Új raktár, új tervek a Cerbonánál – bővíti exportját a székesfehérvári cég

2020. 09. 15., 16:45

A termelés bővülése, a növekvő hazai és külföldi igények tették szükségessé azt a beruházást, amelynek keretében a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. új, 500 millió forintból megvalósult raktárát felépítette – hangzott el az új létesítmény ünnepélyes átadásán kedden. A fejlesztés révén több mint duplájára nőtt a cég raktárkapacitása, amely lehetővé teszi a vállalat kibocsátásának növelését is. Az ügyvezető az eseményen úgy fogalmazott: az új, innovatív termékek sikere egyre nagyobb igények kiszolgálását teszi szükségessé.

Termelésbővülést és ezáltal fokozottabb exportképességet tesz lehetővé a Cerbona Élelmiszergyártó Kft. számára az a vadonatúj raktár, amelyet kedden adtak át Székesfehérváron. A mintegy 500 millió forintos beruházással, 35 százalékos vissza nem térítendő uniós támogatással megvalósult új létesítmény több mint duplájára emeli a Cerbona székesfehérvári meglévő raktárterületét.

Az ünnepélyes átadáson Mészáros Tamás ügyvezető elmondta: a fejlesztés révén a meglévő 3.000 raklap mellett további 3.200 raklap férőhellyel bővült a vállalat raktárkapacitása. A raktárépületbe új polcrendszert telepítettek és korszerű targoncákat is üzembe helyeztek a munka hatékonyabbá tételére.

„A tárolási kapacitás bővítése már önmagában jó jel, fontos esemény egy vállalat életében, hiszen mindenképp előrelépést jelent. A mostani esetben azonban talán még fontosabb az, hogy mindez hozzásegít minket ahhoz, hogy a termelési volumenünket is növeljük, hiszen a kiszállításig szakszerűen el tudjuk helyezni az így előállított többletet” – fogalmazott a cégvezető az eseményen.

Folyamatos termékfejlesztés

A Cerbona hazai piaci pozíciója, valamint az árbevételében és arányaiban is folyamatosan növekvő exporthányad persze nem véletlen. A cég működésében az elmúlt időszakban egyre hangsúlyosabbá vált az innováció. Ennek eredményeképp folyamatosan zajlanak a fejlesztések azzal a céllal, hogy kiszolgálhassák az egészségükre fokozott figyelmet fordító, mind tudatosabb fogyasztókat. Míg a társaság 2010-ben 50 különböző terméket állított elő, ez a szám mára meghaladja a 150-et.

Egy 2017-es új gluténmentes gyártócsarnok átadása révén a Cerbona kínálatában ma már sikerrel szerepelnek a laktóz-, illetve gluténmentes készítmények, a közelmúltban pedig a crunchy müzli termékek gyártását bővítették. Az technológiai fejlesztés révén a Cerbona elindult a puffasztott termékek felé, de emellett egy másik kategóriában, a zabkészítmények között is sikeres termékeket vezettek be. Szintén új irány az elsősorban sportolóknak szánt proteinszeletek előállítása, melybe egy erre szakosodott startup kisebbségi tulajdonrészének megvásárlását követően vágtak bele.

Innovatív lépések

A vállalat innovatív mivoltának ékes bizonyítéka az újhartyáni Cerbona Solar Park napelem-erőmű megvalósítása is. A létesítmény építése 2020 januárjában indult el, a munkálatok során összesen 9680 darab napelemet építettek a 76 ezer négyzetméternyi területre. Az itt megtermelt megújuló energia mintegy ezer, négyfős család egyheti energiaigényét fedezi, a napelempark pedig hozzávetőleg 14 millió kilogramm széndioxid-kibocsátást takarít meg. A naperőmű éves energiatermelése megegyezik a Cerbona székesfehérvári üzemének két évnyi energiafelhasználásával. A cég büszke arra, hogy termékeit immár megújuló energiával állítja elő.

Mészáros Tamás az eseményen úgy fogalmazott: „a folyamatos innovációt, a mind korszerűbb és vonzóbb termékek kialakítását a vásárlók belföldön és külföldön is díjazzák. A növekvő igények kiszolgálására termelésbővítéssel válaszol a cég, amely szükségessé tette a raktárkapacitás növelését is. A mostani raktárátadás tehát a Cerbonára jellemző állandó fejlődés egy újabb mérföldköve.”

Évtizedes sikerek

A Cerbona jogelődjét, a Fejér Megyei Gabonaforgalmi és Malomipari Vállalatot 1962-ben alapították, fő tevékenységi köre a gabonafelvásárlás és -őrlés, illetve a takarmánykeverék gyártása volt. Már 1987-ben elindult az extrudált snackek és reggeli pelyhek gyártása, 1988-ban pedig bevezették a Cerbona márkanevet. 1989-ben megkezdődött a müzli és müzliszeletek előállítása a cégnél. Mivel a termékkategória addig jószerével ismeretlen volt a hazai piacon, ezért a terméket ma is sokan a Cerbona márkanévvel azonosítják.

A cégnek ma is meghatározó szerepe van a belföldi piacon, és piacvezető több kategóriában is, de a vállalat sikerrel jelent meg más országokban is. Ma a Cerbona mintegy 25 országba exportálja termékeit.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.
2024-04-19 20:10:18
A 2023-2027. közötti időszakra vonatkozó, magyar Közös Agrárpolitika Stratégiai Tervvel összefüggő információk megújult formában új honlapon, a kap.gov.hu oldalon érhetőek el.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

Az Országos Atomenergia Hivatal elindította Instagram oldalát, amelynek célja az ismeretterjesztés: rövid, szórakoztató posztok formájában mutatja be az atomenergia és annak békés célú alkalmazásához kapcsolódó érdekességeket elsősorban a diákoknak, illetve mindenkinek, aki az atomenergia iránt érdeklődik.