Schiller autókkal bővíti járműflottáját a DoDo

Schiller autókkal bővíti járműflottáját a DoDo
2021. 07. 21., 20:30

A mesterséges intelligencia alapú kiszállítási megoldásokat kínáló DoDo húsz járművel bővíti autóflottáját a Schiller Flotta révén. A beruházást a cseh startuphoz érkező új megbízások tették szükségessé. Az első tíz, Fiat Doblo Cargo típusú gépkocsit július 16-án vette át a társaság 36 hónapos tartós bérlet konstrukcióban, a további tíz, Fiat Panda Van pedig várhatóan szeptember elején érkezik a DoDo-hoz. A beruházás összege több mint kilencvenhat millió forint értékű.

A szállítási feladatok teljesítését adatvezérelt megoldások révén optimalizáló DoDo immár több mint egy éve van jelen a magyarországi piacon. Az elmúlt 14 hónapban a cseh startup számos új vállalati megbízást kapott, így időszerűvé vált szállítókapacitásainak bővítése.

A társaság a last mile, vagyis utolsó két kilométeres alapelv érvényesítésével hangolja össze az egymáshoz közel eső címekre irányuló kiszállításokat. Ennek megfelelően a házhoz szállítással járó környezetterhelés csökkentése és a költségek racionalizálása érdekében a futárok minden esetben az útvonal, illetve a szállítmány szempontjából legoptimálisabb járműtípust használják. Ezt szem előtt tartva a flottájuk bővítésekor is eltérő célokra, különböző szállítási megbízások teljesítésére alkalmas gépkocsikat választottak.

Kisebb méretű tárgyak kézbesítésére szolgál a Fiat Panda Van, amely egyköbméteres, tágas és alakítható raktérrel rendelkezik, teherbírása pedig eléri az ötszáz kilogrammot. A modell ötajtós, így a rakományt három irányból is lehet mozgatni. Új hibrid motorja a korábbi modellekhez képest húsz százalékkal alacsonyabb széndioxid-kibocsátást tesz lehetővé.

Ez a robbanásszerű növekedésnek indult e-kereskedelem és szállítási szolgáltatások piacán komoly előnyt jelent, mivel a sűrűn lakott, belvárosi területeken különösen fontos a környezetterhelés minimalizálása. A DoDo-t fenntarthatósági alapelveinek érvényesítésében az adatvezérelt logisztikai megoldások és a képzett futárok mellett immár az új, kisebb ökolábnyommal rendelkező járművek használatba vétele is segíti.

A DoDo flottájába most érkezett másik járműtípus, a Fiat Doblo Cargo akár egytonnás rakomány szállítására is képes. Innovatív, többlengőkaros hátsó kerékfelfüggesztése segíti a vezetőt a jármű biztonságos irányításában. Korszerű motorja révén fogyasztása alacsony, ez a logisztikai költségek csökkentéséhez is hozzájárul.

„Korábban már volt alkalmunk együttműködni a Schiller Flotta és Autópark Kezelő Kft.-vel. rövid és közepes távú bérlések keretében. Partneri kapcsolatunk eddigi eredményei révén kedvező üzemeltetési feltételekben tudtunk megállapodni, így a flottabővítés során is mellettük tettük le voksunkat. A kiválasztott gépjárművek illeszkednek a DoDo környezetvédelmi törekvéseihez, és bővülő partnerhálózatunk kiszolgálásához is hozzájárulnak” – mondta Sáfár Károly, a DoDo Country Managere.

(Az Üzletem.hu Sáfár Károllyal korábban készített interjúját IDE KATTINTVA olvashatja.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS