A BIGcare fiataloknak szóló pályázatában segít a Magyar Telekom

2021. 05. 09., 15:00

Civil szervezetek mindennapi problémáinak megoldásában segítenek innovatív, kreatív fiatalok – ez a BIGcare amely a huszonéves korosztályt vezeti el a társadalmi felelősségvállalás világába, gyakorlati tapasztalatot és sikerélményt biztosítva számukra. A BIGcare az innovációk és az innovatív csapatok versenye, az erejét mégis az együttműködés adja – mostantól a MagentaKraft támogatásával.

A Nők a Tudományban Egyesület magánadományozói bázisának létrehozásában, a Lányok Napja finanszírozási hátterének megteremtésében segítő Kara’s Mission csapat lett a BIGcare, a Budapest Innovation Group projektversenyének abszolút győztese, és egyben a közösségi díj nyertese is.

A MagentaKraft különdíj a Vérlovagok forrásszerzését digitális megoldásokkal támogató Falco csapaté lett. Win-win-win – ez a kissé módosított angol kifejezés adja vissza a legpontosabban a BIGcare lényegét. A program, amelyet az idei évtől a maga eszközeivel a MagentaKraft is erősít, informatikai, kommunikációs vagy marketing kihívásokkal küzdő civil szervezeteket kapcsol össze olyan kreatív fiatalokkal, akik a projektverseny keretein belül vállalkoznak a civilek problémáinak megoldására.

A kezdeményezésen mindenki nyer. A civil szervezetek a szakmai támogatásnak köszönhetően átlendülhetnek az előttük tornyosuló akadályokon, és 100 százalékban a társadalmilag hasznos feladataikra koncentrálhatnak. A fiatalok olyan gyakorlati projekttapasztalatokhoz jutnak a saját szakterületükön, amelyek hozzájárulnak a szakmai fejlődésükhöz, miközben első kézből ismerhetik meg a társadalmi felelősségvállalás felemelő erejét. És nyertessé válik maga a társadalom is, mind a közhasznú munkát végző civilek, mind pedig a felelősen gondolkodó és cselekvő fiatalok révén.

A karitatív, segítő munkát végző civil szervezetek számára mostanában az anyagi források megteremtése az egyik legkeményebb próbatétel. A gyermekvédelmi intézmények szakembereinek és ellátottjainak humán támogatást nyújtó VONESZO Alapítvány az 1 százalékos adófelajánlási kampány kreatív elemeinek létrehozásában kért segítséget annak érdekében, hogy a befolyó pénzt kompetenciafejlesztési, illetve terápiás jellegű programokra fordíthassák.

A nekik segítő CselekSZIK csapat nyerte a forrásmenedzsment kategóriát. A Fortély Sátor Alapítvány a szabadulószobák eszközét használja a diákok tanulási motivációjának és önbizalmának erősítésében – ők az arculatteremtéshez vette igénybe a kreatív fiatalok tudását. Partnerük, az ÁBF csapat az arculat kategória győztese.

A Csörögi Tanoda hátrányos helyzetű, (főleg) roma gyerekeknek nyújt esélyt, hogy a nehéz körülmények közül kitörjenek – most marketingkampányt indítanak, hogy forrást teremtsenek a munkatársi gárdájuk bővítésére. Segítő csapatuk, a Cool LAB nyerte a marketing kategória díját.

A sürgősségi vérszállítást végző Vérlovagok már területekre is kiterjesztenék a szállítási tevékenységüket, hogy segítsenek a korlátozások miatt nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak, illetve otthon maradóknak, a bevételeket „átforgatva” a vérszállításba – ők a szolgáltatásfejlesztésben kaptak digitális segítséget a működéshez szükséges alkalmazást fejlesztő, és végül a MagentaKraft különdíjat (és vele további mentorálási segítséget) elnyerő csapattól.

A BIGcare projektverseny időtartama alatt a versenyzők három hétig a koncepción dolgoztak. Ezt egy egyhetes kampány követte a közösségimédia-platformokon, amivel nem csak a megoldásuknak próbáltak támogatást szervezni a döntőre, de szélesebb körben is felhívták a figyelmet a megoldásra váró civil problémákra.

Az ifjú innovátoroknak szakmai háttértámogatást biztosító és közösséget szervező MagentaKraft számára kézenfekvő döntés volt a BIGcare-be történő bekapcsolódás – az Appy szakmai közösségi tér, a Design Terminál, az EnniAkarok.hu, a Dechatlon és a Red Bull mellé –, hiszen a BIGcare és a MagentaKraft célja és célcsoportja is hasonló. A MagentaKraft ezért különdíjat alapított a versenyben, egy tagot delegált a szakmai zsűribe, és informatikai eszközöket biztosított a nyertes csapat számára, ezzel is növelve a megméretés vonzerejét és nívóját. További segítségként pedig dedikált workshopot is   szervezett a versenyfeladatokhoz kapcsolódó videókészítés témában, hozzájárulva a projektek fejlesztéséhez és a közösségépítéshez.

„A Magyar Telekom számára kiemelten fontos, hogy a MagentaKraft köré szerveződő fiatal újítók társadalmi problémák megoldásához használhassák a kreatív energiáikat. Erre kiváló lehetőséget teremt a BIGcare, ahol úgy tudják fejleszteni a szakmai képességeiket, hogy közben a társadalmi felelősségvállalás gyakorlatával is megismerkednek” – nyilatkozta Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.

„A BIGcare valódi erejét a kreativitás és az együttműködés adja. Ezért különösen nagy érték számunkra, hogy olyan vállalatok csatlakoznak a programhoz, mint a Telekom, amelyek mind a társadalmi felelősségvállalásban, mind pedig a közösségépítésben példát mutatnak”– mondta a Telekom zsűridelegáltja, Ivády Gábor.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-05-17 13:10:00
„A Kúria talán legfontosabb lépése annak rögzítése volt, hogy a bíróságnak nem elég konkrétumok nélkül, általánosságban megfogalmazott okokból mérsékelni a perköltséget, mert ez sérti a felek tisztességes eljáráshoz fűződő jogát.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS