Kik adják el az ingatlanjukat Budapesten?

2019. 08. 23., 13:29

A Duna House saját tranzakciós adatai alapján a fő eladási oknak a fővárosban az addigi lakás kinövése számít.

Az eladói ügyfélprofil nem sokat változott az elmúlt egy évben Budapesten – derül ki a Duna House elemzéséből.

Az ingatlaneladások közel felét, arányaiban túlnyomó többségét a nagyobb ingatlanba költözés motiválja, azaz a fővárosiak szeretnének egyre nagyobb lakásokba költözni. Az eladók kora sem mutat drasztikus eltérést az egy évvel ezelőtti értékekhez képest, jellemzően a 30–50 év közöttiek uralják ezt a szegmenst, de a legfiatalabbaktól eltekintve, akik jellemzően még vagy nem birtokolnak ingatlant, vagy nem akarják cserélni azt, minden korcsoport szép számban képviselteti magát. Az eladók társadalmi státusza vegyes, ám kiegyensúlyozott képet mutat, többnyire a beosztottak, nyugdíjasok és a vállalkozók vannak jelen eladóként az ingatlanpiacon.

A Duna House saját tranzakciós adatai alapján a fő eladási oknak a fővárosban az addigi lakás kinövése számít. Átlagosan 50–60 négyzetméter körüli ingatlanok kerülnek ekkor a piacra, amelyek jellemzően 30–40 millió forint között kelnek el és ez biztosítja a következő ingatlan megvételének egy részét.

A második leggyakoribb eladási indok hónapról hónapra változik, tulajdonképpen a kisebb lakásba költözés és a megörökölt ingatlan értékesítése közel azonos részt képvisel az ingatlanpiacon. Ezen okok az eladások 15–20 százalékát adják. A kisebb ingatlanba költözés esetén 100 négyzetméter körüli lakások eladásáról beszélhetünk, amelyekért jellemzően 35-45 millió forint körüli bevétel tartozik. Az örökölt ingatlanok mérete és ára ennél valamelyest alacsonyabb.

„Az eladási okok közül kiemelkedik a nagyobb lakásba költözés, amely az állami támogatások hatására tovább fokozódhat – mondta Benedikt Károly, a Duna House elemzési vezetője. Az idősebbek ezzel szemben a gyermekek kiköltözése után túl nagynak érzik lakásukat és kisebbet keresnek helyette. Nagy számban értékesítenek örökölt ingatlant is, de sokan számolnak az ingatlannal hosszabb távon is, így beköltöznek vagy albérletként hasznosítják.”

A befektetésként vásárolt ingatlanok értékesítésének nagyobb aránya fontos gazdasági változásokra utalhat, azonban erről még egyáltalán nem beszélhetünk. A befektetői értékesítések a teljes fővárosi forgalom kis részét fedik le, mindössze az eladások 2-8 százalékát adták az elmúlt egy évben. Jellemzően ezek az egy éven belül vásárolt, majd felújított állapotában újra értékesített ingatlanok, amelyek mérete hónapról hónapra nagy változatosságot mutat, áruk pedig jellemzően 30-50 millió forint között mozog.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Már régóta túl sok olasz, ázsiai, fúziós és akármilyen szakácskönyv van a piacon, miközben a modern időknek és vásárlói igényeknek megfelelő, a magyar konyhát maximális szakmaisággal megközelítőből meg alig.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS