A BIGcare fiataloknak szóló pályázatában segít a Magyar Telekom

2021. 05. 09., 15:00

Civil szervezetek mindennapi problémáinak megoldásában segítenek innovatív, kreatív fiatalok – ez a BIGcare amely a huszonéves korosztályt vezeti el a társadalmi felelősségvállalás világába, gyakorlati tapasztalatot és sikerélményt biztosítva számukra. A BIGcare az innovációk és az innovatív csapatok versenye, az erejét mégis az együttműködés adja – mostantól a MagentaKraft támogatásával.

A Nők a Tudományban Egyesület magánadományozói bázisának létrehozásában, a Lányok Napja finanszírozási hátterének megteremtésében segítő Kara’s Mission csapat lett a BIGcare, a Budapest Innovation Group projektversenyének abszolút győztese, és egyben a közösségi díj nyertese is.

A MagentaKraft különdíj a Vérlovagok forrásszerzését digitális megoldásokkal támogató Falco csapaté lett. Win-win-win – ez a kissé módosított angol kifejezés adja vissza a legpontosabban a BIGcare lényegét. A program, amelyet az idei évtől a maga eszközeivel a MagentaKraft is erősít, informatikai, kommunikációs vagy marketing kihívásokkal küzdő civil szervezeteket kapcsol össze olyan kreatív fiatalokkal, akik a projektverseny keretein belül vállalkoznak a civilek problémáinak megoldására.

A kezdeményezésen mindenki nyer. A civil szervezetek a szakmai támogatásnak köszönhetően átlendülhetnek az előttük tornyosuló akadályokon, és 100 százalékban a társadalmilag hasznos feladataikra koncentrálhatnak. A fiatalok olyan gyakorlati projekttapasztalatokhoz jutnak a saját szakterületükön, amelyek hozzájárulnak a szakmai fejlődésükhöz, miközben első kézből ismerhetik meg a társadalmi felelősségvállalás felemelő erejét. És nyertessé válik maga a társadalom is, mind a közhasznú munkát végző civilek, mind pedig a felelősen gondolkodó és cselekvő fiatalok révén.

A karitatív, segítő munkát végző civil szervezetek számára mostanában az anyagi források megteremtése az egyik legkeményebb próbatétel. A gyermekvédelmi intézmények szakembereinek és ellátottjainak humán támogatást nyújtó VONESZO Alapítvány az 1 százalékos adófelajánlási kampány kreatív elemeinek létrehozásában kért segítséget annak érdekében, hogy a befolyó pénzt kompetenciafejlesztési, illetve terápiás jellegű programokra fordíthassák.

A nekik segítő CselekSZIK csapat nyerte a forrásmenedzsment kategóriát. A Fortély Sátor Alapítvány a szabadulószobák eszközét használja a diákok tanulási motivációjának és önbizalmának erősítésében – ők az arculatteremtéshez vette igénybe a kreatív fiatalok tudását. Partnerük, az ÁBF csapat az arculat kategória győztese.

A Csörögi Tanoda hátrányos helyzetű, (főleg) roma gyerekeknek nyújt esélyt, hogy a nehéz körülmények közül kitörjenek – most marketingkampányt indítanak, hogy forrást teremtsenek a munkatársi gárdájuk bővítésére. Segítő csapatuk, a Cool LAB nyerte a marketing kategória díját.

A sürgősségi vérszállítást végző Vérlovagok már területekre is kiterjesztenék a szállítási tevékenységüket, hogy segítsenek a korlátozások miatt nehéz helyzetbe került vállalkozásoknak, illetve otthon maradóknak, a bevételeket „átforgatva” a vérszállításba – ők a szolgáltatásfejlesztésben kaptak digitális segítséget a működéshez szükséges alkalmazást fejlesztő, és végül a MagentaKraft különdíjat (és vele további mentorálási segítséget) elnyerő csapattól.

A BIGcare projektverseny időtartama alatt a versenyzők három hétig a koncepción dolgoztak. Ezt egy egyhetes kampány követte a közösségimédia-platformokon, amivel nem csak a megoldásuknak próbáltak támogatást szervezni a döntőre, de szélesebb körben is felhívták a figyelmet a megoldásra váró civil problémákra.

Az ifjú innovátoroknak szakmai háttértámogatást biztosító és közösséget szervező MagentaKraft számára kézenfekvő döntés volt a BIGcare-be történő bekapcsolódás – az Appy szakmai közösségi tér, a Design Terminál, az EnniAkarok.hu, a Dechatlon és a Red Bull mellé –, hiszen a BIGcare és a MagentaKraft célja és célcsoportja is hasonló. A MagentaKraft ezért különdíjat alapított a versenyben, egy tagot delegált a szakmai zsűribe, és informatikai eszközöket biztosított a nyertes csapat számára, ezzel is növelve a megméretés vonzerejét és nívóját. További segítségként pedig dedikált workshopot is   szervezett a versenyfeladatokhoz kapcsolódó videókészítés témában, hozzájárulva a projektek fejlesztéséhez és a közösségépítéshez.

„A Magyar Telekom számára kiemelten fontos, hogy a MagentaKraft köré szerveződő fiatal újítók társadalmi problémák megoldásához használhassák a kreatív energiáikat. Erre kiváló lehetőséget teremt a BIGcare, ahol úgy tudják fejleszteni a szakmai képességeiket, hogy közben a társadalmi felelősségvállalás gyakorlatával is megismerkednek” – nyilatkozta Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.

„A BIGcare valódi erejét a kreativitás és az együttműködés adja. Ezért különösen nagy érték számunkra, hogy olyan vállalatok csatlakoznak a programhoz, mint a Telekom, amelyek mind a társadalmi felelősségvállalásban, mind pedig a közösségépítésben példát mutatnak”– mondta a Telekom zsűridelegáltja, Ivády Gábor.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS