gyakorlati példákon keresztül mutatják be, hogyan zajlik le egy technológiaváltás, milyen új értéket hoz ez egy szervezet életébe, hogyan befolyásolja a technológia a cégek hosszútávú jövőjét, kilátásait a mai, szokatlanul turbulens piaci környezetben. Olyan háttérinformációk hangzanak el a több szekcióban zajló konferencián, amelyek másoknak is segíthetnek a legcélravezetőbb taktika és stratégia megválasztásában.

Az idei konferencia számot vet a tavaly a teljes magyar gazdaságon végig söprő, rekordgyors digitális átalakulás tanulságaival és felvázolja a jövő tendenciáit. A négy szekciókban zajló konferencia előadói, a kerekasztal-beszélgetések résztvevői többek között a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, a kevert valóság, a felhőalapú ipari szoftverek, gyártóipari adatmodellek, adatvezérelt döntéshozatal témaköreit járják körül.

Az ügyfelek még jobb kiszolgálására, az új, adat-vezérelt döntéshozatali mechanizmusokra koncentrál a plenáris fórum, ahol többek között Csányi Péter, az OTP Bank informatikai vezérigazgató-helyettes, Ratatics Péter, a MOL ügyvezető igazgatója, Kapitány István, a Shell alelnöke, Litkai Gergely, a Dumaszínház társulatának tagja és Christopher Mattheisen, a Microsoft ügyvezetője osztja meg gondolatait.

Miben és hogyan tudja segíteni a digitalizáció az egészségügyi ellátást? Elsősorban ezt a kérdést boncolgatják az egészségügyi szekció résztvevői, többek között az orvosi jövőkutató, dr. Meskó Bertalan, a The Medical Futurist Institute igazgatója, dr. Kóka János, a Doktor 24 csoport elnöke, dr. Krasznay Csaba, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Kiberbiztonsági Kutatóintézetének vezetője, és a mesterséges intelligenciának a COVID elleni harcban betöltött szerepéről előadó Lisziewicz Julianna immunológus.

A gyártás szekcióban is szóba kerül, hogyan alkalmazható az AI a gyógyításban, de a téma elsősorban az lesz, miként teremt értéket a technológia a gyártásban, mire jó a töménytelen adat a felhőben. Ez utóbbiról fog beszélni Majtényi Márta, a Tungsram informatikai vezetője és Szabó Gábor, a Microsoft gyártóipari megoldásokért felelős igazgatója. A Continental ügyvezetője, dr. Keszte Róbert pedig arról, hogyan illeszthetők be az új technológiák a gyártó cégek működésébe. Németh Gábor a világ legnagyobb elektronikai gyártója, a Foxconn divízióvezetője izgalmas, és nagyon aktuális témát választott: a kevert valóság, a HoloLens gyártásban való alkalmazhatóságát.

A bankszektor talán minden más iparágnál gyorsabban reagált a karanténhelyzetre: a digitális átalakulás a teljes banki ökoszisztémában felgyorsult. A fejlődés azonban korántsem állt meg. Ebben a szekcióban, például Fáykiss Péter, az MNB Digitalizációs Igazgatóságának vezetője, és Brett King, a világszerte ismert bestseller író, médiaszemélyiség és jövőkutató azokról az új technológiákról fognak előadni, amelyek ma a pénzügyi szolgáltatások és piac teljes átalakulásához vezetnek.

Az eseményre még lehet regisztrálni: Microsoft Envisio.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-01-03 17:05:00
A kulturális, művészeti, tudományos, oktatási, szórakoztatási, sport- vagy más hasonló eseményekre, rendezvényekre, például kiállításokra, vásárokra és bemutatókra belépést biztosító és egyéb, járulékos szolgáltatások teljesítési helye főszabály szerint az esemény, rendezvény megrendezésének helyszíne – hívja fel a figyelmet a NAV.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS