Schiller autókkal bővíti járműflottáját a DoDo

Schiller autókkal bővíti járműflottáját a DoDo
2021. 07. 21., 20:30

A mesterséges intelligencia alapú kiszállítási megoldásokat kínáló DoDo húsz járművel bővíti autóflottáját a Schiller Flotta révén. A beruházást a cseh startuphoz érkező új megbízások tették szükségessé. Az első tíz, Fiat Doblo Cargo típusú gépkocsit július 16-án vette át a társaság 36 hónapos tartós bérlet konstrukcióban, a további tíz, Fiat Panda Van pedig várhatóan szeptember elején érkezik a DoDo-hoz. A beruházás összege több mint kilencvenhat millió forint értékű.

A szállítási feladatok teljesítését adatvezérelt megoldások révén optimalizáló DoDo immár több mint egy éve van jelen a magyarországi piacon. Az elmúlt 14 hónapban a cseh startup számos új vállalati megbízást kapott, így időszerűvé vált szállítókapacitásainak bővítése.

A társaság a last mile, vagyis utolsó két kilométeres alapelv érvényesítésével hangolja össze az egymáshoz közel eső címekre irányuló kiszállításokat. Ennek megfelelően a házhoz szállítással járó környezetterhelés csökkentése és a költségek racionalizálása érdekében a futárok minden esetben az útvonal, illetve a szállítmány szempontjából legoptimálisabb járműtípust használják. Ezt szem előtt tartva a flottájuk bővítésekor is eltérő célokra, különböző szállítási megbízások teljesítésére alkalmas gépkocsikat választottak.

Kisebb méretű tárgyak kézbesítésére szolgál a Fiat Panda Van, amely egyköbméteres, tágas és alakítható raktérrel rendelkezik, teherbírása pedig eléri az ötszáz kilogrammot. A modell ötajtós, így a rakományt három irányból is lehet mozgatni. Új hibrid motorja a korábbi modellekhez képest húsz százalékkal alacsonyabb széndioxid-kibocsátást tesz lehetővé.

Ez a robbanásszerű növekedésnek indult e-kereskedelem és szállítási szolgáltatások piacán komoly előnyt jelent, mivel a sűrűn lakott, belvárosi területeken különösen fontos a környezetterhelés minimalizálása. A DoDo-t fenntarthatósági alapelveinek érvényesítésében az adatvezérelt logisztikai megoldások és a képzett futárok mellett immár az új, kisebb ökolábnyommal rendelkező járművek használatba vétele is segíti.

A DoDo flottájába most érkezett másik járműtípus, a Fiat Doblo Cargo akár egytonnás rakomány szállítására is képes. Innovatív, többlengőkaros hátsó kerékfelfüggesztése segíti a vezetőt a jármű biztonságos irányításában. Korszerű motorja révén fogyasztása alacsony, ez a logisztikai költségek csökkentéséhez is hozzájárul.

„Korábban már volt alkalmunk együttműködni a Schiller Flotta és Autópark Kezelő Kft.-vel. rövid és közepes távú bérlések keretében. Partneri kapcsolatunk eddigi eredményei révén kedvező üzemeltetési feltételekben tudtunk megállapodni, így a flottabővítés során is mellettük tettük le voksunkat. A kiválasztott gépjárművek illeszkednek a DoDo környezetvédelmi törekvéseihez, és bővülő partnerhálózatunk kiszolgálásához is hozzájárulnak” – mondta Sáfár Károly, a DoDo Country Managere.

(Az Üzletem.hu Sáfár Károllyal korábban készített interjúját IDE KATTINTVA olvashatja.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 03. 28., 12:35
2024-ben is magas volt a szabadalmi aktivitás, közel 200 ezer szabadalmi bejelentést tettek az Európai Szabadalmi Hivatalhoz.
2025-03-27 20:05:00
Elkezdődött a társadalmi egyeztetése annak a kormányrendelet-tervezetnek, amely szerint a beruházások beüzemelése céljából lehetővé válik, hogy előzetes csoportos munkavállalási jóváhagyással kizárólag a beruházás beüzemeléséig, de legfeljebb egy évig Magyarországon vendégmunkások dolgozhassanak, amennyiben megfelelnek a jogszabályban meghatározott feltéteknek.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS