A kórházakat látja el a héten fertőtlenítőszerrel a MOL

2020. 04. 21., 11:30

42 ezer liter kéz- és felületfertőtlenítőt szállított ki a MOL hétfőn az Állami Egészségügyi Ellátó Központnak, a MÁV Zrt. 24 ezer litert kapott.

A kórházak ellátásáért felelős Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) telephelyére hétfőn 42 ezer liter saját gyártású fertőtlenítőszert szállított ki a MOL. A héten további, mintegy 200 ezer liter kerül majd az ÁEEK különböző egységeihez, az elkövetkező napokban ebből látják el MOL Hygi kéz- és felületfertőtlenítővel az összes magyarországi állami kórházat, illetve kap belőle a rendőrség és a honvédség is. Szintén a mai napon 24 ezer liter MOL Hygi fertőtlenítőszert juttattak el a MÁV részére, a dolgozók és az utasok védelme érdekében.

A MOL harmadik hete gyárt fertőtlenítőszert almásfüzitői üzemében. Az elmúlt hét végéig csaknem félmillió liter terméket szállított ki a vállalat – az Operatív Törzzsel együttműködve – a közfeladatot ellátó és a koronavírus elleni küzdelemben élen járó intézményekhez a kéz- és felületfertőtlenítő készítményekből. A MOL-csoporthoz tartozó, kenőanyagok gyártásával foglalkozó MOL-LUB Kft. mindössze két hét alatt állította át egyik, korábban szélvédőfolyadékot készítő gyártósorát fertőtlenítő előállítására.

Április 16-án 480 liter Hygi érkezett a Békés Megyei Rendőrfőkapitányságra, Békéscsabára, és 720 liter a Békés Megyei Központi Kórházba, Gyulára, valamint 45 ezer liter a székesfehérvári vegyvédelmi alakulathoz. Korábban kapott már a fertőtlenítőből a Volánbusz, a BKV, a Miskolci Közlekedési vállalat, a Zalai Vízmű, a Magyar Posta, az ÁEEK, hulladékkezelők, közművek és önkormányzatok, rendőri és honvédelmi szervek, illetve kórházak is. A tervek szerint a Hygi április végétől a MOL töltőállomásain is kapható lesz.

MOL Hygi: néhány fontos információ

  • A MOL március végén kezdte meg a kéz-, és felületfertőtlenítő termékek gyártását.
  • A vállalatcsoporthoz tartozó és kenőanyagok gyártásával foglalkozó MOL LUB Kft. mindössze két hét alatt állította át almásfüzitői üzemének egyik, korábban szélvédőfolyadékot készítő gyártósorát.
  • Az egység a nap 24 órájában, három műszakban megállás nélkül dolgozik és termeli ki a napi mintegy 50 000 literes mennyiséget, amellyel a MOL jelentősen hozzá tud járulni a koronavírus okozta higiéniás helyzet eredményes kezeléséhez.
  • A két új termék receptúrája a WHO (Egészségügyi Világszervezet) ajánlása alapján készült, amelyeket a Nemzeti Népegészségügyi Központ a helyzetre való tekintettel rekordgyorsasággal vizsgált be és hagyott jóvá.
  • A fertőtlenítőhöz szükséges etanolt magyar forrásból szerezte be a MOL LUB, így hazai beszállítótól, hazai cég állítja elő a hazai higiéniás termékeket.
  • A kézfertőtlenítő termék neve: MOL Hygi Fluid.
  • A felületfertőtlenítő folyadék neve: MOL Hygi Flow Rapid.
  • A MOL Lub egyúttal azon is dolgozik, hogy mihamarabb elindulhasson a termék kiskereskedelmi értékesítése, hogy a lakosság is hozzáférhessen a jelenleg hiánycikknek minősülő termékhez.
  • Ez azonban csak azután kezdődhet meg, hogy a koronavírus elleni küzdelemben élenjáró intézmények ellátása biztosított. Várhatóan az elkövetkező napokban megkezdődik a tömeges értékesítés is.
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-01-15 14:10:00
Hidegben vajon gyorsabban merül az akkumulátor? Megugorhat a roamingdíjunk síelés közben? Kárt tehet-e a havazás a telefonban? A kérdésekre a Yettel szakértői válaszolnak.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS