13 kategóriában hirdettek győztest Az Év Irodája versenyben

13 kategóriában hirdettek győztest Az Év Irodája versenyben
2024. 04. 06., 14:10

Folyamatos az innováció az irodapiacon, amely az elmúlt évek változásaira új megoldásokat és alternatívákat kínál. A legfontosabb trendek továbbra is a fenntarthatóság és a közösségépítés, valamint megfigyelhető a hibrid modell intézményesülése, továbbá a mesterséges intelligencia előtérbe kerülése még sok újdonságot hoz majd a piacra. Április 4-én a Várkert Bazárban 13 kategóriában hirdették ki a győzteseket Az Év Irodája versenyen, ahol hagyományosan az irodákat, az irodaházakat, a közösségi tereket és a belsőépítész vállalatokat díjazták.

A 14. alkalommal meghirdetett megmérettetésre összesen 185 pályázat érkezett, vagyis a gazdasági válság ellenére is hatalmas számban jelentkeztek Magyarország egyik legfontosabb és legemblematikusabb ingatlanpiaci versenyére. A neves szakemberekből álló szakmai zsűri 13 kategóriában hirdette ki a győzteseket az irodák, az irodaházak, a közösségi terek és a belsőépítész vállalatok közül. A verseny pályázói idén is megjelenítették és kiválóan reprezentálták a legfontosabb trendeket, jól szemléltetve a munkahelyek világában zajló változásokat.

Az irodapiacon a jól ismert társadalmi-gazdasági változások hatására az ingatlanfejlesztők és a bérlők egyre átfogóbban és komplexebben kezelik a munkahelyek ökoszisztémáját. A hibrid modell már professzionális szinten valósul meg a munkahelyeken, mind a vállalatok, mind az alkalmazottak egyre hatékonyabban alkalmazzák az új munkakultúrát. Emellett a technológia forradalma megállíthatatlannak tűnik, hiszen az épületüzemeltetési megoldások – többek között az energiaoptimalizálás – mellett a mesterséges intelligencia (MI) is egyre fontosabb szerepet kap. Az utóbbi alkalmazása még csak most kezd kibontakozni az ingatlanpiacon, ezért nagyon izgalmas évek elé nézünk, amely teljesen új struktúrákat és munkamódszereket eredményezhet majd az irodákban is.

A digitális technológiákkal párhuzamosan a környezettudatos megoldások is alapvetően meghatározzák a munkahelyek világát, nem véletlenül terjednek a zöld bérleti szerződések, amelyek segítségével az ingatlankezelők és a bérlők együtt tesznek erőfeszítéseket a fenntartható jövőért és az energiahatékonyságért. Emellett a közösség szerepe még inkább felértékelődik, amely a dolgozói jóllét megteremtésében kap kulcsszerepet, így végső soron a vállalatok versenyképességét biztosítja a folyamatosan változó világunkban.

A győztesek

Idén Az Év Irodája címet a McKinsey & Company kapta, ahol egy elegáns környezetben az ergonómia és a fenntarthatóság mellett a dolgozók jóllétét még magasabb szintre emelték.

Az Év Kisvállalati Irodája díjat BlanCargo Hungary érdemelte ki, amely prémiumkategóriás munkakörülményeket biztosít egy inspiráló miliőben, ahol minden részletben az igényesség és a dolgozók megbecsülése érvényesül.

Az Év Középvállalati Irodája díjat a Colonnade nyerte, amely a hibrid munkamódszerekre optimalizálva az otthonosságot előtérbe helyező irodát hozott létre, ahol a színek és anyagok összhangja, valamint a térstruktúra kiemelt szerepet kapott.

Az Év Nagyvállalati Irodája díjat a Kostal kapta, ahol az irodatervezés a rugalmasságra épül, miközben tükrözi a vállalat értékeit és elkötelezettségét a fenntartható jövő iránt.

Az Év Környezettudatos Irodája címet a TRUMPF Hungary nyerte el, ahol a tér kialakítása a customer journey elvére épül, kiemelve az izgalmas térstruktúrát, miközben a napelemek az energiaigények 50 százalékát szolgálják ki.

Az Év Közönségkedvenc Irodája a Heavy Tools székháza lett, ahol az építész és a megbízó összhangja, a tervezés átgondoltsága, illetve az építtető racionális nagyvonalúsága együttesen vezetett a sikerhez.

Az Év Szakmai Irodája Kinnarps Showroom lett, amely nem csak bemutatja a termékeket, de kiemelt hangsúlyt fektet a fenntarthatósággal kapcsolatos edukációra is. Egyszerre igényes munkahely és gyorsan átalakítható bemutatótér.

Az Év Design Irodája címet a HelloOffice kapta, ahol nagyon alaposan átgondoltan az újrahasznosítás meghatározó elemként érvényesült, miközben élő és kreatív tér jött létre.

Az Év Irodája Evolúciós Díjat a Sanofi HUB2 érdemelte ki, amely lenyűgöző térként az utazás élményét hozza el a mindennapokba.

Az Év Irodaháza elismerést a H2Offices 1. fázisa kapta, ahol a fenntartható fejlesztés a skandináv eleganciával, illetve kényelmi szolgáltatásokkal jár együtt.

Az Év Felújított Irodaháza az ACADEMIA irodaház lett, ahol a régi értékeket ötvözték az újjal, vagyis a klasszikus luxus a modern technikával kiegészülve nyújt professzionális munkakörnyezetet.

Az Év Közösségi Tere a Kollab lett: a Mammut Bevásárlóközpontban található közösségi helyszín panorámás kilátást kínáló, eredeti belsőépítészeti megoldásokkal felvértezett egyedi lokáció.

Az Év Belsőépítész Cége a DVM group lett, amely számos tevékenységi körben aktív szereplőként a minőségi műszaki teljesítményt a funkcionális esztétikummal és az ügyfélközpontú, költséghatékony szemlélettel egyesíti.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 17., 16:17
Az ESG törvény, valamint annak végrehajtási rendelete speciális rendelkezéseket tartalmaz egy vállalkozás közvetlen beszállítóinak átvilágítására, aminek teljesítéséért végső soron az ügyvezetés tartozik felelősséggel – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A törvény közelmúltban megjelent végrehajtási rendeletéből kiderül, mindez milyen feladatokat ró a vállalatokra.
2024-10-18 00:18:00
Az egyre komplexebb szabályozási környezet, valamint a geopolitikai helyzet bizonytalansága ellenére is optimizmus uralkodik a technológiai szektorban a növekedési kilátásokat illetően – többek között erre mutat rá a DLA Piper Tech Index riportjának 2024. évi kiadása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS