Kiwi.com: spórolni is hajlandóak vagyunk, hogy utazhassunk

2022. 11. 16., 18:23

Minden 2. utazni vágyó olcsóbb úticélt választ vagy keresi a módját, hogy takarékoskodjon, minden 10. pedig az utazási napok csökkentésével spórol – derül ki a Kiwi.com felméréséből. A régióban nálunk a legalacsonyabb azoknak az aránya, akik a pénzromlástól függetlenül oda utaznak, ahová szeretnének.

A Kiwi.com Magyarország mellett Csehországban, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában is felmérte, hogy az infláció milyen hatással van a következő hónapokban azoknak az utazási terveire, akik az elmúlt hat évben legalább kétszer jártak külföldön. A kutatásban rákérdeztek arra is, hogy spórolnának-e azért, hogy utazzanak, és ha igen, mivel. (A felmérés 1014 fő megkérdezésével készült 2022 októberében, amely kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint reprezentatív azon magyarországi 18–59 évesekre, akik az elmúlt 6 évben legalább kétszer jártak külföldön.)

Borulnak a tervek

A hazai válaszadók 62 százalékának utazási terveit írta át az infláció. A régió vizsgált országai közül egyedül a cseheknél nem fordult át a mérleg nyelve: itt csak a válaszadók 47 százalékának terveire volt hatással a drágulás, mindenhol máshol 60–65 százalék körül nyilatkoztak úgy, hogy felül kellett vizsgálniuk az utazással kapcsolatos terveket. Minden 2. magyar válaszadó olcsóbb úticélt választ vagy egyéb módon spórol, míg kb. minden 10. honfitársunk nem enged az eredetileg megálmodott desztinációból, de lerövidíti külföldi utazását. Ezek az arányok hasonlóak a környező országokban is.

A régióban vizsgált országok között azonban nálunk a legalacsonyabb azok aránya, akik az inflációtól függetlenül oda utaznak, ahová akarnak. Míg Csehországban kb. a válaszadók negyedéről mondható ez el (24,8 százalék), Romániában és Szlovákiában kb. minden ötödikről (21,9 és 21 százalék), addig Lengyelországban 18,4 százalék, nálunk pedig csak 12,6 százalék ez az arány – mutatják a cseh utazási technológiai cég, a Kiwi.com adatai. Csak a válaszadók negyede nyilatkozott úgy, hogy inflációtól függetlenül egyébként sem utazna az őszi-téli hónapokban.

„A fogyasztói felmérésünk azt mutatja, hogy az emberek hajlandóak lemondani néhány apró luxuscikkről annak érdekében, hogy továbbra is utazhassanak” – emelteki  Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.

Inkább a fűtéssel spórolunk, de a streamingszolgáltatókat nem mondjuk le

A magyar válaszadók 82 százaléka hajlandó lenne spórolni is azért, hogy utazhasson. A legtöbben, majdnem a magyarok fele (49,2 százalék) a technológiai újításon spórolna, azaz nem venné meg magának a legújabb okostelefont, laptopot, fülhallgatót, hanem beéri a meglévővel. A technológia után a kimenőkről mondunk le leginkább az utazás érdekében. Tízből négyen (40,6 százalék) inkább áthívjuk a barátainkat ahelyett, hogy bárokban, éttermekben találkoznánk.

A sorban 3. legnépszerűbb spórolási módszer a fűtéssel kapcsolatos: a felmérésben résztvevők közel 37 százaléka (36,9 százalék) melegebb ruhákat venne fel otthon, hogy ne kelljen annyira feltekernie a fűtést. A fűtés mérséklése iránti hajlandóság szignifikánsabb magasabb nálunk, mint a többi vizsgált országban (átlagosan 28 százalék).

A dobogó 3. fokáról alig lemaradva, a 4. és 5. fokon is olyan pénzmegtakarítási megoldások szerepelnek, amelyek a környezet védelmét is szolgálják. A válaszadók 36,7 százaléka inkább megjavítaná a meglévő dolgait az újak vásárlása helyett. 36,4 százaléka felhagyna a fast fashion ruhák vásárlásával és inkább kevesebb, de tartósabb ruhát venne, hogy felfedezhesse a világot. E kettő spórolási törekvés egyébként kiemelkedő a régióban, nálunk csak a románok körében magasabbak ezek az arányok.

Elég sokan, a kitöltők harmada (32,4 százalék) kezdene el főzni, és otthonról vinni ebédet a munkahelyére. Kisebb arányban ugyan, de akadnak olyanok is (15,9 százalék), akik a streaming-szolgáltatások korlátozására is hajlandóak lennének. (Az utóbbi arány a régióban Magyarországon a legalacsonyabb.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS