A Budapest-Szob között, a Duna vonalát követő nyomvonalon pénteken adta át az eddig hiányzó, 5 kilométeres, 750 millió forintból megépített kerékpárutat az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.
Mosóczi László elmondta: az elmúlt 11 évben több mint 1600 kilométer kerékpárút épült az országban, és az idén központi támogatással és más forrásokból további 95 kilométernyi szakasszal bővül a hálózat. A környezetbarát közlekedés, a turizmus fejlesztése érdekében a kormányzat célkitűzése, hogy 2030-ig 15 ezer kilométernyi kerékpárút hálózza be az országot.
Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos arról beszélt, hogy a 3,3 méter széles új útszakasz része a franciaországi Nantes-ból kiinduló, a Fekete-erdőt érintő, a Duna mentén a Fekete-tengerig részben már megépült, 3600 kilométer hosszú Eurovelo 6 elnevezésű nemzetközi kerékpárút-hálózatnak. Az útvonal 450 kilométer hosszan szeli át Magyarországot, lehetővé téve a biciklis turizmus fellendítését is. Szerte Európában több százezer családnak nyújt már megélhetést az aktív turizmusnak ez a formája, és Magyarországon is fontos részévé válhat az idegenforgalomnak - tette hozzá.
A dunakeszi új kerékpárút és a Budapest agglomerációjában épülő további bicikliút-fejlesztések a fővárosra nehezedő autóforgalom enyhítésére is kedvező hatással lehetnek – hívta fel rá a figyelmet a kormánybiztos. Naponta a környező településekről hozzávetően 400 ezren járnak be a városba munkába, nagy részük autóval közlekedik, ami pedig gyakran dugókat idéz elő. Ha az autósok közül néhány ezren biciklivel közlekednek, enyhülhet az utak zsúfoltsága. (MTI)
Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.
A Paksi Atomerőműben befejezték a 2. blokk ez évre tervezett karbantartását és éves főjavítását. Az üzemeltető szakemberek felterhelték a blokkot.