A mindennapi design áll a hétfői design világnap fókuszában

2020. 06. 28., 17:00

A hétköznapi termékekben és szolgáltatásokban megjelenő formatervezés értékeire és előnyeire hívja fel a figyelmet idén a design világnap, amelyet minden évben június 29-én ünnepelnek. Magyarországon a világnap alkalmából hétfőtől három stúdió szubjektív rövid videója mutatja be a mindennapjainkban fellelhető designt.

A köznapi tárgyaktól, készülékektől, eszközöktől és kiegészítőktől kezdve, az összetett digitális platformokig és alkalmazásokig a design mindenhol jelen van mindennapi életünkben, függetlenül attól, hogy tudatában vagyunk-e ennek – olvasható a világnap és a Budapest Design Week kommunikációjával foglalkozó cég MTI-hez elküldött közleményében.

A 2020-as design világnap eseményei világszerte a Design for Everyday Life (Design a mindennapi életben) tematika köré szerveződnek. Magyarország – a Magyar Formatervezési Tanács szervezésében – a design mindennapi szerepét bemutató online videókkal csatlakozik az eseményhez.

A Flying Objects csapata, amely kétszer elnyerte a Red Dot Design Awardot, egyszer az iF Design Awardot, valamint a Magyar Formatervezési Díjat, egy nap történéseit sűrítette bele másfél perces videójába, hogy felhívja a figyelmet azokra a jól megtervezett tárgyakra, amelyek évtizedekig szolgálnak minket.

A HYPENADHYPER videójában a magazinra is jellemző izgalmas vizuális megközelítésben mutat be olyan hétköznapi, ámde sok esetben ikonikus darabokat, melyek sokunk számára ismerősek.

A harmadik filmet jegyző, Magyar Formatervezési Díjjal többszörösen elismert Maform Design Studio videójában egy hétköznapi tárgy, egy locsolókanna négy különböző változatát személyesítik meg.

A design világnapra készült videók az október 1. és 11. között megrendezendő Budapest Design Week tematikájához is kapcsolódnak. A kialakult helyzethez alkalmazkodva és a nemzetközi példákat követve az őszi designesemény jelentős részét online tartják, a Magyar Formatervezési Tanács szervezésében.

A Budapest Design Week hibrid kiadásának tematikája a Tartsd körforgásban! mottó köré épül. A fesztiválon az érdeklődők saját fejlesztésű, online projektek segítségével a design és a körforgásos gazdaság területéről ismerhetnek meg olyan megoldásokat, amelyek működőképes és hathatós válaszokat adnak a fenntarthatóság követelményeire, és közreműködhetnek a hazai kis- és középvállalkozások versenyképességének növelésében. A designhét végleges programját augusztusban teszik közzé. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS