A márciusi korlátozások 70 százalékos bevételcsökkenést hoztak szálláshelyeken

2021. 05. 11., 16:00

Márciusban a kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 4,5 milliárd forint volt, 70 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban – jelentette a statisztikai hivatal.

A hónap egészében vagy egy részében1208 kereskedelmi szálláshely, köztük 483 szálloda és 523 panzió volt nyitva. A vendégéjszakák száma 2020 márciusához képest 70, 2019 harmadik hónapjához viszonyítva 89 százalékkal csökkent.

2021. márciusban a belföldi vendégek száma 76, a vendégéjszakáké 66 százalékkal lett kisebb éves összevetésben. A vendégszám 42 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 136 ezer volt. Az éjszakák 62 százalékát szállodákban töltötték, ahol a csökkenés mértéke 71 százalékos volt. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken az előző év márciusi forgalom valamivel több mint fele (59, illetve 55 százaléka) jelentkezett. A visszaesés a Balatoni turisztikai régiót érintette leginkább.

A külföldi vendégek száma 79, a vendégéjszakáké 74 százalékkal esett vissza. A szálláshelyekre érkezett 24 ezer vendég 88 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek nagy része szállodában szállt meg, ennek ellenére az ott eltöltött éjszakák száma 23 százalékra csökkent 2020 márciusához képest. A legnagyobb mértékű (95, illetve 82 százalékos) csökkenés a Balatoni turisztikai régióban, illetve Budapesten történt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS