Továbbra is mélyponton a használtautó-import

Továbbra is mélyponton a használtautó-import
2022. 12. 05., 10:13

2022 novemberben sem mozdult felfelé az itthon forgalomba helyezett külföldi használt személyautók száma: a Datahouse friss adatai szerint a használtimport volumene 9 663 volt, ami 19 százalékkal marad el a tavalyi hasonló időszakban regisztrált 11 963 darabtól.

„Az idei nyár fontos fordulópont volt a használtautó-import szegmensében – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Az év első felében kifejezetten aktív volt a piac, jelentős pótlólagos keresletet biztosított azok köre is, akik az alkatrészhiány miatt fellépő ellátási zavarok miatt az újautópiac helyett külföldről próbáltak autóhoz jutni. Nyár óta azonban a kereslet érezhetően visszaesett: a megélhetési és rezsiköltségek alakulása komoly bizonytalanságot eredményezett, ebben a helyzetben pedig a potenciális vásárlók egy része egyelőre halasztja az autóvásárlást.”

Míg az év első öt hónapjában átlagosan 11 700 használt személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, augusztus óta a havi volumenek folyamatosan 9700 körül mozognak. Ez 17 százalékos visszaesést jelent. A következő hónapokban sem várható érdemi elmozdulás, a piac újbóli élénkülését a JóAutók.hu 2023 tavaszára jelzi előre.

A 2022 november végéig behozott használt személyautók 31 százalékát három márka: a Volkswagen (12 százalék), az Opel (10 százalék) és a Ford (9 százalék) gyártmányai teszik ki. A fenti márkákat egyenként 5-6 százalékos részesedéssel a Toyota, az Audi, a BMW, a Hyundai és a Mercedes követi a listán.

A használtautó-import idei mennyisége november végéig összesen 118 583 volt, ami 2,8 százalékkal alacsonyabb az előző év hasonló időszakában regisztrált 121 976 darabnál. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 103 525 volt, ami 8,5 százalékkal marad el az egy évvel korábbi 113 193-as értéktől.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS