Digitális munkavállalók: az Európai Parlament készen áll a tárgyalásokra az új szabályokról

2023. 02. 03., 17:13

Az Európai Parlament elfogadta tárgyalási mandátumát a digitális munkaügyi platformokon dolgozókra vonatkozó szabályokról.

A február 2-i ülésen 376 képviselő szavazott a tagállamokkal folytatandó tárgyalásokra vonatkozó mandátum mellett, 212-en ellene és 15-en tartózkodtak. Az új jogszabályról szóló tárgyalások akkor kezdődhetnek meg, ha a tagállamok is döntenek saját álláspontjukról.

Az új előírások azt szabályoznák, hogyan kell helyesen meghatározni a platformokon dolgozók foglalkoztatási státuszát, valamint azt, hogy a digitális munkaerő-platformok hogyan használjanak algoritmusokat és mesterséges intelligenciát a munkavállalók ellenőrzésére és értékelésére.

A tárgyalási mandátumot Roberta Metsola, az EP elnöke január 16.-án, hétfőn jelentette be a plenáris ülésen. Mivel a képviselők egytizede (egy vagy több képviselőcsoport vagy egyéni képviselő, illetve a kettő kombinációja) 24 órán belül kifogást emelt az ellen, a mandátumot a teljes ház előtti szavazásra kellett bocsátani (az eljárási szabályzat 71. cikke).

Európai Parlament

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-14 05:14:00
A munkaadók többsége bizakodó a jövő évvel kapcsolatban, gazdasági stabilizálódásra számítanak, és a vállalat létszámát tekintve is többen kalkulálnak bővüléssel, mint ahányan csökkenéssel. Minden második cég tervez béremelést, a cafeteria keretösszegét pedig minden ötödik emelné jövőre – derül ki a Profession.hu szeptemberi felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS