Duna House: folyamatosan nő az első lakásvásárlók száma

2020. 01. 23., 16:16

A kormányzati intézkedéseknek köszönhetően az elmúlt év fordulópontot jelentett az első lakásvásárlók számában, és újra nő a részarányuk az ingatlanpiacon a Duna House adatai szerint.

A társaság közlése alapján az ingatlanpiaci tranzakciók közül 2019-ben Budapesten a lakásvásárlók 22 százaléka, vidéken pedig 24 százaléka volt első lakást vásárló fiatal.

Az elemzés szerint arányuk az idén tovább nőhet a kormányzat által ígért támogatások miatt, és így az idén mintegy 35 ezer lakást vehetnek meg az első alkalommal vásárlók.

Az első lakásvásárlók 2019-ben Budapesten átlagosan 30 millió forintot költöttek ingatlanvásárlásra és 55 négyzetméter nagyságú lakást kerestek. Vidéken méretben nagyobb és árban jóval alacsonyabb érték jellemezte az első lakásvásárlókat, országosan vidéken 74 négyzetméter volt az átlagméret és 17 millió forint az ingatlanár.

Benedikt Károly, a társaság elemzési vezetője elmondta: az első lakásvásárlók jellemzően az olcsóbb és kisebb ingatlanokat keresik a piacon, de ezeket évről-évre magasabb árakon érhették el. Az idén várhatóan nagyobb kínálatból tudnak majd választani a használtlakás-piacon, miközben az árakat illetően néhány százalékos drágulással, illetve területtől függően, esetlegesen stagnálással számolhatnak a fiatalok.

Tavaly a társaság adatai szerint a teljes piacon 146 037 adás-vétel történt, a statisztikai adatok szerint 2017-ben 153 770, míg 2018-ban 163 695 tranzakció volt. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Már régóta túl sok olasz, ázsiai, fúziós és akármilyen szakácskönyv van a piacon, miközben a modern időknek és vásárlói igényeknek megfelelő, a magyar konyhát maximális szakmaisággal megközelítőből meg alig.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS