Uniós vállalkozás-statisztika: több csőd, kevesebb új bejegyzés a második negyedévben

2024. 08. 21., 18:10

Az előző negyedévhez képest 3,1 százalékkal nőtt a csődbejelentések száma az Európai Unióban 2024 második negyedévében, az új bejegyzések száma ugyanakkor 2,1 százalékkal csökkent – tájékoztatott az Eurostat.

A cégbejegyzések száma a gazdaság valamennyi ágazatában csökkent 2024. április–júniusban – olvasható az uniós statisztikai hivatal összefoglalójában. Negyedév/negyedév alapon a legnagyobb a mértékű visszaesés a kereskedelem (mínusz 4,7 százalék), az ipar (mínusz 3,6 százalék), valamint az „oktatás és szociális tevékenység” területén (mínusz 3,4 százalék) területén volt tapasztalható, a pénzügyi tevékenységet választó új vállalkozások száma viszont „csupán” 0,7 százalékkal maradt el az első negyedévitől.

A csődbejelentések esetében nem ennyire egységes a kép. Az előző negyedévhez képest négy ágazatban csökkent a csődbejelentések száma 2024 második negyedévében: az információ és kommunikáció (mínusz 4,8 százalék), a szállítás (mínusz 1,6 százalék), a szálláshely-szolgáltatás és vendéglátás (mínusz 1,1 százalék), valamint az oktatás és szociális tevékenység (mínusz 1,0 százalék) területén. Nőtt ugyanakkor a csődbejelentések száma az építőiparban (+3,8 százalék), a pénzügyi tevékenységek (+2,6 százalék) területén, a kereskedelemben (+2,4 százalék) és az iparban (+1,6 százalék) működő vállalkozások körében.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-12-05 10:05:00
Nagyon viszik a lakossági hiteleket az ügyfelek a bankoktól. A személyi kölcsönöknél az idei év mindenképpen rekordot hoz, de a lakáshiteleknél is nagy esély van erre. A babaváró támogatás iránti kereslet is megugrott hirtelen, hajrázhatnak azok, akiknek jövőre már nem jár ebből a nulla százalékos hitelből – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS