Csúcson a SZÉP Kártyás fizetések

Csúcson a SZÉP Kártyás fizetések
2022. 04. 13., 15:47

Az első három hónapban 84,4 milliárd forint áramlott a vállalkozásokhoz a SZÉP Kártyának köszönhetően, ami az egy évvel ezelőtti 46,6 milliárd forinthoz képest 81 százalékos emelkedést jelent. A legtöbbet a vendéglátóhelyeken költötték a felhasználók.

Az első negyedévben fokozatosan emelkedtek a SZÉP Kártyás fizetések, januárban 23,2, februárban 26,8, márciusban 34,4 milliárd forintot költöttek a kártyákról. A bővülés jelentős, 2020-hoz képest kétszeres, de 2019-hez képest is háromszoros a növekedés.

A költések legnagyobb része, közel 60 százalék mindhárom hónapban a vendéglátás alszámláról történt, míg a szálláshely alszámla részesedése közel 30 százalékos volt, 10 százalékot a szabadidő alszámláról fizették a felhasználók.

Nemcsak a költés, a feltöltések is jelentősen nőttek 2022 első negyedévében. Az adatok szerint 2021-ben 86 milliárd forintot töltöttek fel a munkaadók a kártyákra, idén január-márciusban ez az összeg 19,5 százalékkal magasabb, 102,8 milliárd forint volt.

A SZÉP Kártyákon március végén összesen több mint 155 milliárd forint állt rendelkezésre, melynek nagy része várhatóan a turisztikai szektorban hasznosul a következő hónapokban. (MTÜ)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS