162 ezer éves e-matrica kelt el már az érvényességi idő kezdete előtt

2022. 01. 03., 14:53

Minden eddiginél eredményesebb volt a decemberi előértékesítési kampány: sosem vásároltak még meg annyi éves autópálya-matricát az év végi elővásárlási kampány keretében, mint tavaly decemberben; közel 162 ezer éves e-matrica kelt el már az érvényességi idő kezdete előtt – tájékoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium hétfőn az MTI-t.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. adatai szerint mintegy 162 ezer darab 2022-es éves országos és megyei úthasználati jogosultság talált gazdára 2021 utolsó hónapjában.

A minisztériumi kezdeményezésre 2016-ban bevezetett decemberi elővásárlási lehetőség népszerűsége folyamatosan nő. Míg az induláskor még csak bő 76 ezer, két évvel később már mintegy 120 ezer, tavalyelőtt pedig valamivel több mint 142 ezer darab következő évre szóló éves vignetta kelt el. A tavaly decemberben megvásárolt majd 162 ezer darab e-matrica 14 százalékkal haladja meg a korábbi legmagasabb értéket.

Az érvényességi idő kezdete előtt érvényesített 2022-es éves autópálya-matricákból közel 70 ezer darab volt éves országos, a fennmaradó 92 ezer darab pedig megyei úthasználati jogosultság.

„A kiugró adatok arra engednek következtetni, hogy az autósok egyre tudatosabban terveznek az autópálya-matricák nyújtotta előnyökkel, a kényelmes, gyors és biztonságos eljutás lehetőségével, amelyet egy megváltott jogosultság tizenhárom hónapon át biztosít az ország vagy egy-egy megye teljes hálózatán” – mondta Bartal Tamás, a NÚSZ vezérigazgatója. A 2022-es éves autópálya-matricák 2022. január 1-jétől 2023. január 31-ig használhatók. Hasonlóképpen még idén januárban is érvényesek a tavalyra szóló éves vignetták.

Az éves országos pályamatricából 14 százalékkal kelt el több, mint egy évvel korábban. Ebből a matricatípusból a legtöbbet, közel 139 ezer darabot személygépkocsikra (D1 díjkategóriájú járműre) vásárolták meg a közlekedők, a bővülés itt is 14 százalékos. A 2022-es megyei matricákból 12 százalékkal vettek meg többet, mint 2020 decemberében. E jogosultságok több mint felét, közel 51 ezer darabot Pest megyére váltották meg az elővásárlási kampány keretében. A második helyezett Fejér megyei matricából bő 8,6 ezer, míg a Győr-Moson-Sopron megyei vignettából kicsivel több mint 8 ezer darab kelt el.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára a közlemény szerint kifejtette: „az autópálya-matricákkal korábban sosem látott ütemben bővülő gyorsforgalmi hálózatot használhatunk. A hazai sztrádák összes hossza 2010-ben még nem érte el az 1300 kilométert, mára pedig a kétezer kilométert közelíti. 2019 óta egymás után három évben adtunk át száznál több kilométernyi autópályát és autóutat.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS