Rekordot döntött az e-matrica vásárlás

2021. 01. 30., 14:00

Nő az igény az e-matricákra, félmilliónál is több autópálya-matricát vásároltak a Simple felhasználók 2020-ban. Ez 26 százalékos növekedést jelent a 2019-es év adataihoz képest. Egyre nagyobb a nyitottság a kontaktusmentes ügyintézésre – az OTP Mobil megbízásából készült reprezentatív kutatás alapján a megkérdezettek 62 százaléka fontolóra venné, hogy a jövőben ne a személyes matricavásárlást válassza.

A decemberi kutatás többek között az átalakuló matricavásárlási szokásokat vizsgálta, a nemrégiben közölt adatok rámutattak, hogy az online, azon belül is a mobilapplikáción keresztüli autópálya-matrica vásárlás egyre népszerűbbé válik az egész lakosság körében, habár a személyes ügyintézés továbbra is domináns.

Az OTP Mobil decemberi elővásárlási időszakának adatai szintén ezt tükrözik: több mint 18 ezer megyei és éves országos matricát vettek meg előre a Simple felhasználók, ami 80 százalékos növekedés a 2019-es elővásárlási időszakhoz képest. 2021-ben január 25-ig bezárólag minden tizedik megyematricát Simple alkalmazásban vásároltak.

„2020 rekordévnek számított, először sikerült meghaladnunk a félmillió eladott e-matricát. Úgy tűnik, a Simple by OTP alkalmazás felhasználói egyre tudatosabban állnak a matricavásárláshoz, és igyekeznek minél hamarabb beszerezni azt” mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezetője.„Emellett viszont az is látszik, hogy nem csak az időzítés kapcsán megfontoltabbak, a körükben végzett felmérésből az is kiderült, hogy az átlagosnál több tudással rendelkeznek a fizetős útszakaszokról és díjazásukról.”

Tájékozottabbak a Simple felhasználók

A cég megbízásából 2020 decemberében készített reprezentatív kutatásból kiderült, hogy hiányosak a magyar sofőrök ismeretei, ha jogosulatlan fizetős úthasználatról van szó. A megkérdezettek 31 százaléka tudta, hogy körülbelül 15 ezer forint a kiszabható alapbüntetés a személygépkocsik esetében, amennyiben az autópályán matrica nélkül indulnak útnak (ez pontosan 15 460 forint). A sofőrök kétötöde viszont egyáltalán nem tudta a választ.  A pótdíj részleteivel is sokaknak meggyűlt a baja: csupán 3 százalék tudta, hogy 60 napon belül kell befizetni a büntetést, ha el akarja kerülni az emelt pótdíjat.

Az OTP Mobil elvégzett a Simple alkalmazás felhasználói körében is egy kontroll felmérést (2021. január), melynek eredményeképp kiderült, hogy az app ügyfeleinek jobbak az ismeretei az autópálya-matrica vásárlás szabályairól. A válaszadók több mint kétharmada például tisztában volt azzal, hogy 1 órán belül lehetősége van pótolni az autópálya-matricát. A pótdíj kifizetésének a határidejével kapcsolatban viszont ők is elbizonytalanodtak, csak 13 százalékuk válaszolt helyesen, miszerint 60 napon belül van erre lehetőség.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Már régóta túl sok olasz, ázsiai, fúziós és akármilyen szakácskönyv van a piacon, miközben a modern időknek és vásárlói igényeknek megfelelő, a magyar konyhát maximális szakmaisággal megközelítőből meg alig.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS