Uniós forrásból korszerűsített a Délút Kft.

2023. 10. 09., 16:07

Munkagépek beszerzésével, uniós támogatással, mintegy 553 millió forintos beruházással korszerűsítette kivitelező technológiáját az út- és közműépítéssel foglalkozó Délút Kft.

A fejlesztés során – amelynek költségeiből mintegy 388 millió forintot fedezett feltételesen vissza nem térítendő támogatás – a vállalkozás földmunkákhoz, közmű- és útépítéshez szükséges új berendezéseket állított üzembe. Négy különféle, felületek, anyagok tömörítéséhez használatos munkagépet vásároltak, ezek valós időben képesek adatokat gyűjteni a föld vagy az aszfalt pillanatnyi állapotáról. Beszereztek egy aszfalt- és betonrétegek terítésére alkalmas berendezést is, amely a tervek digitális állományai alapján tudja változtatni – többek között – a lefektetett anyag vastagságát.

A vállalkozás algyői telephelyén építettek egy alkatrészraktárat és gumiszervizt, ahol a saját járművek mellett külső megrendelők számára is végeznek teljes körű gumijavítást. Elkészült egy új szervizépület is, amellyel megduplázták a cég karbantartási kapacitását. Az épületek fűtését és hűtését korszerű hőszivattyús rendszer biztosítja.

A jelenlegi formájában 1996 óta működő cég kezdetben homokbánya műveléssel, szóródó tömegáruk fuvarozásával, rakodásával, földmunkák végzésével foglalkozott. A vállalkozás az elmúlt több mint negyedszázadban a térség meghatározó út- és közműépítő társaságává fejlődött.

A Délút Kft. az út- és mélyépítés mellett csatornázási munkálatokat, rekultivációs munkákat, külszíni építőanyag bányászatot, árufuvarozást végez, akkreditált minőségvizsgáló laboratóriumot, valamint 2008 óta aszfaltkeverő üzemet is működtet.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a családi tulajdonú, több mint kétszáz alkalmazottat foglalkoztató Délút Kft. tavaly az értékesítésből származó nettó árbevételét 11,9 milliárd forintra növelte, ami több mint 55 százalékkal haladta meg az előző évit. A vállalkozás 2021-ben 1,181 milliárd, tavaly 2,127 milliárd forint adózott eredményt ért el. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-13 14:10:00
A gazdálkodók 81 százaléka számolt be arról, hogy a tartósan alacsony terményárak miatt kieső bevételek miatt az elmúlt egy év során volt olyan tervezett gépvásárlása, amit végül el kellett halasztania. Ebben a helyzetben tovább nőtt a gépi bérmunka jelentősége – derül ki az Agroinform.hu felméréséből.
2024-06-12 21:10:35
Csak a személyre szabott és élményalapú munkahelyek képesek hosszú távon megtartani az értékes munkaerőt – hangzott el a FIVOSZ hétfői HR-konferenciáján, ahol panelbeszélgetésen keresték a választ arra, hogy milyen az ideális munkahely 2024-ben.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS