Gyorsuló ütemben emelkednek a lakbérek

2022. 06. 28., 09:27

A KSH–ingatlan.com-lakbérindex legissebb adatai szerint 2022 májusában az előző hónaphoz képest országosan 2,6, Budapesten 2,5 százalékkal nőttek a lakbérek; a kínálati díjak országosan és Budapesten egyaránt 21 százalékkal haladták meg az előző év azonos időszakának szintjét.

Májusban a járvány előtti, 2020. januári csúcsnál országosan 9,7, Budapesten 5,8 százalékkal magasabb bérleti díjért kínálták a kiadó lakásokat.

A Covid19-járvány kitörésének évében bekövetkezett visszaesés után 2021 februárja óta folyamatosan emelkedtek a bérleti díjak. 2022 elejétől az országos és a fővárosi lakbérszint is meredeken ível felfelé. Májusban országosan 2,6, Budapesten 2,5 százalékkal emelkedtek a kínálati lakbérek egy hónap alatt.

Az előző év azonos időszakához képest országosan és Budapesten egyaránt 21 százalékkal voltak magasabbak a bérleti díjak. A 2015. évi bázisidőszaki szintet országosan 60, a fővárosban 51 százalékkal, a járvány előtti, 2020. januári csúcspontot pedig 9,7, illetve 5,8 százalékkal haladták meg a májusi lakbérek.

Az előző hónaphoz viszonyítva a főváros valamennyi kerületcsoportjában emelkedtek a kínálati díjak: leginkább, mintegy 3 százalékkal a budai hegyvidéki, valamint a pesti belső és átmeneti kerületekben, míg a pesti külső és a budai egyéb kerületekben valamivel mérsékeltebben, 1–2 százalékkal.

(Budai hegyvidéki kerület: I., II., XII.; budai egyéb kerület: III., XI., XXII.; pesti belső kerület: V., VI., VII., VIII., IX.; pesti átmeneti kerület: X., XIII., XIV., XIX., XX.; pesti külső kerület: IV., XV., XVI., XVII., XVIII., XXI., XXIII.)

Egy év alatt a pesti belső kerületekben volt a legnagyobb (24 százalék), a pesti külső kerületekben a legkisebb mértékű (13 százalék) lakbéremelkedés, a budai hegyvidéki és egyéb kerületekben egyaránt 19, a pesti átmeneti kerületekben pedig 21 százalékkal nőttek a bérleti díjak – olvasható a „KSH–ingatlan.com-lakbérindex, 2022. május” című kiadványban.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS