Gyermekvállalás koronavírus idején

2020. 09. 22., 16:00

Kutatás indult annak felmérésére, hogy a koronavírus és a hozzá kapcsolódó korlátozások hogyan befolyásolták hazánkban a gyermekvállalási kedvet. A www.nyugodtbabavaras.hu oldalon elérhető online kérdőív segítségével a felmérés arra keresi a választ, hogy milyen tényezők befolyásolják a párok döntését, alapítanak-e most családot vagy elhalasztották a családbővítést, és véleményük ezen a téren változott-e a vírus első, tavaszi hulláma óta.

Ma még senki sem tudja megbecsülni, mekkora és milyen jellegű társadalmi hatása lesz a világméretű koronavírus járványnak, hiszen egyrészt még a rövidebb távú gazdasági károkat sem látjuk tisztán, másrészt a pandémia időtartamára is inkább csak találgatások vannak.

Azt mindenesetre érzékeljük, hogy a járvány nem csak a rövidtávú terveket, hanem hosszú távú céljainkat is alapvetően befolyásolta. A tudatos gyermekvállalás is ilyen hosszú távú, átgondolt tervezés eredménye. Arról azonban egyelőre még nagyon kevés információnk van, hogy a bizonytalanság csökkenti-e a gyermekvállalási hajlandóságot vagy épp ellenkezőleg, a korlátozások felerősítik a családon belüli kötelékeket és a családalapítási – bővítési kedvet.

A New Era Genetics támogatásával most induló független kutatás erre keresi a választ. Milyen döntést hoznak a magyar párok és milyen tényezők befolyásolják leginkább ezt? Másképp gondolkodnak-e most ősszel, mint tavasszal, a járvány első nagy hullámában? Ha mégis úgy döntenek, hogy a bizonytalanság miatt várnak a babavállalással, mennyi ideig hajlandók eltolni azt?

A www.nyugodtbabavaras.hu weboldalon elérhető online kérdőívet október végéig bárki kitöltheti, aki gyermeket szeretne vagy gondolkodik a babavállaláson. A kérdőívek kiértékelése után jó eséllyel arra is kapunk iránymutatást, hogy a már most V (mint vírus) generációnak nevezett gyermekek száma jelentősen bővül-e majd a pandémia idején megfogant babákkal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS