Új raktár, új tervek a Cerbonánál – bővíti exportját a székesfehérvári cég

2020. 09. 15., 16:45

A termelés bővülése, a növekvő hazai és külföldi igények tették szükségessé azt a beruházást, amelynek keretében a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. új, 500 millió forintból megvalósult raktárát felépítette – hangzott el az új létesítmény ünnepélyes átadásán kedden. A fejlesztés révén több mint duplájára nőtt a cég raktárkapacitása, amely lehetővé teszi a vállalat kibocsátásának növelését is. Az ügyvezető az eseményen úgy fogalmazott: az új, innovatív termékek sikere egyre nagyobb igények kiszolgálását teszi szükségessé.

Termelésbővülést és ezáltal fokozottabb exportképességet tesz lehetővé a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. számára az a vadonatúj raktár, amelyet kedden adtak át Székesfehérváron. A mintegy 500 millió forintos beruházással, 35 százalékos vissza nem térítendő uniós támogatással megvalósult új létesítmény több mint duplájára emeli a Cerbona székesfehérvári meglévő raktárterületét.

Az ünnepélyes átadáson Mészáros Tamás ügyvezető elmondta: a fejlesztés révén a meglévő 3.000 raklap mellett további 3.200 raklap férőhellyel bővült a vállalat raktárkapacitása. A raktárépületbe új polcrendszert telepítettek és korszerű targoncákat is üzembe helyeztek a munka hatékonyabbá tételére.

„A tárolási kapacitás bővítése már önmagában jó jel, fontos esemény egy vállalat életében, hiszen mindenképp előrelépést jelent. A mostani esetben azonban talán még fontosabb az, hogy mindez hozzásegít minket ahhoz, hogy a termelési volumenünket is növeljük, hiszen a kiszállításig szakszerűen el tudjuk helyezni az így előállított többletet” – fogalmazott a cégvezető az eseményen.

Folyamatos termékfejlesztés

A Cerbona hazai piaci pozíciója, valamint az árbevételében és arányaiban is folyamatosan növekvő exporthányad persze nem véletlen. A cég működésében az elmúlt időszakban egyre hangsúlyosabbá vált az innováció. Ennek eredményeképp folyamatosan zajlanak a fejlesztések azzal a céllal, hogy kiszolgálhassák az egészségükre fokozott figyelmet fordító, mind tudatosabb fogyasztókat. Míg a társaság 2010-ben 50 különböző terméket állított elő, ez a szám mára meghaladja a 150-et.

Egy 2017-es új gluténmentes gyártócsarnok átadása révén a Cerbona kínálatában ma már sikerrel szerepelnek a laktóz-, illetve gluténmentes készítmények, a közelmúltban pedig a crunchy müzli termékek gyártását bővítették. Az technológiai fejlesztés révén a Cerbona elindult a puffasztott termékek felé, de emellett egy másik kategóriában, a zabkészítmények között is sikeres termékeket vezettek be. Szintén új irány az elsősorban sportolóknak szánt proteinszeletek előállítása, melybe egy erre szakosodott startup kisebbségi tulajdonrészének megvásárlását követően vágtak bele.

Innovatív lépések

A vállalat innovatív mivoltának ékes bizonyítéka az újhartyáni Cerbona Solar Park napelem-erőmű megvalósítása is. A létesítmény építése 2020 januárjában indult el, a munkálatok során összesen 9680 darab napelemet építettek a 76 ezer négyzetméternyi területre. Az itt megtermelt megújuló energia mintegy ezer, négyfős család egyheti energiaigényét fedezi, a napelempark pedig hozzávetőleg 14 millió kilogramm széndioxid-kibocsátást takarít meg. A naperőmű éves energiatermelése megegyezik a Cerbona székesfehérvári üzemének két évnyi energiafelhasználásával. A cég büszke arra, hogy termékeit immár megújuló energiával állítja elő.

Mészáros Tamás az eseményen úgy fogalmazott: „a folyamatos innovációt, a mind korszerűbb és vonzóbb termékek kialakítását a vásárlók belföldön és külföldön is díjazzák. A növekvő igények kiszolgálására termelésbővítéssel válaszol a cég, amely szükségessé tette a raktárkapacitás növelését is. A mostani raktárátadás tehát a Cerbonára jellemző állandó fejlődés egy újabb mérföldköve.”

Évtizedes sikerek

A Cerbona jogelődjét, a Fejér Megyei Gabonaforgalmi és Malomipari Vállalatot 1962-ben alapították, fő tevékenységi köre a gabonafelvásárlás és -őrlés, illetve a takarmánykeverék gyártása volt. Már 1987-ben elindult az extrudált snackek és reggeli pelyhek gyártása, 1988-ban pedig bevezették a Cerbona márkanevet. 1989-ben megkezdődött a müzli és müzliszeletek előállítása a cégnél. Mivel a termékkategória addig jószerével ismeretlen volt a hazai piacon, ezért a terméket ma is sokan a Cerbona márkanévvel azonosítják.

A cégnek ma is meghatározó szerepe van a belföldi piacon, és piacvezető több kategóriában is, de a vállalat sikerrel jelent meg más országokban is. Ma a Cerbona mintegy 25 országba exportálja termékeit.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 05. 25., 16:55
Hosszú ideje a vállalkozás világában élők is sokat tanulhattak a VOSZ Páholy első három rendezvényén, ahol a résztvevőknek lehetősége van a tanulás mellett egymás és a másik vállalkozás tevékenységének megismerésére. Nagyon készülünk az év további rendezvényeire is – mondta Micski Marianna, a VOSZ Heves vármegyei elnöke a vosz.hu-nak.
2023-06-07 19:18:54
Az idén külföldi nyaralásra induló magyarok 83 százaléka a helyszínen is bankkártyával, okostelefonnal vagy okosórával tervez fizetni. Ezzel Magyarország első a régióban a Visa nyolc közép- és kelet-európai országra, köztük hazánkra is kiterjedő, „Utazási és fizetési szokások 2023” címmel megjelent tanulmánya szerint.
2023-06-07 18:18:26
A turizmus és vendéglátási szektor támogatása és az általuk fenntartott jelentős számú munkahely megvédése érdekében 2023. május 31-ig volt lehetséges – 15 százalékos díj megfizetése nélkül – teljes összegben felhasználni a SZÉP-kártyán 2022. október 15-ig jóváírt, „bennragadt” összegeket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 05. 29., 17:20
epizód: 2023 / 8   |   hossz: 22:26
Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnökével áttekintettük az építőipar első negyedévi visszaesésének okait, és arra is megkértük, hogy vázolja az ágazat továbbiakban várható sorsát. Bár nem minden szakmabeli járt rosszul az utóbbi időben, „sok pozitívumot nehezen tudna mondani“. Az elnök tisztázta a nemzeti tüzépek körül halmozódó félreértéseket, és azt is elárulta, hogy milyen modern éptőipari megoldásokat kedvelnek az embereket, illetve melyek felfutását reméli.
Dr. Baracsi Katalin internetjogászt az általa cégek kollektívái számára tartott online jogi tréningek kapcsán a legfontosabb, az embereket leginkább aggasztó problémákról kérdeztük. A szakértő maga is meglepőnek tartja, hogy hányszor találkozik olyan emberrel, aki még mindig nincs tisztában az interneten elkövethető bűncselekmények súlyával. Sőt, azzal sem, hogy online egyáltalán lehet bűnt elkövetni. Ha mindez nem lenne elég, azt is viszonylag kevesen tudják, hogy mit tehet meg a céges IT-eszközökkel és a rajta felhalmozódott adatokkal a dolgozó, illetve maga a vállalat. Utóbbi egyébként nem árt, ha jó előre leszögezi, hogy mire lehet használni a céges számítógépet és mire nem.
Ebben az epizódban bebizonyítjuk, hogy szemléletváltással sokkal olajozottabb és jóval jövedelmezőbb szervezetté válhat bármely vállalkozás. A gyengeség szemléletet felváltó erősség szemlélet megváltást jelenthet a cégeknek, akik olyan erőforrástömegre bukkannak meglévő kollektívájukban, amire jó eséllyel nem is számítottak. Arról, hogy vezetőképzéssel, csapatépítéssel és mindezek tudományosan megalapozott stratégiáival hogyan lehet sikerre ítélni egy üzletet, az [eureka] Consulting and Games fehérgalléros ügyfélkörrel dolgozó üzleti tanácsadó cég társalapítójával, Bódi Gabriellával beszélgettünk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS